hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - villhest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Junior
 Juniorsnakk
 villhest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

døla digger

» VIP

Skrevet - 11/04/2005 :  16:13:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva synes dere om å kjøpe en villhest til 50000 kr.
er det for dyrt.

volvojenta

Norway

Skrevet - 11/04/2005 :  16:28:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressevolvojenta  Svar med kopi av melding
Hva definerer du som en villhest?
Hvilken rase er den?
Jeg tenker slik at hvis det er en døl,fjording el. lignende raser,er det mye å betale 50lapper! Det er mye uansett!

Hvorfor kjøpe en villhest til 50tusen? for den prisen kan du få ganske mange andre flotte hester..
Er det noen spesiell grunn til at du vil ha en villhest?

Gled deg over hesten din,og den vil glede seg over deg:) Gå til toppen av siden

døla digger

» VIP

Skrevet - 11/04/2005 :  16:48:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg syntes det høres gøy ut å oppdra en villhest. '
er det for en villhest.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2005 :  17:32:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Villhest? Det finnes ikke mange villhester iverden, og de få ville som kanskje er igjen kan vel ikke kjøpes; de er jo ville. Det finnes uansett ikke villhester i Norge. :P

Hvis du mener "utrent unghest", ja, da syntes jeg 50000kr er mye. Men en ung, utrent hest bør kun kjøpes av en som har mye erfaring fra før så det syntes jeg ikke akkurat er et godt valg av hest for en 11åring. Får du hjelp av andre hestekyndige kan du vel kanskje kjøpe en voksen ponni som ikke kan så mye, men som har potensiale; så får du trent den opp selv på den måten.

Redigert av - Eva V den 11/04/2005 17:34:07 Gå til toppen av siden

døla digger

» VIP

Skrevet - 11/04/2005 :  18:22:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg mener en ponni som ikke er hontert i det helle tatt.
jeg for litt hjelp av vennina mi.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 11/04/2005 :  19:10:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hvis det er en ponni som er uhåndtert syns jeg da virkelig 50 000 var veeeldig mye penger??
Hvor gammel er den, og hva slags rase?? Hvilke kvaliteter har den som gjør at man skal betale så masse for den??

mvh
Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

døla digger

» VIP

Skrevet - 11/04/2005 :  19:26:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er en pinto sportsponni den er tryg å hontere og er veldig
snill og grei.synes du den er dyr da
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 11/04/2005 :  20:23:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når du sa villhest så trodde jeg du mente skikkelig vill. Sånn som ikke er borti mennesker og bor i flokker borte fra mennesker. Men det var da skrekkelig dyrt! Men det kan alltids hende at den har en fantastisk stamtavle! Men ikke la deg lure av de som selger hesten til deg!
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2005 :  20:28:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Syntes fremdeles 50000 er dyrt. En utrent hest uten spesiell stamtavle kan du få til 5000-10000kr.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 11/04/2005 :  20:36:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Du bør heller kjøpe ein hest som er godt håntert og som kan lære deg noko. Da vil du få mykje meir glede av den også. Uerfarne bør absolutt ikkje kjøpe uhånderte ponnier/hester. Det blir det som regel berre problemer av. Du kan nok få deg ein fin læreponni til mykje under 50 000 kr.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 11/04/2005 :  20:59:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Enig at det er dyrt. Men hvorfor kjøpe en utrent hest?

Helt enig med Lucinda; Det blir som regel bare problemer hvis en uerfaren person kjøper en uerfaren hest. Det at du er bare 11 år (står det på VIP'en din i allefall) gjør at du nesten umulig kunne ha fått nok erfaring til å ri/håntere inn en hest selv. Kjøp en erfaren hest som kan lære deg masse! Det får både du og hesten mest utav..

Therese
Gå til toppen av siden

døla digger

» VIP

Skrevet - 12/04/2005 :  15:54:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er litt enig med dere men jeg synes at det var veldig dyr
poni men det er shettlandsponnier som koster 100.000kr da er ikke
dene ponnien dyr va mener dere da?
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  16:01:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
en shetlandsponni til 100 000 kr?!
Det var jo fryktelig dyrt da!

Syns det var dyrt med en utrent ponni til 50 000 kr også jeg da. Jeg ville aldri kjøpt en så dyr ponni som ikke kan noen ting.

MVH Helle

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  16:14:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En shetlandsponni koster ikke 100000kr. Om du er villig til å betale så mye så vil antagelig ingen nekte deg, men en premiert shettis koster gjerne 15-20000kr, ellers koster de maks 10000kr. Kanskje en helt unik shettis koster noe mer, men neppe så mye som 100000kr. Isåfall vil jeg vite hvilken shettis som koster så mye, og hvem som selger den. For dette tror jeg ikke noe på
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

jeg digger sasha

» VIP

Skrevet - 12/04/2005 :  20:10:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
JEG ER HELT ENIG DØLA DIGGER PONNINE KAN KOSTE 100.000 KR PER INGE BØEN SELGER
HESTENE SINE FOR
100.000 KR .
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  20:24:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Shetlandsponni koster ikke 100.000 norske kroner. Og den ponnien til 50.000 kr som ikke er håntert er også dyrt.. Hvis noen kjøper en ponni til 50.000 burde den etter min mening gå ganske så høye klasser..
Therese
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.