hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gamle ponnier (mishanlede ponnier-hester(sprang).
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Junior
 Juniorsnakk
 Gamle ponnier (mishanlede ponnier-hester(sprang).
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Blaze og Shan e best

Skrevet - 07/05/2004 :  21:41:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil gjerne starte en klubb der vi hjelper gamle ponnier og hester eller mishandlede hester og ponnier.
Sånn at vi redder dem.
Jeg vil også starte en klubb om ville hester.
Hvil noen være med meg og hjelpe sakars gamle ponnier-hester og mishanlede hester og ponnier
Og redde hestenes (ponnienes) framtid med å stoppe folkene som fanger dem

Jeg håper dere blir med meg og redder dem
Hvist ikke blir jeg ganske lei meg
Men det er deres valg
Men jeg håper dere vil være med meg

MED VENNLIG HILSEN MIA SUSANNE

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2004 :  09:46:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hei.
Nå har vi ingen villhester i Norge, så jeg regner med det er mustangene i USA du tenker på. Det finnes allerede en meget veldrevet organisasjon som jobber for å redde disse hestene. De jobber for å få reservater for dem, få donasjoner til oppkjøp av land som hesten kan ferdes trygt på, har en adopsjonsordning for fangede mustanger (ranch-eiere har lov til å fange dem og evt. skyte eller selge dem, men denne organisasjonen har blitt såpass stor og kjent at de ofte heller får ta over hestene i stedet for at de blir skutt), og jobber med underskriftskampanjer/pengeinnsamling/fjernadopsjon osv.
Meld deg gjerne inn som støttemedlem der!

Hvordan tenkte du at du skulle "hjelpe gamle ponnier-hester og mishandlede hester og ponnier"? Dyrebeskyttelsen og dyrevernet jobber mye for nettopp dette. Kanskje du skulle melde deg inn i dyrebeskyttelsen?
Hvis du vil starte et "dyrehjem" bør du være klar over at en hest koster mange, mange tusen kroner i året i mat, hovslager og veterinær. I tillegg er det mye jobb å stelle for den. Du må i tillegg ha en bra stall med store, gode beiter. Hvordan tenkte du å skaffe penger til dette?

Kjempeflott at du vil gjøre noe for gamle og mishandlede hester og ponnier!
Dyrebeskyttelsen trenger ungdom som deg!

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

tbulling

Norway

Skrevet - 06/06/2004 :  00:15:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressetbulling  Svar med kopi av melding
jeg vill gjerne bli med på å redde de gamle å mishandlede hestene å ponniene for jeg har sett forskelig i den kategorien som jeg holder på å hjelper nå Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2004 :  20:22:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
hei..., no må nå dokke tenke litt på at det e ikkje alle hesta som lide ETTER at dei he blitt misshandla:

det ej meine e: ej kjenne ei jente som nesten nettopp he kjøpt sej ei hoppe., Norsk Varmblods Ridehest..., ho he vore misshaldla før..., for 3 år sida., eller nåke sånn.. men den hoppa e kunn litt usikker, og litt "redd", for å seie det sånn; når der e høge lyda: at noken brøle rett på sida av hoppa......

Men der e nå så klart noken som lide...., men EJ kjenne ikkje så mange som he hesta som he vore misshandla...

Så ej spør dokke: Kjenne DOKKE noken hesta som he vore misshandla???

