hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kragerø! Vær så snill og svar!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Kragerø! Vær så snill og svar!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

jalla

Skrevet - 26/10/2004 :  20:56:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg mener ikke at du er dårlig til å ri, og at yngre mennesker er dårlige til å ri, men at de som er litt eldre kanskje har litt mere erfaringer.
Men selvfølgelig finnes det jo nybegynnere av voksne også da!

Gå til toppen av siden

<3~*~Belinda & Rappen~*~<3

Skrevet - 26/10/2004 :  21:02:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det hvet jeg utsrolig godt at jeg er! og at jeg sikkert ikke takla den unge hestne som jeg vistnoik ikke hadde noen kontroll over!! Klarte tydeligvis ikke og takle henne i det hele tatt! hvert fall ikke i følge dere!!!!!! Desuten så hvar hun jo ikke noe rampete så hun fortjener ikke og få en voksen person på seg som er dobbelt så lang som henne for og "lætre henne nye ting!!" Kanskje det ikke er tungt for henne men man gjør jo gjerne ikke det!!! i uka rei venina mi på 13 en shettis det hvar et EN GANGS tilfelle!! Netopp fordi hun hvar for stor!!
Redigert av - <3~*~Belinda & Rappen~*~<3 den 26/10/2004 21:08:09 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/10/2004 :  21:21:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ariel. Om du leser hva vi skriver, så er det ikke deg det er noe galt med - trekk pusten og les en gang til.
Det vi er kritiske til er at KRAGERØ, som RIDESKOLE setter en 3-åring inn i rideskolen sin.
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 26/10/2004 :  21:30:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, dette går ikke på deg som person, men på KRAGERØ RIDESENTER! Uansavrlig av dem, rett og slett. Synes det er veldig dumt, ikke bare for hesten og rytteren, men også fordi ridesenteret er et forbilde for alle de hestefolka som holder til der. Gå til toppen av siden

Skrevet - 26/10/2004 :  22:05:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Les det her, det er sånt folk ikke tenker over hva de skriver en gang og at folk hvartfall jeg reagerer på det: Og ja, en erfaren person burde ri denne ponnien,( fks denne meldingen viser at jeg tydeligvis ikke hvar noe flink med henne!)så en annenn: Uansett så burde man da ikke bruke rideleir-elevene til sånne uerfarene hester!! ,(der er en til av den samme meldingen rideleir elever er jo sikkert bare sånne små drittunger som ikke kan noen ting s¨de kan hvert fall ikke takle en 3 åring!!)
Redigert av - <3~*~Belinda & Rappen~*~<3 den 26/10/2004 22:06:36 Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 26/10/2004 :  22:23:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå synes jeg du er veldig trangsynt, men samme det! Jeg har iallefall gitt min mening på å bruke en 3-åring i rideskolen. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 27/10/2004 :  16:47:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå synes jeg det "tok av" litt her.. Det er INGEN her som snakker om deg ariel!
Hege Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 27/10/2004 :  17:49:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ariel, poenget er ikke om du/de andre på rideleiren KLARER å ri ponnien.. poenget er at en så ung hest verken har fysiske eller psykiske forutsetninger til å gå flere timer i rideskolen hver dag og lære bort ting.

En 3åring burde bli ridd forsiktig av en rolig , erfaren person som klarer å skolere inghester.

Du trenger ikke å bli sur for dette for det var jo ikke din skyld at de satte denne ungponnien i rideskolen!

Synes forresten ikke den hesten ser ut til å være istand til å bære en rytter i lengre perioder av gangen.. den har null muskler og skjelettet er etter all sansynlighet ikke fult utviklet enda. Det er ihvertfall mitt syn på saken/hesten.

Godt å høre den er solgt.. (forhåpentligvis ikke til en annen rideskole)
Gå til toppen av siden

Skrevet - 27/10/2004 :  20:20:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan dere ikke lsutte og diskutere det bare da?! Går det an og slette diskusjoner?!?!?!?!?!?! Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 27/10/2004 :  21:24:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei jeg tror ikke det! Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 27/10/2004 :  22:17:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ariel, vi diskuterer jo ikke DEG! Egentlig har denne diskusjonen ingenting med deg å gjøre.. (diskusjonen har heller ingenting med temaet på debatten å gjøre eller men :P )

Synes det er litt interresant å diskutere slike ting jeg... for at unghester går i rideskolen er desverre ikke noe engangstilfelle.
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 27/10/2004 :  22:30:12  Vis profil  Svar med kopi av melding

Det er nok ikke noe engangstilfelle dessverre, men det er med hestebransjen som i de aller fleste andre bransjer; det er pengene det gjelder!
Gå til toppen av siden

Skrevet - 28/10/2004 :  15:58:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jalla atte det kan godt hende at de tenker mest på penger, men atte de sk,ulle egentlig ikke bruke ariel!! Men så ble milano elr hva han het hesten jeg rei først halt også fikk jeg ri Ariel i stedenfor for de hadde ikke noen flere hester! Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 28/10/2004 :  17:10:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel, det burde de ha tenkt på før. Flaks for dem at det var bare en hest som ble halt da. Hva skulle de gjort hvis de da ikke hadde hatt flere hester? Av en rideleir synes jeg dette var svært uansvarlig! Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 28/10/2004 :  22:37:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Jalla. Det hjelper ikke å komme med "unskyldninger" som dette. Hesten skulle uansett ikke bli brukt i rideskolen, samme hva som skjedde.

Jeg forstår forøvrig ikke hvorfor du forsvarer dette Ariel. Mener du det er riktig å bruke så unge hester i rideskolen ? (jeg bare spør)
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.