hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestens Hale
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hestens Hale
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  13:58:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor ofte grer du hestens hale? Klipper du den? I såfall hvor kort?

Redigert av mix1 den 14/05/2003 16:46:15

colombus

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  15:04:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hei!
Grer gjennom halen en gang pr. dag. Klipper den ikke, den er akuratt passe lang/kort, dvs. han tråkker ikke i den.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  15:14:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Grer halen når jeg synest at det trengs. Jeg klipper tuppen av halen når det er vanskelig å gre igjenom (da er den nederste delen veldig slitt) Halen blir klippet ca. 5-10cm en eller to ganger i året. Gå til toppen av siden

Tøft

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  16:54:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg grer halen til hesten min når jeg ser det trengst (dvs. når den er skitten,flokette, eller slitt) jeg klipper halen til hesten min slik at jeg holder den min. 5 cm. fra bakken, for jeg synst det er skikkelig stykt når hester får gå å trokke på halen sin slik at den blir tynn og slitt Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  23:00:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Jeg grer igjennom halen 1. gang per dag. Da blir den ikke flokete, og den blir ikke slitt. Hvis noen bare grer halen før et stevne eller noe, blir jo halen mer slitt, for da har den kanskje noen floker...;) Dette var min mening!

Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  23:43:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
jeg grer halen nesten hver dag og jeg klipper den når tuppene er slitt og den blir for lang.. jeg pleier og klippe halen til rett over koden..

mvh ronja&lady
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  21:16:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg børster halen til hesten ca annen hver dag for å ikke slite for mye på den. Har ikke klipt halen hennes ennå og kommer nok ikke å gjøre det i nærmeste framtid. Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  09:12:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg grer hesten min sin hale 1 gang daglig.. Prøve å gre den med en vanlig børste,for ikke å slite så mye i den.
Jeg klipper den opp til hasene ("spranghale-klipp").Stusser den osv..,før stevner og sånt! Og litt inni mellom!
Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  14:27:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
ahr aldri gredd gjennom en hestehale! eller for den slags skyld mana. har islandshest. hva er egentlig vitsen?
klipper halen ved koden slik at hun ikke tråkker på den. hester skal ha lang hale slik at den rekker over et stort område.
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  15:40:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Hmm, vitsen med å gre halen er at den ikke skal være flokete, ha møkk i seg osv+++

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  15:46:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er vitsen med å gre man og hale? Jo, akkurat som ditt eget hår blir det floker! På dølen min (lang, tykk man) grer jeg manen og halen fordi jeg fjerner slitte hår, og fjerner floker. Har klippet halen hans en gang, da hadde halen blitt til mange dredlocks.... Da er det ikke noe pent, og hesten ser ustelt ut. På fullblodsen min klipper jeg halen slik at den når henne til koden. Akkurat passe lang. Grer igjennom halen når jeg får lyst til det! Pleier å gjøre det noen kvelder når jeg er i stallen og vil kose meg i stallen liksom...

troultey
Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  20:31:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
jeg grer halen til hesten min 1-2 ganger om dagen, men det er fordi han har sterke halehår. noen hester får "tynne" haler av å gre den for ofte. halen til en hest skal være 10 cm under "bakkneet"

:o) (o:
Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  20:47:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Jeg børster halen til hesten min ca hver 3 dag. Gjør jeg ikke det kommer jeg aldri igjennom Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  20:50:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Til deg Helene2. Sier du at hesten skal ha så kort hale?? I følge meg er det helt opp til vær enkelte person.. Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  20:52:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Til deg olga. Jeg har også islandshest. Jeg grer gjennom man og hale så hesten min skal se litt bedre ut, og at den fordeler seg bedre over områder som du sier er så viktig. Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  21:34:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med deg josefine, det er opp til hver enkelt hvor lang halen skal være. Men det kan jo hende at helene mente at det var hennes mening...
Var det det?

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.