hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest 2004 på Bjerke Travbane
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hest 2004 på Bjerke Travbane
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MIX

Skrevet - 14/06/2004 :  13:33:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hest 2004 på Bjerke Travbane er nå over for i år.
Info om arrangementet finner du på www.hest2004.no

Var du tilstede på Hest 2004? Hva synes du om arrangementet? Hva likte du best?

Tidligere var arrangementet på Hellerudsletta. Gjorde det noe at det ble flyttet til Bjerke? Vi vil høre dine positive og negative kommentarer!

MIX, administrator

freyja

Skrevet - 14/06/2004 :  14:47:59  Vis profil  Svar med kopi av melding

Gledet meg til å komme på Hest 2004, men ble utrolig skuffet. Dette var da veldig dårlig i forhold hva det har vært ???
Hørte mange både publikum og utstillere som sa, at skulle det arrangeres på Bjerke neste gang uteble de.
Er det slik det skal være ?
Er det prisen for leie av område som har avgjort at det skulle arrangeres på Bjerke i år ???
Da tror jeg den med regnskapet har foregnet seg.
Hellerud har vært en begivenhet vi med heste interesse har gledet oss til, og for min del kunne det vært en årlig tradisjon.
Skal vi øke interessen for hest, må publikum komme nærmere og bli en del av arrangementet.
Beklager men NEI til gjentakelse.
Trine Dahl
Gå til toppen av siden

plutoloop

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2004 :  15:35:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hest 2004 var jo kjempebra! Jeg syntes det var utrolig god stemning, masse hester man kunne hilse på, masse stands og butikker, konkurranser osv. Jeg trivdes kjempemye, jeg var der på søndag fra elleve til halv fem... og jeg hadde noe å gjøre hele tiden! Det var særlig morsomt å få sitte på gratis med den flotte bryggerivognen med de kjempefine svære hestene med dombjeller! Det var masse tilbud i de hestebutikkene som hadde stands, og jeg syntes det var utrolig fint! Jeg har ikke vært på Hellerudsletta, men jeg syntes Bjerke var kjempebra, og dessuten mye nærmere meg, som bor i Oslo vest. Oppvisningene var også bra, men jeg syntes det kunne ha vært litt mer, som f.eks. høydehopping (sånn ordentlig høyt som 1.60 og sånn). Men eller kjempebra, vil gjerne ha det til neste år!
"Ikke en time i livet er bortkastet dersom den brukes på hesteryggen" - Winston Churchill Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 14/06/2004 :  16:46:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikek det var allright på Bjerke. jeg ble skikkelig skuffet.
Flytt det tilbake til Hellerudsletta ellers tror jeg mange publikumere kommer til og gå tapt
dersom neste hest'xx blir på Bjerke, kommer i alle fall ikke jeg.

Elisabeth
Gå til toppen av siden

THELA

Skrevet - 14/06/2004 :  17:45:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
NEI,NEI,NEI,NEI,NEI,NEI.......
Dette var ikke holdbart!!!Har vært på alle HEST****på Hellerud,og Bjerke førte til at jeg hadde en flau smak i munnen etter å ha betalt 100,-for dette.En travbane har ikke det som trengs for å holde oppvisning i kjøring,riding osv.Det så man best ved "parkjøring med percheron"flotte hester og vogn,men å kjøre et dressurnummer der banen har en bratt kant midt på er ikke holdbart.Dessuten så har Hellerud mye bedre forhold for publikum,i amfiet så er det lett for alle å se hva som skjer,det var det IKKE på Bjerke.Det var lite utstillere og salgsboder på Bjerke i forhold til Hellerud.Lite skilting(f.eks.Til dyrehospitalet osv.)Hellerud har kort vei fra stall til banen,og det må ha blitt VANVITTIG varmt for de stakkars hestene som stod i små paddocker midt inne på travbanen uten skygge.NEI;JEG(OG MANGE MED MEG)KOMMER IKKE TIL BJERKE OM HEST 2006 SKAL BLI ARRANGERT DER.(Og med hensyn til om Bjerke er mer sentralt enn Hellerud,Om du har bil:NEI og om du må ta buss:NEI(Det går faktisk buss helt fram til Hellerudsletta)Dette var en gedigen skuffelse!!!!!!!
Gå til toppen av siden

plutoloop

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2004 :  18:21:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm... kanskje Hellerudsletta var bedre, men jeg har jo ikke oppøevd det, så jeg har ingenting å sammenligne med... ;);)
"Ikke en time i livet er bortkastet dersom den brukes på hesteryggen" - Winston Churchill Gå til toppen av siden

