hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Betale
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Betale
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Royal_Valley

» VIP

Skrevet - 18/11/2005 :  18:17:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det bare jeg som syntes det er litt teit at noen som feks jeg da, Jeg skal få hest på for og jeg betaler 800,- i måneden for dem, men det er jo hun som trenger noen til og ri hestene så hun ikke får så mye ansvar, er det ikke litt teit at man må netale får og hjelpe noen??

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  18:24:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er utallige debatter rundt dette fra før. Dersom du synes 800 kr. er mye og unødvendig, er det ingen som tvinger deg til å ri akkurat den hesten ;-) Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  18:49:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det bare jeg som syntes det er litt teit at noen som feks jeg da, Jeg skal få hest på for og jeg betaler 800,- i måneden for dem, men det er jo hun som trenger noen til og ri hestene så hun ikke får så mye ansvar, er det ikke litt teit at man må netale får og hjelpe noen??

Opprinnelig postet av Horse-boy

Dette kommer an på mange ting, slik som beliggenhet, etterspørsel etter forhest, bruksområde, hestens nivå osv. Det er dyrt å ha hest; og de fleste hesteeiere som har forvert gjør det blant annet pga dette. Du nevner ansvar også; men hesteeier har like mye ansvar selv om h*n har forvert. Det å ha forvert kan imidlertid gjøre at en får tid til å gjøre andre ting noen dager i uken. Jeg har selv hest på for, og betaler ca 100 kroner gangen. Jeg syntes dette er helt rettferdig og ville gjort det samme selv hvis jeg eide min egen hest. Jeg ville imidlertid ikke betalt for å kun ri hesten på tur, men dette er pga mine interesser. Noen syntes sikkert det er verdt å betale for det og. Så 800 pr. mnd trenger ikke være dyrt; det kommer som sagt helt an på. Som formossissima sier; hvis du ikke er fornøyd med prisen, så bytt forhest. Det er ikke værre.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 18/11/2005 :  18:54:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig. 800kr er ikke mye viss du tenker på hvor mye det koster å eie en hest!
800kr er ikke så mye mer en det det koster å sko hesten!
Gå til toppen av siden

Royal_Valley

» VIP

Skrevet - 19/11/2005 :  10:28:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok, ja det er kansje litt i det du "sier" Christine26

Jeg syntes ikke 800,- er dyrt siden det er snakk om 2 hester 3 ganger i uka...
Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 19/11/2005 :  10:57:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
800kr per hest?
Det kommer jo ann på hva du får gjøre med hesten(e). Det er dyrt viss du bare får ri på tur, men viss du også får ri sprang\dressur etc. så er det ikke dyrt!
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 19/11/2005 :  18:36:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg ville hatt minst 800 kr i mnd når jeg skal ha forrytter til min hest, vedkommende får da bruke hesten slik han/hun vil de dagene han/hun har ham.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Royal_Valley

» VIP

Skrevet - 20/11/2005 :  10:28:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er 800,- i måneden for begge til sammen, jeg ken ri akurat som jeg vil, kan oxo få sprang undervisning mer et lite tillegg i årisen :o) Gå til toppen av siden

Royal_Valley

» VIP

Skrevet - 20/11/2005 :  10:29:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er 800,- i måneden for begge til sammen, jeg ken ri akurat som jeg vil, kan oxo få sprang undervisning mer et lite tillegg i årisen :o) Gå til toppen av siden

Royal_Valley

» VIP

Skrevet - 20/11/2005 :  10:31:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glemte å si at jeg kan ha med venner men må si i fra og den ene hesten er sprang hest så jeg kan begynne stevner med den når sesongen begynner igjenn :o) Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 20/11/2005 :  11:23:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Da er det i hvert fall ikke dyrt :)
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

<3samson<3

Skrevet - 20/11/2005 :  16:35:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal man betale dyrelege utgifter ( er det vanlig) ? bare lurer:P eller dele dem... vilken utgifter skal forryttere stå for ? Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 20/11/2005 :  17:36:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Vanligvis betaler vel en fôrrytter bare en sum for å bruke hesten et antall dager i uken. Resten står eier for. Noen bruker ogsåspesielle avtaler om at fôrryter må betale for skader han/hun er direkte ansvarlig for, som f.eks har skjedd pga slurv eller hensynsløs bruk... For å unngå tull så lønner det seg å ha skriftlig kontrakt på hva hvem skal betale når.
http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Kikki+Asterix

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  19:31:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKikki+Asterix  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKikki+Asterix  Svar med kopi av melding
Det er jo litt for at du lærer noe når du har hesten også.. Det er vel litt derfor det koster. Er det samme som når du rir på rideksole, da må du jo betale og det er ofte 800 i mnd eller mere..
Asterix<3 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  20:27:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes ikke det er dyrt jeg. Hvis du får trene sprang, ri på bane og konkurrere med hesten(e) så synes jeg du er heldig jeg ;)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

<3samson<3

Skrevet - 21/11/2005 :  19:52:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei, ville bare si at viss du syntes det er dyrt. finn en annen, jeg er forrytter 2 ganger i uka.. får ri hvor jeg vil akkurat når jeg vil.. kan også trene dressur og sprang =P betaler 50,- gangen.. pluss at jeg får ridetimer. hesten er også PERFEKT! (for meg) :P Jg har da alltså 2 hester de dagene =) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.