hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - størrelse på hodelag???????????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 størrelse på hodelag???????????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 19/04/2004 :  21:05:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei!!!
vet noen om cob str er små???
har full nå, men hhu "drukener nesten", bitter sitter greit, men nesereim og hakereim er kjempe store, alle innspenninger på det siste hakket....
burde jeg kjøpe cob???
hu er forresten ei hoppe på 6 år blanidng ov varmblods traver og islending, hu er spinkel forsåvidt, ser ikke ut som en islending i det hele tat...dere sr bilde av henne på vipen min, hun er den hesten med stjerne i panna.....

og en ting til_
har noen erfaring med sweet iron bitt(tenkte på det tredelte) og apple mouth bitt...? er de å anbefale er bare ha vanlig tredelt....???

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2004 :  21:11:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tror nok du fint kan kjøpe cob, størrelsene skal jo overlappe hverandre litt. ellers så kan du jo bare kjøpe ei ny nesereim, hvis ikke cob passer. hakereimen er det egentlig ikke så falrig med, vil hesten ha av seg hodelaget så får den til det med ei rikitg tilpasset hakereim også (tro meg, jeg har opplevd det!). hvilken størrelse har du i grime? det er vanligvis den størrelsen man må ha i hodelag...

jeg har hatt apple mouth bitt, og de er helt greie de. kan bli litt flisete etter en stund, siden det er plastikk. også er de veldig tykke (liker ikke tykke bitt, noe som hesten min er helt enig med meg i). sweet iron har jeg ikke noen erfaring med, men det er jo kobber bitt, så de fleste hester liker de jo. liker ikke kobber heller jeg da, har hørt så mye rart om det (at det er celledrepende etc.). er jeg ikke positiv?

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 19/04/2004 :  21:20:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hu har full, men den er altfor stor, er på innerst den oxo, men det fungerer bra nok til at hu ikke mister grima...
har lyst på et helt nytt, en annen farge, og kjøper nok cob....
har opplevd det med at hodelaget detter av ja =)
kjøper nok et gold medal tredelt jeg =)

Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2004 :  21:28:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Som med menneskeklær så varierer størrelsene litt fra merke til merke, men generelt er cob ment for store ponnier/små hester og egner seg sikkert bra for din hest.

Har ingen erfaring med sweet iron bitt, men er iofs fornøyd med apple mouth. Kjøpte riktignok ett på Hööks som gikk i biter (!) på første ridetur, men det jeg har nå holder fint selvom det, som Kristy skriver, blir fortere slitt enn et metallbitt.

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2004 :  22:06:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Bruker sweet iron på mine hester. Passer meg for å bruke for brede bitt, da de kan skape gnag og skader i hestens munn. Jeg har også hele kobberbitt, og de har fungert bra på mine hester. Måtte allikevel skifte bitt på Troll Runar nå, da bittet viste seg å være for langt og han gikk og gnagde på det... Kobberbitt str. 13,5 selges... Trinse med flettede D-ringer..

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.