hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fjordinger- er de ikke flotte?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Fjordinger- er de ikke flotte?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2002 :  18:32:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg vil bare få ut at fjordingen er en av den mest hardføre og allsidige hesterasen du kan få tak i!
De kan brukes til alt! sprang, dressur, kjøring osv.
Men alikevel er det mange som mener at de er ubrukelige, treige og sta. Hvor kommer denne negative holdningen fra?
Har fått kommentarer slengt etter meg på stevner, pga. at jeg starter med en fjording, og de er jo "dårlige" i følge dem! Det virker nesten som om fjordingen er så mye dårligere enn andre hester!
det er jo helt på jordet!
men det er mye som motbeviser det!
Som f.eks ved NM dressur i år, hvor en fjording tok 5.plass!

Vi burde være stolte over denne hesten!

Redigert av mix1 den 14/05/2003 12:31:22

Nikita

» VIP

Skrevet - 23/12/2002 :  18:52:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare si at det er mange hester jeg liker før fjordingen, de fleste faktisk... Men vi har alle våre interesser innen hest og forkjærlighet for forskjellige raser,- og takk og lov for det!

Har selv en kaldblods, og har også opplevd å bli sett ned på, så det blir liksom som med fjordingen.

Det jeg ikke forstår er at folk må spre negative ord om raser de ikke favoriserer!

Vi har alle raser vi ikke synes noe om, men vi burde være "voksne" nok til å ikke snakke negativt om de for det!

Som jeg sier så synes jeg ikke så mye om fjordingen, men å snakke negativt om den kan ikke falle meg inn! Synes det er flott noen liker disse også, og trives med dem!
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 23/12/2002 :  20:10:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Fjodringer er KULE! Mange skole fjordinger er jo sløve og treige og alt sånt, men det er jo ikke så rart egentlig. Tenk hvdu var en hest som hadde mange forskjellige "uerfarende" ryttere hver eneste dag... Jeg tror ikke jeg hadde giddi i løpe rundt, når rytteren nesten ikke gir noe signal... En fjording jeg rir er både flink og rask. Så ikke alle fjordinger er treige. Blir så SYNSYKT iritert når noe sier noe stygt om fjordinger! Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2002 :  22:11:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
fjordinger er best!!! skal kjøpe hest nå, og ser bare på fjording!!! eneste rasen (? som har eget rase-nm!!!!!! stå på for fjordingen!!!!

Gå til toppen av siden

*Jane*

Norway

Skrevet - 25/12/2002 :  13:44:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fjordingen er en flott rase!! Sterk og littt ung men allikevel fin i mange grener!!! Har store planer om å skaffe meg en fjording når jeg blir eldre.

Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 25/12/2002 :  19:45:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Ja ,fjordinger er herlige. jeg skulle egentlig kjøpt meg fjording ,men så falt jeg for en Tinker. Synes fjordingene gjør det bra jeg :-) Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 26/12/2002 :  19:19:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg for min del holder meg unna fjordinger og andre kaldblodsraser. de er ikke min type. jeg liker hester som er over 170 høye som gjerne hopper 130-140. en av de rasene jeg liker er hollandsk varmblod. Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2002 :  20:02:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
der jeg går og rir er det ingen som forstår meg når jeg sier jeg vil ha fjording. men det gjør ingenting. alle er forskjellige!!

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  01:12:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Uansett, Folk har rett til å like hva som helst rase de vil... Men det er dårlig gjort når noen rakker ned på en rase!

Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  13:59:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
amayan: Hester som hopper 1.30-1.40? Hvem har sagt at fjordingen ikke kan det? Greit de er små, men andre ponnier kan også hoppe så høyt, hvorfor ikke fjordingen?
Fjordingen vi har på stallen har hoppa 1.30. Ikke bane, men alikavel det viser at de også har mulighet til å gjøre slike ting!

Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  15:30:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
balder, fjordingen jeg stelte var bare 1,38 m høy, han har hoppet 1,30 han og!!! Og lett gått trekombinasjon(gymhopp) på stigende høyde til 1,25!!!!! Så fjordinger kan hoppe!!!

Gå til toppen av siden

BariolèMagique

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  23:56:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig med dere som sier at fjordingen er en flott hest!!
hvor mange andre raser har like stort bruksområde som fjordingen.
burde kanskje åpnet fjordhestNM for andre raser, for å se om det er noen som hevder seg!
de fleste fjordinger er fantastiske brukshester. visst de blir skikkelig trent vel og merke.

jeg kjøpte fjordingen min som 2 åring for 4000kr, snakk om røverkjøp!
bruker den nå som konkurranse hest.
starter nesten bare sprang pgå at det er bare sprangstevner som blir arrangert her. de som har undervurdert fjordingen og sett ned på den har som oftest fått sjokk når jeg starter. er så og si alltid plassert. starter opptil 110cm og har hoppet bane på 130cm på trening.
går også LA dressur og har kapasitet til middels kjøring(har ikke vogn og sele, så det blir lite trening)
skulle du kjøpt en hest på samme nivå ville prisen ligget på 50000++
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  00:29:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
GOOOO ISLANDSHESTER OG FJORDINGER Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  00:40:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jo, fjordinger er kjempefine!! Jeg støtter alle som rir fjordinger, selv om jeg ikke har det selv. Jeg foretrekker de edle hestene, vet egentlig ikke hvorfor, men sånn er det bare. Fjordinger er jo som oftest ponnier, og siden jeg er over 16 år må jeg jo uansett ha hest nå. Men det betyr ikke at jeg ikke liker fjordinger for det, fjordinger er kjempesøte!

Gå til toppen av siden

BariolèMagique

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  00:01:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
ikke alle fjordinger er ponnier!!!
min er ca 158cm i manken.
og vennina mi har en so er ca 156cm!!!

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  10:19:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
nei du har rett der kiddogirl... Og det er faktisk mange fjordinger som er edle også! venninna mi har en.. skikkelig lett og slank bygd.. halsen er lang og ikke kraftig! kjempefin :)

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.