hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva er vanlig å betale???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 hva er vanlig å betale???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2004 :  23:30:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Det syntes nesten jeg var litt rart (at ingen vil ha ridning som betaling.) jeg hjelper gjerne til med stallarbeid mot at jeg får ri jeg :)
Synes vel heller det er verre å finne noen som vil gi riding i betaling jeg da men.. fattig student.

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  23:54:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Hm, jo, det varierer veldig! Hvis man har rideskolehest på fôr kan der være vanskelig å få noe billigere enn 100 kr gangen.. Men hele greia med hest på fôr her egentlig snudd på hodet! Å betale for å gjøre stallarbeid å ri? En gjør jo faktisk eieren en tjeneste.. Kan jo forsåvidt forstå at noen må ta betalt, f.eks. har jeg betalt 350 kr mnd. for å ri en kaldblods ca 2 dager i uka, men eieren studerer, og får ikke råd til å betale stalleien ellers! Men nå har jeg en fjording på fôr gratis, mot at jeg gjør vanlig stallarbeid og pusser utstyr.. Er vel slik der burde være?!
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

-Kristina-

» VIP

Skrevet - 03/12/2005 :  09:45:13  Vis profil  Send %s1% en ICQ melding-Kristina-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Kristina-  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 50 kr gangen=)
betalte 400 kr i måneden en liten stund, for 2 ganger i uka( kunne ridd annenhver helg også, men jeg fikk desverre ikke tid)
men nå er det omtrent bare eksamener/tentamener på skolen fremover, så blir 1 gang i uken bare..

Smil til verden, og verden smiler tilbake :) Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 03/12/2005 :  20:22:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir ei Araberhoppe to ganger i uka fast + at pga ryggplage som eier'n har så rir jeg MYEMYEMYE mer! Jeg betaler 600 kr i måenden , å jeg syns at det er en grei pris siden jeg rir mye mer en to dager i uken. dessuten får jeg gjøre akkuratt hva jeg vil å vi har ingen faste dumme regler sånn som at jeg bare får lov å ri der & der å sånn.

Pernille & MarOna < 3
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 05/12/2005 :  19:02:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som regel skal de fleste hesteeiere ha Ca 500kr mnd for at du har hesten Ca 2-3dager i uka Synes egentlig det er litt dyrt jeg iallfall 100kr gangen osv Når du har hesten møkker du jo ut av boksen og forer hesten den dagen, du hjelper jo eieren Gå til toppen av siden

Hilde J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  13:12:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHilde J  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde forrytter på min hest betalte ho 5-600kr mnd og ho hadde han 2-3 ganger i uken. Hadde jeg satt hesten min vekk på helfor (som jeg har gjort før,og aldri igjen) hadde den personen alle utgiftene på han,og jeg hadde ikke akseptert hvis den personen hadde anskaffet seg forrytter på den. Men dette er da min mening,og det er nok mange som ikke er enig... men,men alle kan ikke mene det samme... Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  14:12:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Som regel skal de fleste hesteeiere ha Ca 500kr mnd for at du har hesten Ca 2-3dager i uka Synes egentlig det er litt dyrt jeg iallfall 100kr gangen osv Når du har hesten møkker du jo ut av boksen og forer hesten den dagen, du hjelper jo eieren

Opprinnelig postet av *SusanneB*

Nja jeg leter nå etter forrytter og jeg vil ha en ca. 900 kroner i måneden for omtrent 2 ganger i uka. Synes dette er grei pris når man får ri en super ponni og ikke trenger og møkke eller fore. Man kan bare komme og ri. På en måte gjør man meg en tjeneste men likevell. Ponnien min dør ikke hvis ingen vil passe den.
Hvis man bare får ri på tur synes jeg 100 kroner er mye. Synes det spørs litt på hva du får gjort. Jo bedre hest og jo mer du får gjøre jo høyere pris. Ville aldri betalt 100 kroner for å bare ri på tur. Men får man hoppe med hesten er 100 kroner lite synes jeg.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  22:16:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Tror vel det vanligste er 100 kr? Som regel synes jeg folk tar 100 kr, eller leier ut hesten gratis :)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  11:56:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde hest selv var jeg glad når noen red den for meg. Det ble en fin avveksling både for meg og henne, dermed fikk min fòrrytter ri gratis. Nå idag derimot ville jeg nok tatt 50-100 kr. fordi den ponnien jeg har ansvaret for er mye yngre og er enda i læringsfasen. Jeg er såpass redd for henne at jeg må ha litt for at noen rir henne..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  13:06:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Grunnen til at du betaler er jo fordi du er med å ''eier'' hesten..
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 04/01/2006 :  16:09:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Som regel skal de fleste hesteeiere ha Ca 500kr mnd for at du har hesten Ca 2-3dager i uka Synes egentlig det er litt dyrt jeg iallfall 100kr gangen osv Når du har hesten møkker du jo ut av boksen og forer hesten den dagen, du hjelper jo eieren

