hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forfangenhet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Forfangenhet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2004 :  22:22:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, er det noen som har hatt/har hest eller kjenner til en hest med forfangenhet?? Hvordan var hesten da den hadde det?? Og ble den bra igjen, eller måtte den avlives??

Jeg har passet en hest en god stund nå(i to år, tror jeg), og nå viser det seg at den antageligvis har hatt en slags forfangenhet som har utviklet seg over tid(i tillegg til å fått akutt forfangenhet for bare noen dager siden. Som gjorde at det ble oppdaget det med hovbeinet)... Det er en helt grusom hestesykdom, en av de verste og farligste!!! Hovbeinet hans har dreid så og si helt rundt, så det er ikke langt fra å gå igjennom sålen... Veit ikke om han overlever dette, men håper jo selfølgelig det... Men sjansene er minimale

derfor er jeg interresert i å høre om andre hester som har eller har hatt denne sykdommen, og åssen det har gått med hesten...

~*~ Lill ~*~

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2004 :  23:33:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
epetra sin hest, Laura, hadde forfangenhet den gangen jeg hadde henne på fôr, og fikk det mest sannsynlig av vårgresset. hun hadde hatt det før, så jeg prøvde å være forsiktig, men var vel ikke forsiktig nok... hun hadde en mild form da, så etter et par uker på medisin og enda et par uker med tilvenning av gresset og lett bruk, så var hun frisk igjen. i år (dette var i fjor vår) klarte vi (jeg skriver vi, men det er da egentlig Elisabeth som skal ha den æren) å unngå det, ved å være veldig forsiktig, og nå er hun frisk som en fisk (bank i bordet).

håper hesten din blir frisk igjen da, forfangenhet er noe dritt

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.