hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kragerø! Vær så snill og svar!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Kragerø! Vær så snill og svar!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Ekkirlu

» VIP

Skrevet - 29/10/2004 :  21:48:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har vært på Kragerø flere ganger! Og jeg synes at Helle og Trond er supre til å lære bort og til å ta vare på sine hester både i rideskolen og privat. Det er et så godt miljø der at det alltid er moro å være der på rideleir(uansett vær ++) De har et opplegg som er både moro og lærerikt. Det er den beste rideleiren jeg har vært på hvertfall, og anbefaler andre STERKT å dra dit hvis de skal på rideleir Du får det utrolig moro der og lærer MASSE i løpet av den lille uken du er der(uken går veldig fort for man har det så gøy+++) Mitt intrykk av Helle og Trond er hvertfall at de tar vare på hestene og deltagerne/elevene, og de gjør så godt de kan for at elever og hester skal ha det bra

Ville bare si det

Mvh en kjempefornøyd "Kragerødeltager"
Gå til toppen av siden

<3~*~Belinda & Rappen~*~<3

Skrevet - 30/10/2004 :  18:04:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt enig med Ekrilu. Grunnenn til at jeg støøter kragerø ridesenter, altså det høres sikkert dumt ut mendet høres ut som om når de spurte meg om jeg ville ri ariel skulle jeg si " nei, hun er alt for ung til og gå på rideskole-...." kan jo ikke si det.... foresten har et svar på meldingen til til jalla! : Hvis noen av hestene blir halt eller syke for jo alle selvførgelig ri!! På rideleire hvar det en hest som fikk kollik og de hadde ingen hester igjen, svaret?? Jo selvfølgelig delte de en hest......så en dag gikk chirokko 4 ganger på en dag og neste dag kom det en ny hest som hun måtte ri.........
Redigert av - <3~*~Belinda & Rappen~*~<3 den 30/10/2004 18:05:03 Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 30/10/2004 :  19:59:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er sikkert en fin rideleir, men jeg synes at det er veldig dunt at de gjør det sånn! De aller fleste blir på en måte forbilder til de som deltar på rideleiren.

Gå til toppen av siden

Skrevet - 30/10/2004 :  20:56:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
jo men jeg kunne ikke akkurat si at jeg ikke ville ri henne da!! Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 30/10/2004 :  21:22:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Akkurat; det er Kragerø vi er fortvila over, og ikke deg! Gå til toppen av siden

jamme
» VIP

Skrevet - 10/12/2004 :  22:06:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har faktisk mer med høyde enn vekt å gjøre. Er du høy er det vanskeligere for en liten hest å balansere deg på ryggen din. Gå til toppen av siden

*+*Queen Quattro 46*+*

» VIP

Skrevet - 03/01/2005 :  19:20:02  Vis profil  Svar med kopi av melding

Heizan du som lurer på om hvordan det er i kragerø..
Jeg har vært på rideleir i kragerø 2 ganger på rad.. sommeren 2003 og sommeren 2004.. Helle og Trond er kjempesnille der + at det er en ridelærer du kanskje får der som heter Heidi.. Det er stemoren til en veninne av meg og hun er oxo privat ridelæreren min.. Du burde ikke grue deg for og komme ditt.. Dere reiser en av dagene ned til sjøen og kjører ring og bader.. det er drittkult azz.. Det kan hende dere er på galoppsporet en av dagen og dere er sikkert på feltritt banen men det spørs hvilken gruppe du kommer på... Jeg hadde en hest som het Cherri men jeg er ikke vandt til og ri ponny så jeg byttet til Mytos (han er der hvær dommer).. Da jeg kom til kragerø for første gang hadde jeg ALDRI rid sprang og jeg hadde ikke sitti på en hest på 3år... Nå konkurerer jeg i 1m osv.. Takket være Helle Trond og Heidi.. Du burde glede deg noe sinsykt.. Men det som avgjør at du liker deg der eller ikke er dem andre elevene som kommer ditt.. Hvis du ikke liker dem blir det jo ikke så serlig morsomt der.. Og hvis du liker dem så får du det kjempekult.... Ikke gru deg azza.. Da gjør du en tappe.. Gru deg heller for at du gleder deg så.. hehe.. Jeg skal ditt til sommeren jeg vettø, men vet ikke helt hvilken uke enda.. klemepå..
IKKE GRU DEG
Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2005 :  19:44:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
For en diskusjon.

Først vil jeg bare si at Kragerø Ridesenter har bra rideleirer,har selv vært der.
Ridelærerne er mer eller mindre hyggelige ( alle var ikke det mot meg,de likte ikke hesteb min..Hadde med meg egen..:p), og undervisninga er bra den!
Men jeg må reagere på at de setter inn Ariel,det gjorde de når jeg var der også. Men jeg hørte hun var 5.
Uansett mener jeg dette er for ungt,for de første leveårene er med på å forme hesten!
Rideskolehester har ofte et godt liv,men det er ingen begynnelse på livet å traske rundt på en rideskole.

Og ariel,jeg kritiserer ikke deg i det hele tatt,tviler ikke på at du er flink. Hørtes ut som du taklet henne bra,og det er bra, tatt i betrakning av alderen hennes!

Men det er absolutt ingen hensikt i å sette inn unge hester i rideskolen. Kanskje for en dag eller to,men ikke i 3 uker. Det er uakseptabelt.
Må si jeg ble litt betenkt av dette.
Og,ponnien ser ikke ut til å ha mye muskler til å gå så mye.
Så unge hester/ponnier skal under ingen omstendigheter gå i rideskole,de skal ries av en person de kan knytte seg til.
Ikke 10 rideskoleelever...

