hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - brunst og beite
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 brunst og beite
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 29/04/2004 :  08:45:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
hingsten på stallen begynner å bli hingst igjen etter vinteren, så han og hesten han sto sammen med på utegang i vinter kan ikke stå sammen lengre (stakkar Hotgir, blir jo banket...). men bonden vil ikke ha bare en hest stående oppe i den store trøa i skogen, pluss at det er smått med trøer for tiden (det er sådd overalt). derfor har vi satt tre av fjordingene der oppe, og i går satte jeg hesten min der også. det er vel det beste for henne, siden hun hater å stå inne. men blir det for brå overgang? i følge bonden er gresset lite næringsrikt der, og det er ikke så grønt heller, men jeg er da bekymret likevel...

en ting til: Lolita er blitt brunstig. og da mener jeg skikkelig brunstig! hun skvettet 6 ganger på 10 min i går, og da var det bare en hest til i nærheten, og det var ei hoppe. hun stoppet også et par ganger på turen (som var sammen med den ene hoppa). pluss at hun skvettet flere ganger når vi kom tilbake. det er ikke mye som kommer i gangen. den første gangen er det "vanlig" mengde, men så er det liksom ikke mer igjen så da kommer det bare ei lite, tynn stripe slim. er det vanlig at det er så mye? hun har ikke forandret seg noe spesielt i oppførsel, hun er bare blitt litt mer interessert i de andre hestene.

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 29/04/2004 :  11:19:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Det er sant at gresset ikke er så næringsrikt så tidlig om våren, men du kan jo likevel la henne stå der i korte perioder av gangen i starten, for tilvenning. Og når det gjelder brunst, er det helt normalt at hoppene skvetter i ett sett, og overalt, spesielt om våren (litt våryre:)).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 30/04/2004 :  12:32:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Tror det er fornuftig å ta det forsiktig mht gress, men om det er sånn som det er i paddockene våre for tiden (ser nesten ikke gresset før du går ut og myser, men hestene har litt å lete etter og spise på) ville jeg ikke vært så bekymret. Isåfall er det nok en fin og "mild" start for Lolita.
Ang brunst så høres det helt vanlig ut. Etpar av hoppene jeg kjenner brunster så mye at man nesten tror at de tisser!!! Enorme mengder... Andre bare "blinker" mye. Så lenge hun fortsatt er grei å håndtere og virker "normal" ellers ville jeg ikke bekymret meg i det hele tatt - bare NYT våren du og :)
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 30/04/2004 :  16:50:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
okda så. har litt "bekymret førstegangshesteeier - syndrom", alt må undersøkes 10 ganger før det er greit. vil jo ikke at noe skal være galt med pia mi

Laura skvettet nesten ingenting da jeg hadde henne i fjor sommmer, og når det kommer så enorme mengder nå vil jeg jo bare sjekke at alt er greit...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 30/04/2004 :  17:01:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Undersøk heller en ting/gang for mye enn for lite!
Tenk om alle la merke til endringer i hesten og tok seg bryet med å sjekke at alt er OK :)

Madammen min har hatt noen brunster som har vært utrolig tydelige, mens andre nesten har gått meg hus forbi. Så det varierer ikke bare fra hest til hest, men fra gang til gang.
Helt normalt i følge min veterinær - og så lenge hesten virker sunn og blid bekymrer jeg meg ikke over akkurat det :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.