hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - med eller uten strikk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 med eller uten strikk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2004 :  19:06:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg rir med strikkgjord, selv om jeg aldri har likt de. strammet gjorden på gamle yndlingshesten min på rideskolen altfor hardt en gang for flere år siden, men det sitter i meg enda. dt var så fælt å se henne stresse rundt og ikke ville stå i ro, helt til ridelæreren åonet gjorden og hesten sto bom stille. forferdelig følelse... på en annen side er de vel bedre for hesten, er de ikke? har strikkgjord nå, det var så mye styr da jeg kjøpte den (kjøpte egentlig en "vanlig" gjord, men den var for lang, så den sendte jeg tilbake til butikken med en lapp om at de måtte sende meg en mindre), at jeg ikke orket å bytte den. men jeg er livredd for å stramme den for mye...

hva synes dere er best, og hvorfor?

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2004 :  19:14:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg bruker strikkgjord, man skal jo ikke stramme på den siden strikken er (hvis den har strikk kun på den ene siden da, slik som min), og da vil den fordele trykket, slik at den skal være mer behagelig for hesten enn de uten.

Husk at strikkgjorder er ikke laget for det skal bli enklere for oss å stramme gjorden, så man må være mer forsiktig med straming av slike gjorder:)

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 17/04/2004 19:15:20 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2004 :  20:05:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har erfart og nesten være på vei ned i grusen p.g.a. gammel strikkgjord som begynner å bli litt for slakk (selv om gjorden var godt strammet). Jeg er kanskje ikke av de letteste personene, samtidig som at salen muligens var litt vid til hesten jeg brukte denne gjorden på.

Når strikkgjordene er helt nye er de nok fine, men strikkgjord med litt slitt og slakk strikk har jeg ikke tenkt til å prøve igjen. En ting er at man rett og slett kan risikere å snu rundt om hesten tar noen byks (det var det som skjedde da salen i mitt tilfelle lå mer på siden enn oppå hesten, som nevnt over. Men falt ikke av). Men for meg er det viktig at salen ligger godt også. Her vil man kunne si at salens tilpasning kanskje har mer å si, men likevel har jeg fått avsmak for stikkgjorden. Hvis salen faktisk kan skli 15 cm til siden p.g.a. en strikkgjord vil jeg tro salen også fint kan skli noen cm frem eller tilbake, også uten at jeg merker det med en strikkgjord. Det er kanskje mer uheldig dersom dette skjer og jeg ikke merker det. Slik at jeg ikke kan fikse det igjen. Men som sagt bør ikke en sal som sitter som støpt skli bare p.g.a. gjorden. Men uannsett er ikke strikkgjorden lenger min favoritt.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

~Stine~

» VIP

Skrevet - 20/04/2004 :  21:31:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har salgjord med strikk på den ene sida.
Jeg stammer på den sida der hvor strikken ikke sitter.
Skal kjøpe meg gjord med strikk på begge sider nå.
Liker det bedre.

~Stine~
Gå til toppen av siden

~Stine~

» VIP

Skrevet - 20/04/2004 :  21:32:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har salgjord med strikk på den ene sida.
Jeg stammer på den sida der hvor strikken ikke sitter.
Skal kjøpe meg gjord med strikk på begge sider nå.
Liker det bedre.

~Stine~
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.