Nja jeg leter nå etter forrytter og jeg vil ha en ca. 900 kroner i måneden for omtrent 2 ganger i uka. Synes dette er grei pris når man får ri en super ponni og ikke trenger og møkke eller fore. Man kan bare komme og ri. På en måte gjør man meg en tjeneste men likevell. Ponnien min dør ikke hvis ingen vil passe den.
Hvis man bare får ri på tur synes jeg 100 kroner er mye. Synes det spørs litt på hva du får gjort. Jo bedre hest og jo mer du får gjøre jo høyere pris. Ville aldri betalt 100 kroner for å bare ri på tur. Men får man hoppe med hesten er 100 kroner lite synes jeg.

Opprinnelig postet av Rebekka

900,- var dyrt, etter min mening.

Jeg har to hester på fôr, eies av samme eier, og betaler 600 for å ha dem 3 ganger i uka (begge toen altså). DET er billig, det ;) Ingen bestemte regler, men jeg må måkke og fore middag, og dersom jeg er så sent - også kvelds.

Isabel og Perla for alltid <3
Redigert av - Isabel och Perla den 04/01/2006 16:09:54 Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  16:42:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Rebekka

900,- var dyrt, etter min mening.

Jeg har to hester på fôr, eies av samme eier, og betaler 600 for å ha dem 3 ganger i uka (begge toen altså). DET er billig, det ;) Ingen bestemte regler, men jeg må måkke og fore middag, og dersom jeg er så sent - også kvelds.

Opprinnelig postet av Isabel och Perla

Men du må møkke og fore. Dessuten får du muligheten til å starte f.eks. 120 cm sprang klasser?

Man tar jo ofte ut hva man skal betale i fra stalleien. Da ville forrytter betalt 1000 kroner hvis den møkka og 1300 hvis den ikke møkka for to ganger i uka. Nå det begynner å bli dyrt.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  21:13:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
2,50 og en boble tyggis (sykt dårlig humor i dag )

Redigert av - LivogZara den 04/01/2006 21:16:38 Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 06/01/2006 :  08:16:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forstår ikke hvorfor det skal vær så vanskelig å fatte at en må betale for moroa?
Hest koster ofte hundre kroner dagen å holde for hesteeier, som selv må møkke og stelle hesten vær dag. Hvorfor skulle forrytter kun nyte godene fordi de møkker en boks? Å møkke en boks tar ca 10 minutter, og om forrytter ikke betaler er det samme som å si at hesteier betaler forrytter 100 kr for ti minutters arbeid.

Nei dersom ingen trengte å betale hadde jeg og sikkert mange andre hesteeiere godt over til å være forryttere vi også, problemet er bare at hvem skulle eid hestene da?

Dersom du ikke betaler er du kun hestepasser å må regne med å jobbe et par tre timer per time du bruker på heste ryggen.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  08:39:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Forstår ikke hvorfor det skal vær så vanskelig å fatte at en må betale for moroa?
Hest koster ofte hundre kroner dagen å holde for hesteeier, som selv må møkke og stelle hesten vær dag. Hvorfor skulle forrytter kun nyte godene fordi de møkker en boks? Å møkke en boks tar ca 10 minutter, og om forrytter ikke betaler er det samme som å si at hesteier betaler forrytter 100 kr for ti minutters arbeid.

Nei dersom ingen trengte å betale hadde jeg og sikkert mange andre hesteeiere godt over til å være forryttere vi også, problemet er bare at hvem skulle eid hestene da?

Dersom du ikke betaler er du kun hestepasser å må regne med å jobbe et par tre timer per time du bruker på heste ryggen.

Opprinnelig postet av Vinga

Enig

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.