hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressurrytterkonkurranse. Også noe for Norge?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Dressurrytterkonkurranse. Også noe for Norge?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2004 :  00:26:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kom over en artikkel på et av mine favorittnettsteder - svenske Remont - «Dressyrryttartävlingar - där ryttaren är viktigast»

Hva synes dere om dette? Er dette noe vi bør få her i Norge også?

dressurblogg.no

Silje H

Norway

Skrevet - 07/05/2004 :  07:57:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Absolutt!!!
(Kort og greit svar vel...??)

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/05/2004 :  09:40:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Absolutt. Dette minner dessuten litt om "equitation" - en gren de har særlig i USA, og noe England. (Tror jeg).

En annen ide kunne kanskje også vært å la dressurrytterne ri forskjellige hester? Stille med sin egen - men må ri to til fks. Da får man jo virkelig se det. :)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 07/05/2004 :  10:56:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Høres slett ikke ut som noen dårlig ide det der...
Og ja, tror nok mange av oss hadde hatt godt av en sånn konkurranse form...
Ofte merker jeg selv også, selvom jeg bare trener, at jeg sitter og mikker og makker med altmulig for å få hesten til å gå bra...mens jeg ofte opplever at i de sekundene jeg flytter fokus over på meg selv og virkelig konser på hva _jeg_ gjør er jo da hesten går best, og slapper mest av. Så en konkurranse der _vi_ og _vår_ prestasjon står i sentrum kunne være kjempe artig

Og det morsomste er at her skal det godt gjøres å skylde på hesten iallfall

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2005 :  22:48:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ja, og nå er dette på vei til Norge. Kommer antagelig til å være på banen om et års tid. Vil være ryttertester på nivå fra LC til MB. Blir veldig interessant!

Siden jeg tidligere nevnte at dette fantes i Sverige, så skal det også nevnes at jeg vet at Tyskland også har dette.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 06/03/2005 :  09:46:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, og nå er dette på vei til Norge. Kommer antagelig til å være på banen om et års tid. Vil være ryttertester på nivå fra LC til MB. Blir veldig interessant!
Opprinnelig postet av spoff

Det blir spennende, og det blir jo artig å se om det blir populært osv

Guro
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 09/03/2005 :  10:56:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Jajaja, jeg er med, tihi...

Tror det hadde vært noe for Norge, Absolutt!!!
Men det skal vel litt til for å få det innført eller?

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2005 :  11:37:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kommer i løpet av året. Senest i forbindelse med neste reglementsoppdatering neste år etter hva jeg har hørt.

Apropo, så skrev Jytte Lemkow en veldig bra artikkel i siste Ridehesten. Denne gang om sitsen til OL-rytterne. Hun påpeker der at tyskerne har hatt slike konkurranser lenge, og at det viser seg resultatmessig særlig hos den tyske ponni-, junior- og unge rytter staben. Disse konkurransene er også veldig populære i Tyskland. Jeg kjenner dog lite til disse tyske rytterne foreløpig (kjenner bare til seniorene, og hun skriver at det er litt ymse blandt dem), men sant er det nok. Jeg er veldig fan av disse artiklene til hun Jytte. Hun skriver mye bra, og har mye erfaring selv. Hun har jo dømt endel internasjonalt, og er medforfatter til denne boka til Kyra. Hun påpeker også endel ting som kanskje ikke hvem som helst tørr påpeke, og egentlig litt morsomt da det er endel ting som er sundt at man får til debatt.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 18/03/2005 :  17:15:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
det hadde vært kjempeartig å få noe sånt til Norge da(=
Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 18/03/2005 :  21:52:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Det har vært snakk om dette lenge. Skal bli spennende å se hvordan det fungerer i praksis, og hvor mye det blir brukt. Det er vel omtrent som 'stil og sits' innen sprangridning, veldig bra på papiret, men litt ymse når det gjelder gjennomføringen.

Tanken er utvilsomt god. Fint om det 'slår an'. Burde iallefall være en bra ting for rideskoleryttere, som jo må ri på den hesten de får utdelt - uansett hvor godt egnet den er til dressur eller ikke.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.