hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trave/galoppere på asfalt/bane/skogen o.s.v.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Trave/galoppere på asfalt/bane/skogen o.s.v.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ikke i bruk!

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2004 :  19:50:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIkke i bruk!  Svar med kopi av melding
Hei!

For noen uker siden var jeg hos en venninne og såg på at hesten hennes ble skodd. Jeg stilte hovslageren ett spm: Er det farlig og trave/galoppere på asfalten o.s.v. Og hun svarte at hesten har godt av å trave MAX 100m i uka på asfalt!
Ok, da prøvde jeg det på fõrhesten min, og hun ble sterkere i bena:) En dag så travet jeg forby ei som er veldig flink med hester og spurte meg om hva i all verden er det du gjør, sa hun! Og jeg svarte med det som jeg fikk vite av hovslageren. Hun ble forfjamset.. Og sa at det måtte jeg slutte og gjøre. Ok, jeg sluttet med å trave på asfalt en gang i uken:)

Og fikk høre av en veterinær at jeg skulle fortsette og gjøre det en gang i uken MAX 150m.. For da ble bena sterkere! Det stemte at bena blei sterkere, men jeg begynte å merke at hun haltet litt! Så jeg tilkalte veterinæren igjen, og hun sa at det er det værste hun hadde sett. For framkne hadde begynt å hovne opp og greier! Men heldigvis så var det bare en hevelse som gikk fort ned igjen:) Jeg sluttet og trave på asfalt, og fortsatte på banen og i skogen med det.

Og i dag er hun mye bedre i føtterne!!

Hilsen ei god venninne av 'Catie'!

Traver er ikke dårligere enn ridehestene, så hvorfor rakke ned på oss?

Silje H

Norway

Skrevet - 08/06/2004 :  08:54:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Min første hest var en fullblodsvallak, som var pensjonert fra galopp-trening. Han hadde fått en seneskade.....

Vel, jeg har alltid gjort det samme som deg, travet litt på asfalt, eller annet hardt underlag. (Jeg galopperer ALDRI).

MEN: Når jeg traver på asfalt gjelder alltid dette for meg:
-sitte ned og jobbe hesten ordentlig på tøylen, slik at ryggen kommer opp, og den bruker kroppen riktig.
-alle fire beina er bandasjert omhyggelig med treningsbandasjer
-ikke langt av gangen!!

Jeg har erfart akkurat det samme som deg...nemlig at beina og senene ble sterkere!!!
(Men som sagt, det er viktig å ta forhåndsregler, og bruke beskyttelser!!)

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2004 :  12:09:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
har hørt at traving på hardt underlag er spesielt bra for hester med lange koder(tror jeg det var iallefall) det styrker dem og hjelper dem med å stabilisere seg.

men hvordan merker dere at bena blir sterkere? og senene?

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 08/06/2004 :  12:11:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Til å begynne med merket jeg at hesten min ofte ble litt varmere i senene etter hardt arbeid. Men etter en periode med asfalt-traving, var det ikke varme-utvikling i det hele tatt!
Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

Ikke i bruk!

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2004 :  12:28:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIkke i bruk!  Svar med kopi av melding
Hei!

Vi merker at bena/senene blir sterkere for det visest at de får muskler.. + at hesten min, i allefall ikke blir så svett nedover føtterne etter hardt trnening..

Takk for svar:)

Traver er ikke dårligere enn ridehestene, så hvorfor rakke ned på oss? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.