hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sprang, rangert som den 7ende enkleste sporten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Sprang, rangert som den 7ende enkleste sporten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2004 :  11:42:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ikke helt enig i det nej!! det er kanskje en av de enkleste sportene hvis du kun starter 40 cm, mn ikke hvis du starter 140 cm!! det sier seg selv! det tror jeg tilogmed de forskerne kan forstå....!

Opprinnelig postet av hestehjørnet

Jeg vil faktisk påstå at 40cm ikke nødvendigvis er så utrolig lett.

Da tenker jeg mer på å ri en perfekt 40-bane. Noe de færreste av de som rir på dette nivået egentlig gjør. Uannsett hinderhøyde er det ridningen mellom hinderne som resulterer i gode resultater. Iallfall generelt sett. Nå er utfordringen i hinderkombinasjoner og rideveier høyere i de høyere klassene, men sett i forhold til nivå er det slett ikke enkelt å ri en 40-bane. Vil jeg si

En annen ting er at det betyr lite om du hopper så og så høyt dersom du ikke kan ri rideveiene dine. De som hopper baner på 140 gjør nettopp dette fordi de har lært å ri rideveier, og da er i bunn og grunn ikke hinderhøyden det som er mest utfordrende, for rir du rett kommer du som regel over uannsett.

Lavere hinderhøyde betyr ikke mer slurving med "grunnridningen" på banen. Men uten god "grunnridning" vil ikke hesten hoppe høyt, derfor ser du ikke disse rytterne på høyere nivå (dessuten utvikles jo god grunnridning via erfaring og rutine, som en trenger tid for å stabilisere). Å få til god "grunnridning" er vanskelig uannsett, men på en 40-bane så kan det fungere uten å ri så god "grunnridning". Men 40-baner er ikke enkle om du skal ri dem perfekt!

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.06 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.