Mari=)

» VIP

Skrevet - 14/06/2004 :  19:39:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns hest 2004 har vært kjempe bra. Jeg har vært på hellerudsletta flere ganger og det har alltid vært veldig rotete. Gikk glipp av mye show o.s.v. Det var ikke så publikumsvennlig som på Bjerke. Jeg synes det var kjempe bra på Bjerke. Det var oversiktlig, og fine sitteplasser med god utsikt. Jeg håper hest 2006 også blir på Bjerke.
Det var mye god underhlodning
Gå til toppen av siden

rinalda

» VIP

Skrevet - 15/06/2004 :  00:41:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må nok desverre si meg enig i at Hellerussletta er ett mye bedre sted for et slikt arrangement...
Å ha en dressuroppvisning og maratonkjøring på en bane som heller noe fryktelig er kanskje ikke helt ideelt
Og dessuten så sto deti programmet at MG skulle gå på bane 4 kl 1400 på lørdag men jammen holdt ikke de på hele tiden Hadde gledet meg MASSe til å se på dem da jeg kjenner noen av de som rir. STOOOR skuffelse
Var også innom Fossum Salmakeri i dag og fant ut at de hadde butikken åpen men det var det ingen god informasjon om der. MEGET dårlig skilting også. Så vel ikke et eneste ett tror jeg
Har også på følelsen at det bruker å være fler utstillere på Hellerudsletta. Lette forgjeves etter de som bruker å være der å selge western utstyr. Skulle så gjerne ha hatt tak i en spesiell grime men den var det ingen som hadde på Bjerke... Sånn kan det gå
Nei, hvis hest 2006 skal være på Bjerke neste år så kommer nok ikke jeg.... Desverre, da dette er ett arrangement som jeg bruker å glede meg til annet hvert år. Lykke til
PS! Hvis man skal selge hamburgere til kr 55 bør det jammen være nok salat på dem så man faktisk kan se salaten.. På de som vi kjøpte var det en karbonade , MASSE dresing og 3-4 biter med salat.. Nam nam!!!

Cathrine
Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 15/06/2004 :  07:45:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes arrangemanget på Bjerke var latterlig lite og at man måtte betale for å komme inn......
Men det var litt mer oversiktlig ang flere show om gangen for man så hele banen og kunne da se om det som foregikk lengre bort så mer interesangt ut.
Men som sagt, disse hesteshowene er klart bedre på Hellerudsletta.

Håper de flytter arrangemanget tilbake dit!
Gå til toppen av siden

Shayna

» VIP

Skrevet - 15/06/2004 :  08:10:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Posetivt: God oversikt på oppvisninger, ikke så lange avstander å gå , i forhold til Hellerud.Gøy med galoppløp.
Negativt: Synes flere av oppvisningene fikk for liten tid og plass til å vise hva de virkelig er gode for. Lite folk , mindere stands , for langt til stallene.
Så jeg går for Hellerud neste gang, der kan man arrangere mye større bredde innen hestesporten. Bedre baneforhold , og amfiet på hellerud på en solrikdag er jo en opplevelse i seg selv.
Trine
Gå til toppen av siden

Dalsrud_Gaard

Norway

Skrevet - 15/06/2004 :  12:58:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding

Hellerudsletta er og blir BEST!
Jeg ble skuffa over alt.
Oppvisninger ble vist samtidig. To speakere snakka i kjeften på hverandre. Dårlig innsyn på banene...
Standene sto rotete og gjorde seg ikke der de sto.
Hellerudsletta er stedet for HEST 06!!!!!
Mye bedre. Veldig mye bedre enn Bjerke

Livet er herlig:) Gå til toppen av siden

leneoglady

Skrevet - 15/06/2004 :  13:06:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette var første gangen jeg har vært på Hest** noen gang, og jeg må dessverre si at jeg ble skuffet. Kan hende det bare var meg, men jeg synes mange av oppvisningene var rotete og kjedelige. Raseparaden for min del ble litt i lengste laget siden jeg hadde med to yngre barn med lite tålmodighet. Ble også skuffet over Western-oppvisningen. Har vært på noen oppvisninger før, men med mer erfarne ryttere og mer fart. Det også var rett og slett kjedelig. Beklager å måtte si det! Må bli bedre for at jeg skal komme neste år! Gå til toppen av siden

jdbetween

Skrevet - 15/06/2004 :  13:56:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har vel og merke aldri deltatt på hest xxxx før så for meg var dette en "ny" opplevelse. Jeg dro dit i utgangspunktet for å se mounted games nm noe som sto til mine forventninger.
Jeg har ingenting og sammenligne med annet en Oslo Spektrum... Skulle ønske jeg fikk sett mer, men ble sittende ved MG banen og gikk glipp av andre ting.. Skulle ønske at det kansje hadde vært litt mer mennekser der og enda flere stands enn det det var.

