hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hest i hestehenger
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 hest i hestehenger
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/08/2004 :  22:20:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Min hest ble banket av en annen hest inne på hengeren en gang, og har vært urolig på henger siden. Hun går fint inn på hengeren, og rolig ut igjen, men får klaus når hun står inni der. Etter å ha kjørt en tur med en henger hvor det var videokamera kunne jeg se at det var midtlemmen hun har blitt redd for, og tør hun ikke støtte seg mot den, slik at når midtlemmen er skjøvet til side står hun mye roligere, men ikke like rolig som før "slåsskampen", men hun blir roligere og roligere for hver tur. Hester er av natur klaustrofobiske, så jeg tror nok, som flere har påpekt, at det å fjerne/skyve til side midtlemmen kan hjelpe.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

supreme magic=)

» VIP

Skrevet - 10/09/2004 :  19:49:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
åååå!!!!dette kan jeg alt om:P har hatt to hester med samme problemet:P de får klaus, å prøver å gjøre alt for å komme seg ut, ta vekk skilleveggen som står i midten,eller flytt den helt til siden sånn at hesten kan "sprike" med bena da føler de seg mye tryggere å får mye bedre balanse, det er viktig at du ikke kjører videre når dem er sånn,får de skadeer veldig lett seg selv, å det er ikke kjekt å komme på stevneplassen med en blodig hest det hjalp på mine to hvertfall:) test det...det er ganske sikkert at det hjelper,,for vi gjorde alt, fikk sånn horsemanship man og,mn ingenting av det funka...så kom ei venninne i stallen og sa at vi skulle sette lemmen så langt til siden som vi kunne, IKKE kjør på enmanshenger eller med to hester...da funker det ikke.. lykke til:) Gå til toppen av siden

Christine71

Skrevet - 11/09/2004 :  10:36:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med å frakte han sammen med en hest du vet er rolig grei å transportere.
Kanskje det vil få han roligere.
En annen ting er at hester ofte er greiere å transportere sidelengs,det blir de oftest på bil,men også noen hengere har sidelasting,og er brede nok til å stå på skrå sidelengs.Har også hørt at noen problemhester blir rygget på hengeren,og holder seg roligere hvis de står med rumpa i kjøreretningen (men dette har jeg ikke prøvd selv)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.