hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utstilling/bruksprøve
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Utstilling/bruksprøve
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2004 :  19:08:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Heisann,

ser ut som om NPF (Norsk Pintoforening) skal arrangere utstilling i slutten av mai, og da har jeg veldig lyst til å stille madammen.

Men jeg vet absolutt INGENTING om noenting når det gjelder utstillinger. Tipper det er litt annerledes enn de showene jeg har vært på i England i "gamle dager".

Håper noen har tips om nettsider og/eller bøker (evt videoer) som er lærerike og nyttige, både med tanke på forberedelser og selve utstillingen (ganske sikker på at den vil inkludere bruksprøve som for NV).

Pinto-macarena er vel ikke inkludert, men det får vi ta som det kommer...

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2004 :  21:28:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hei!
Norsk Hestesenter har en god del informasjon om utstilling på sine sider: www.nhest.no. Var der inne nå, men fikk ikke opp alt som pleier å være der. Mener at det vanligvis står en liste med linker helt til venstre på hovedsiden, men de var forsvunnet (eller at jeg husker feil...) Men du finner hvertfall en del av det du leter etter hvis du klikker deg inn på det som skulle vært terminlista under Ingen etteranmeldinger til unghestskuene.
Var innpå vip'en din og kikka, flott hest du har Lykke til på utstillinga!
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2004 :  13:23:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Takk for tipset Dagros - fant endel info på www.nhest.no!

Men jeg lurer fortsatt på endel konkrete ting som feks

*skal eller bør hesten være flettet opp

*er tredelt gummibitt tillatt når det står "vanlig trinsebitt" på bruksprøven

*er det vanlig med fremmedryttertest

*hvor negativt er skjønnhetsfeil som arr og overben (hesten min har noen ganske stygge på bakbena etter et uhell som unghest)

*blir hesten vanligvis mønstret før den skal rides, og pleier det evt være lange pauser mellom mønstring/ridning?

Hvis noen kan fortelle litt om hvordan en "vanlig dag" på utstilling pleier å være så hadde det vært supert. Hesten skal stå oppstallet på utstillingsplassen, så jeg kommer til å ha mat, vann og utstyr for hånden, men kanskje noen har uvurderlige tips å komme med
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2004 :  23:26:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Hester i "varmblods ridehest" kategorien bør i mine øyne stille med flettet man.

Trodde faktisk de til en viss grad fulgte reglementet fra NRYF på ridehest.

Har ikke hatt fremmedryttertest de gangene jeg har stilt (vanlig landsutstilling for hopper).

Jeg fikk ikke trekk på overbein med Solitaire. Hun hadde et par forholdsvis store på innsiden av bakbeina - godt synlige.

Hos oss startet dagen med mønstring av alle hestene i klassen, og deretter en liten pause før rideprøven.

Dagsprogrammet når jeg stilte var;
0900 - mønstring klassevis
ca 1100 - rideprøve (var 6 hester i klassen om jeg ikke husker feil)

Og laaaangt på dag var det oppstilling og premiering av samtlige.

Eneste tips er å trene masse på mønstring... og noen testrunder på stedet. Jeg hang som et slips etter Solitaire, som tok helt av i trav. Sjokk og vantro... hun pleide jo ikke å være så ille...

For vår del har det ikke vært noe stress. Man har (altfor) god tid. Det er alltids et tidssjema man har å forholde seg til, men dette har vel en tendens til å bli strekt litt. Så altså, ingen grunn til å stresse...

Lykke til da... du må jo stille henne.. gøy!

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.