Som tidligere aktiv sprangrytter og mye rundt på farten så følte jeg kansje at hele opplegget for in del var litt amatørmessig, ikke selve arrangementet, men selve innholdet... Men på en annen side ble det kansje mer folkelig på denne måten det var lagt opp på, på den måten at det var mennekser på alle nivåer som deltok og som gjør at mange publikumere kan assosiere seg med de... (alle er jo ikke på samme nivå) Ikke vet jeg...
Synes alt i alt at det var en god dag, jeg var der for mg og fikk det jeg ønsket, satt og steika meg i solen..
Skal vel ønske at jeg slipper å betale 25 kr hver for brus og pølse neste år... Blir noe dyrt... Og at det ble litt mer system over mg i forhold til det å nevne litt flere navn på ryttere og hester... og at publikum heiet mere!!!
Gå til toppen av siden

Maeve

Skrevet - 15/06/2004 :  16:42:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke fornøyd med opplegget. Drassa med meg hele familien som har vært godt fornøyd de tre foregående gangene vi har vært der, selv om hest ikke nødvendigvis er det som er merst interessant. Alle gledet seg, men ble svært skuffet da vi ankom.
For første gang følte jeg intet behov for å returnere på søndag. det eneste som fikk meg til å reise også på søndagen, var fjordhestshowet som jeg ville ha bilder fra. Det svarte til forventningene og vel så det!

Det var skuffende lite boder, og det var uoversiktlig. Etter å ha telt etter, var det 76 utstillere i år mot 115 i 2002.
Jeg savnet flere raseforeninger, og mange av de standene som har pleid å være på Hellerud.
Tviler på at jeg får dem med meg senere dersom ikke opplegget endres...

Det var vanskelig å få god tilskuerplass, og "amfiet" på Hellerud egnet seg bedre, både for å slappe av og for å få god utsikt.

Jeg savnet mer kontakt med hestene. Ikke nødvendigvis ta-på-kontakt, men jeg så bare noen få hester som ikke var med på show.

Fossum fant jeg ikke i det hele tatt.

Bjerke har potensiale, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan arrangere det slik det har blitt gjort på Hellerud. Det har vært svært vellykket med mange fornøyde besøkende.

Jeg vil aller helst ha det slik det har vært tidligere, så absolutt!!

AK - absolutt ikke helt fornøyd

Redigert av - Maeve den 15/06/2004 17:47:45 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2004 :  22:26:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
må nok føye meg til resten av gjengen og si at dette var skuffenes!! Hadde gått å gledet meg til hest 2004 i to år nå jeg, men da jeg hadde vært der i et par timer var jeg allerede begynt å bli lei... Showene var ikke spesielt ineressante, rett og slett litt kjedelige... Hørte flere som ikke var helt fornøyd også.. Var også ferre boder på bjerke(hadde værtfall inntrykk av det) enn på hellerudsletta... Syntes også det var vanskelig å finne virkelig gode kjøp der... MEN skryt til horze, der hadde de veldig billige ting som var fine... Kjøpte shabrack med navnet til hesten min på... den var kjempefin =)
Drar nok på bjerke hvis det blir arrangert der igjen, men ikke to dager væfall... Håper det blir på Hellerudsletta i 2006. Der var det mye bedre... Virket mer gjennomført der også...
Hadde egentlig tenkt å dra og se på bege dagene, men etter lørdag var det ikke fristende å dra søndag, så da ble jeg heller hjemme...
Får håpe at det blir bedre neste gang =)

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Isil

» VIP

Skrevet - 16/06/2004 :  14:01:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei..
Jeg syntes at Hest2004 var greit.. Ble litt skuffet, skal man bli det?
Det hele virket litt upersonlig og stemningen var lunken. Det føltes ikke som om jeg var med på det, men bare en fremmed tilskuer..
"Høydepunktet" raseparaden ble litt i lengste laget.
Men jeg har ikke noe å sammenligne med, men er ikke sikker på om
jeg gidder å reise i 2t og betale 100kr for noe sånt en gang til...
Det var litt halvveis.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.