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

*+*Queen Quattro 46*+*

» VIP

Skrevet - 05/01/2005 :  14:58:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hezann...
Jeg syntes dere ikke skal krangle om kragerø ridesenter.. Kragerø er en J****g fin ridelei og Helle og Trond tenker IKKE bare på penge.. Det kan jeg bekrefte da jeg rir for dem. Jeg har kontakt med dem og rir den ene hesten til Helle.. Og den gangen Ariel fikk ariel i stede for milano (eller hva den het) så var det for at den oxo trengte å bli rid.. Det er bra og gi en arfaren ritter ta seg av en unghest i stede for at en nybegynner hadde fådt hun.. Ariel er en kjempedyktig og lærevilig ponny, og det vet jeg har hatt hun på for av dem som kjøpte hun... Grunnen at dem ikke hadde flere hester var for at to av demmes hester mådte avlives før rideleiren og dem prøvde og leie inn flere hester og den ene dem fikk leid inn fikk kolik... Så da var det ikke så enkel, og hvis dem ikke hadde hatt Ariel så hadde hun byttet med en av dem som var på den beste gruppen og den som hadde den hesten fikk Helle, Trond eller Kaisa sin hast davettø....... Ikke klag og snakk så mye piss av kragerø ridesenter som dere har gjort.......
Hilsen en som er enig med Ariel....
Ps.... Ariel blir kanskje slaktes til sommeren hun har vært dårlig i beina siden et stevne.... Hvis hun ikke blir slaktes blir hun solgt med alt utstyr............
Gå til toppen av siden

*+*Queen Quattro 46*+*

» VIP

Skrevet - 05/01/2005 :  15:03:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Opps. Hehe.. Sorry dem skrivefeilene.. Håper dere fårstår hva det skal stå Gå til toppen av siden

Cessa

Skrevet - 06/01/2005 :  12:16:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCessa  Svar med kopi av melding
Det er ulovlig å bruke hester under 4 år i skolen.

Ponnier og kalde hester vokser saktere enn andre typer. Ponnier bærer også ofte mer i forhold til størrelsen enn en stor hest. De bør ikke innris før de er 4 år, og før det bør de få mye bakketrening for å bygge seg opp nok for å klare påkjenningen.

En 3 årig dårlig trent ponni i skolen er utrolig dårlig!

Mvh Cessa
Gå til toppen av siden

*+*Queen Quattro 46*+*

» VIP

Skrevet - 06/01/2005 :  14:30:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo enig med deg der, men hvis dette var i 2002 så var hun 4år og 6måneder... og det hadde blitt fei hvis Ariel skulle delt en hest med en anen (hvis du tenker på hesten stakkars).. P¨å kragerø har vi to timer ridening om dagen og hvis hun skulle delt med en anen måtte den stakkars hesten gådt fire timer og i dette varme sommerværet...
Klemzy Kine00
Gå til toppen av siden

Skrevet - 08/01/2005 :  18:21:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
hey!! Skal bare si: Ariel hvar fire år!! prata med veninna mi i går og hun hadde spurt og hun hadde netopp fylt 4!! de eneste hun ble ridd av hvar vist nok meg og venninna mi! men kanskje også av noen andre det hvet vi ikke helt sikkert!!(hun hvar nemelig privathest!!!!) men syns denne diskusjonen skal si noe negativt om kragerø for kragerø er nemelig bare beeeeeeeeeeeeeeeeesssssssttt!!! hvertfall min mening! ariel er egentlig en privathest men nå er hun i følge ryktene solgt til island!!! :( dumt for meg best for henne!§! så da er det egentlig bra for meg også!! :) jaja Gå til toppen av siden

*+*Queen Quattro 46*+*

» VIP

Skrevet - 08/01/2005 :  18:36:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann Ariel..
Det at Ariel er solgt til Island er bare tull azza.. Hun står i bamble komune i stallen jeg hører til... Heidi som er/var ridelærer i kragerø eier Ariel nå....... Nå har jeg nesten akkurat fådt høre at Ariel ikke skal bli slaktes.. Og jeg vet at hun blir solg til sommeren for vi har egentlig ikke plass til henne i stallen.. Grunnen til at hun ikke blir solgt før er at vi skal prøve og få henne bedre i dressur og sprang.. Det med alderen til Ariel er et rykte som har gådt i kragerø som har kommet til oss.... Men egentlig så tror jeg at hun er 4år jeg oxo.. hehe....
Det at kragerø ridesenter er bare beeeeeeeessssssssssssssssttttttt er sant.. hehe.. Lov hestene dem jeg azz, dem er såå nice azz.. hehe.... Klemzz
Gå til toppen av siden

Skrevet - 08/01/2005 :  19:20:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
TAAAAKKK jeg ble kjempe glad nå!! skal hun ikke avlives allikavel da? :D:D:D:D:D:D:D:D:D!!!!!! ble utrooooooooolig glad!! heidi eide henne når jeg rei henne også (tror jeg!!)!! :D Skulle ønske jeg kunne kjøpe henne! men desverre så har jeg ikke råd og jeg er får stor! velllldig dumt!! :( gi ariel en klem fra meg da!! :p er utrooooolig glad akkurat nå!! Går det an og besøke henne? har hun vokst noe siden sist? en cm elr no ?? :P har du et bilde av henne? kan du plizzzzz ta et bilde av henne? væææææær så snill? og legge det inn på vippen din?? hadde blitt så utrolig glad! men du må sef ikke da! :)
kozzzzz
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.91 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.