hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest som ikke gjør som jeg sier
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hest som ikke gjør som jeg sier
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

~~*Pink lady*~~

» VIP

Skrevet - 30/03/2004 :  19:00:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
hesten jeg rir , Mumitrollet, som er bare 3 (eller 4, er ikke helt sikker)
år , driver hele tiden å storrer, noen ganger rygger og prøver å gå motsatt vei enn det jeg vil... dette er VELDIG irriterende til tider
han snur til den retningen jeg vil når jeg ber han om det, og går fremover når jeg ber han om det, men det er fortsatt irriterende...

har noen råd om hvordan jeg kan lære han til å ikke gjøre det

koz Martine

larissa

» VIP

Skrevet - 17/07/2004 :  17:31:18  Vis profil  Svar med kopi av melding

Siden hesten du rir er såpass ung kan det nok være at det er unghest
tull og at den bare trenger en bestemt hånd...
Men man skal jo ikke glemme at hestene kan gjøre ting forde de ikke kan noe annet...
Har den blitt ordentelig innridd foreksempel...

Det skal absolutt ikke være sånn mellom hest og rytter, men kanskje det er lurt og starte litt fra bakken av....
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 18/07/2004 :  15:53:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
En så ung hest kan også være usikker på hva du ønsker av den. Det er viktig at de som håndterer unghestene er klare i signalene.

Vær litt mer tolmodig (ikke alltid lett nei), og se om du finner andre måter å forklare hesten hva du vil. Som regel er ikke unghestene vanskelige, de skjønner bare ikke hva du vil. Så blir de forvirret og usikre. Viktig at du ikke presser dme da, det du kan oppnå da er en uvillig hest som ser på ridning som et ubehag.
Gå til toppen av siden

zenta
» VIP

Skrevet - 27/08/2004 :  18:45:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei! siden du har en så ung hest er det kanskje lurt å begynne helt fra starten av... jeg vet det høres fælt ut, men i løpet av opplæringen er det tydeligvis noe han ikke har forstått... dette med at han rygger o.l er nok grunnen at han ikke forsår hva han skal gjøre.. klmz Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 27/08/2004 :  19:15:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Få en eldre og mer rutinert/erfaren rytter til å ri inn hesten skikkelig fra bunn av.Virker som det er mangel på riktig grunnutbildning som er problemet. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2004 :  20:19:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Som andre har nevnt; Hesten forstår nok ikke hva du mener, og prøver alle utveier den kan komme på i håp om å finne det riktige svaret. Prøv å gjøre det enklere for den å forstå, og ros den opp i skyene for hvert minste steg i riktig retning.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Heidi P

Skrevet - 13/09/2004 :  16:56:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
RIR du denne hesten, eller EIER du den? Det er stor forskjell på om du har hesten 7 dagre i uken eller 2, og hvis du bare steller den, hva sier eier om detteproblemet? Dette er nemlig noe du bør snakke med heste eieren, og få hjelp til, synes jeg. Det er også en forskjell på om hesten er 3 eller 4 år...

Uansett, du må ha i bakhodet hele tiden at det her en en bebbi. Den skal utdannes og må lære de tingene du forventer av den. Det høres ut som mange hull i utdannelsen så langt..

Besøk gjerne hjemmesiden vår :)

http://www.123hjemmeside.no/marsgris
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.