hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mygg oh myggstikk
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Mygg oh myggstikk
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ellbell

Norway

Skrevet - 01/06/2004 :  11:40:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Islandshoppa mi har ikke sommereksem, men er fryktelig plaget av mygg og fluer likevel. Nå har hun endel stikk i salleiet langs ryggraden og mange på bogen samt noen sår på juret.

*Vil det gjøre vont for henne å bli ridd med sal?

*Hva kan man smøre på juret der det allerede er sår?

Ellbell&Thirladyret

Gi meg en vrengt polvott - any day!

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2004 :  20:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
du kan jo børste henne og legge på salen for å se om hun reagerer. på ryggen kan du jo bruke en litt stivere børste (men ikke for stiv da, selvsagt). hvis hun står helt rolig og ikke reagerer når du setter deg opp heller, kan du jo prøve deg litt frem. hesten min var utrolig plaget av mygg tidligere i vår, og da særlig i salstedet, der det var slitt bort litt pels (veldig hårete voilock i hårfelling. den ble fjernet med en gang jeg så det var mindre hår, og er ekstra forsiktig nå). jeg var veldig forsiktig først, men hun brydde seg ikke om det, så da red jeg bare som vanlig.

hestene våre er veldig plaget av en fæl type flue som spiser seg inn i huden til hestene. det eneste som har hjulpet mot dette er skillingaryd hestesalve som bl.a. selges i hööks. den er en sårsalve, pluss at den holder bort fluene (det stinker, og er ganske seigt slik at fluene ikke kommer til). toppers salve, det eneste jeg har kjøt i hööks som jeg er 200% fornøyd med

mvh kristy&lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

*heidi*

Skrevet - 05/07/2004 :  21:47:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har svar på det ene spørsmålet ditt

Ponnien min har det samme problemet. Hun fikk masse stikk(hevelser) oppå ryggen. Først tok jeg å trykka oppå det å så om hun syntes det gjorde veldig vond og så børsta jeg litt oppå det og hun reagerte ikke så jeg tok sjangsen på å ri med sal. Hun reagerte ikke noe når jeg la salen oppå eller når jeg satt i salen. Så når jeg var ferdig med å ri tok av salen var hevelsene gått ned
Et lite tips er hvis du sprayer henne med insektspray eller om du tar noen salve på henne så burde du ta ekstra godt der hun har stikk fra før for fluer og mygg stikker gjerne på samme sted som du kanskje har lagt merke til hvis du ser nøye på stikkene

*heidi*
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.