Ann Lajla

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2004 :  20:55:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg har ei hoppe som stod 2 år på rideskole og ble helt ødelagt av det. Hun fikk nesten ikke mat, og det hun fikk var muggent høy. Salen passet ikke, så hun fikk veldig vondt i ryggen. Hun ble sur og gretten, og da pisket de henne. Selv når hun stod bundet på spilltau pisket de henne. Til slutt var det bare ei jente som fikk komme nær henne, og ei annen ei som fikk ri henne. Alle andre ble sparket og bitt. Dette vet jeg fra ei som jobbet i stallen der og kjente igjen hesten min på et stevne. Hun sa det var en "ny hest" å se på. Rolig og snill og lubben. Men det kostet meg mye jobb å endre psyken hennes, og det var en til tider farlig jobb. I mellom tida på rideskolen og hun kom til meg hadde hun to eiere. De hadde henne et år hver, men kom ingensteds hen med henne. Nå har hun det bra og er "Huldrehuggu" mitt... ;-) Min mor eier halvparten i henne, og kommer og gir henne alskens snadder, som f.eks. "Kongen av Danmark"... Nam-nam...

Den andre hesten min ble ikke mishandlet på samme måten, men selv om jenta var kjempesnill med ham så visste hun ikke hva hester trenger for å ha det bra. Det står mere om han på VIP'en min. Han heter Troll Runar og er en skikkelig Go' klump som alle faller for...

Det beste man kan gjøre for en hest som ikke har det bra, er å skaffe DYKTIGE eiere til dem. Med det mener jeg folk som vet hvordan man håndterer og trener og fórer hest riktig, og som samarbeider tett med både hovslager og veterinær for å sikre seg god helse hos hesten. Å ta seg av en hest med spesielle behov koster masse penger, derfor er det viktig at en ikke tar på seg en slik hest og så oppdager at det blir for dyrt eller vanskelig for en å ta seg av den best mulig....

Oppdager dere tilfeller av mishandling, sjekk litt nærmere og ta evt. bilder, og ring deretter dyrevernet. De er flinke til å vurdere slikt og gi dere råd og evt. bedømme om det er grunn til å reagere.

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2005 :  20:29:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
jeg vil veldig gjerne være med men hvordan har du tenkt at vi skal kunne hjelpe da???

send meg svar på mailen min..
koz fra hestegal jente som vil veldig gjerne hjelpe..

Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2005 :  20:31:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
min mail er julie_salte@hotmail.com den er med på brevet ovenfor
Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

lille fleskklump

Skrevet - 12/01/2005 :  21:04:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal en starte et skikkelig tilbud - rehabiliterings- eller omplasseringstjeneste - krever det enorme ressurser innenfor både tid, personell og penger. Med mindre du har dette selv, eller evt en sponsor, anbefaler jeg at du heller hjelper de organisasjonene som allerede eksisterer. Det er bra at folk har idealer, men slike tiltak fungerer ikke uten videre i praksis. Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  16:01:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
hvordan skal det lixom gå? du må tenke litt på det hu lille fleskklump skriver.. man må jo ha en del penger dah.. og skal sånne unger på denne alderen her greie det lixom.. Sorry,men jeg tror du må vente med det et par år..
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  18:41:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hva med å melde dere inn i Dyrebeskyttelsen? Vet om flere lokalforeninger som driver med lokalt arbeid. Fint at dere bryr dere!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/10/2005 :  19:19:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvordan skal det lixom gå? du må tenke litt på det hu lille fleskklump skriver.. man må jo ha en del penger dah.. og skal sånne unger på denne alderen her greie det lixom.. Sorry,men jeg tror du må vente med det et par år..

Opprinnelig postet av minttu

Vær gla vær dag som gåår !!

Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  11:39:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
hehe.. Du Kristine.. Den figuren du har på signaturen din var kuuuul! hehe...

Bustetrollet

Skrevet - 06/10/2005 :  12:55:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. Takk for det minttu.. satt og strevde i hele natt for og få til alle fargene ;p Så jeg ser helst at ingen kopierer den ;p

Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  22:48:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
hehe.. neida. jeg skal ikke gjøre det.. men hvordan er det man legger inn et bilde? ellr et vidio klipp? (på signaturen)

Bustetrollet

Skrevet - 08/10/2005 :  23:22:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sehttp://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=7193
Og heller spørr om noe du lurer på der ;)

Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  15:03:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
okei..(C",)
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.