hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestens Hale
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hestens Hale
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2003 :  21:31:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Det var bare det at jeg synes at det var litt feil å si at den skal. Jeg sef. ikke noen problemer med andres meninger. Gå til toppen av siden

rambosgirl

Skrevet - 27/02/2003 :  21:36:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Grer gjennom den med fingra hver dag(har ikke egen hest)
og når jeg klipper tar jeg til kodeleddet ca...
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2003 :  14:24:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg fletter halen til hesten for at den ikke skal bli så slitt nederst. Hesten skal ha så lang hale som mulig, og da kan den tråkke på den og slite av hår etc. Når jeg fletter halen blir den kortere, og jeg unngår også at den blir flokete og møkkete. Tar ut fletta og grer igjennom når den begynner å se "rufsete" ut.
Før konkurranser og utstillinger jevner man på de nederste hårene for å få en nogenlunde rett avslutning på halen.
Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2003 :  00:16:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Personlig synes jeg at det er finere når halen ser litt naturlig ut. Altså at den ikke er helt rett.. Gå til toppen av siden

Cruella

» VIP

Skrevet - 03/03/2003 :  00:34:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
grer halene til hestene mine med stivbørste, så drar jeg ikke ut så mye hår. Og haler skal man ikke klippe, men skjære litt på skrå ca midt på hasen... men det er jo individuelt hva man synes blir finest ;)
Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2003 :  23:22:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg børster halen ytterst sjeldent, kun når den er full av flis, evt. har ordentlige floker. Da grer jeg den ut med en myk børste og med fingrene. Og hvis vi skal noe spesielt så klart -da bruker jeg en times tid på den j*** halen....

Klipper nesten aldri halen heller. Men måtte ty til saksa i dag...*hihihi* Dimmbrá har så lang hale atte.... En av de andre hestene hadde tråkket på den, og det hang masse løst halehår nedenfor det andre. Da måtte jeg bare dra det vekk og klippe litt. Tok alle tre hestene i slengen. Da klipper jeg de opp til kode-lengde ca. bare slik at halen ikke subber i bakken, men heller ikke blir "for kort"

Jaja..hadde jeg gredd gjennom halen en gang hver dag måtte jeg stått i en evighet på Dimmbrá - hun har den tykkeste halen jeg noen gang har vært borti! *sukk*

Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 15/05/2003 :  05:09:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Hvordan grer dere halen da? Jeg har proovd aa gra hlen paa hesten min, men den er saa flokete, det er vanskelig aa faa det ut med en boorste. Skal jeg proove med saann Plastik boorste, eller man kam, eller haarboorste? Har sett noen som bruker haarboorste.... altsaa.. den brukte jeg i haaret mitt, selv om det var flokete, uten at haaret mitt blei altfor tynt.... hmmm... hva synes dere jeg boor gjoore? Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 15/05/2003 :  13:30:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg grer halen hver dag. Ikke med plastikkbørste, men vanlig børste med litt stivere bust. Det er ikke mye hår som faller av og halen blir ikke tynn.

Om jge klipper så klipper jeg av de ytterste cm'erne, veldig lite! Ikke høyere enn til kodeleddet. Er halen lang så klipper jeg litt oppover slik at halen ikke blir klippet rett av, men beholder den naturlige formen.

Er halen veldig flokete så er det bare til å sette av tid. Etter noen dager med jevnt gjennomgreing så vil halen være ganske bra, så må du bare passe på å vedlikeholde det.
Gå til toppen av siden

Zanik
» VIP

Skrevet - 25/05/2003 :  10:16:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Grer den en gang om dagen når jeg er der.
Klipper den i typpene av g til ikke langt ca 1 cm
Bruker oxo showshine regelt messig.
Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2003 :  10:23:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Jeg grer halen på hestene mine en gang daglig. Har blandt annet to fjordinger med tykke haler som lett floker seg, så de må børstes hver dag for å holde seg fine. Klipper dem når jeg føler at det trengs, og lengden varierer litt. Liker dem lengst mulig.

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2003 :  00:48:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Jeg bruker showshine på mine, og det er derfor veldig sjelden jeg trenger å gre ut halen. Blir etter bading når de kommer hjem fra beite etc.

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2003 :  11:25:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Hestens hale bør gres ut minst annenhver dag, da smuss og div andre partikler fester seg rundt haleroten og kan gnage og klø. Derfor klør mangen hester av seg halen. Selv bruker jeg showshine, og det er en genial oppfinnelse!

Klipper når jeg ser det trengs, men liker lange haler jeg;)

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

Prospect
» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2003 :  16:47:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideProspect  Svar med kopi av melding
På min forrige hest hadde jeg kort hale på den, fordi det var typisk spranghest, halen hennes var da ca ved knærne.
nå har jeg en fullblods, og han har veldig fin kraftig hale til å være fullblods så derfor syns jeg det er veldig pent at han har lang hale, den er nesten nedi bakken, han tråkker ikke på den så den er ikke for lang, er vel litt under kodene.
jeg grer igjennom halen på hesten min to ganger om dagen, føre jeg har ridd og etter jeg har ridd eller om kvelden, derfor bruker jeg showshine, siden jeg grer så mye for når jeg bruker showshine da oppstår det ikke så mange floker og da er det ikke vansklig å gre halen, så da slepper jeg å dra ut så mye hår når man børster, for det pleier å skje på en del hester...

KLemz Prospect's Gold &

Pia
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 08/09/2003 :  02:13:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Børster halen ca.en gang i uka om det ikke er stevner mm.Stusser ved behov, kanskje en gang i mnd.Om vinteren fletter jeg halen så floker blir det ikke,dessuten har jeg i balsam-spray en gang i ny og ned så halen holder seg glatt.Halen er ned på koden og der henger den bra..
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  21:22:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg begynt å klippe halen på fullblodsen min kortere. Hun har hvite sokker på begge bakbeina. De går opp til ca midt på "legga" (tihi). Jeg klipper halen sånn at den der stopper der sokkene stopper. Synes det er fint =) Hun er jo sprang/ridehest så det ser fint ut når hun er på banen. =)
TrOuLtEy Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.