hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Østern Brug
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Østern Brug
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

CamillaogGranFerina

Norway

Skrevet - 21/03/2004 :  21:36:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamillaogGranFerina  Svar med kopi av melding
Vet noen hva det koster å ha hest på Østern Brug i Bærum??
Og hva det inneholder??
Og ellers mer om det..
Hvordan det er der og slikt..

Klem Camilla

Hanne_N

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  12:52:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det koster 5500 kr i månden å hest der. Det inkluderer møkking og utslipp 5 dager i uka. Foring 4 ganger om dagen. Det er en veldig fin stall med bra fasiliteter. Du har 20 x 60 hall, 20 x 60 utebane og en stor sprangutebane og galoppspor rundt hele eiendommen. Har hørt at det kan være vanskelig å ri på kveldene i hallen, da det er mye fastsatte timer på kveldstid etter rideskolen. I helgene kan det også være vanskelig å få ridd pga mye kurs. Men er man interesert i mye kurs og timer er det ideelt.
Mvh Hanne. Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  14:16:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Regner med at Amicelli har rett, selvom jeg har hørt noe varierende pris ettersom hvilke tilbud man benytter seg av. Bla fóres det med Baileys for et lite tillegg i prisen.

Noe som Amicelli glemte å nevne er at det faktisk veldig bra turterreng i nærheten. Riktignok må man gå (på turvei/fortau/veikant litt ettersom) langs en forholdsvis trafikkert vei et stykke (5-15 min avhengig av hvor du skal ride) før man kommer frem til marka, men hvis hesten er nogenlunde trafikksikker er det ikke et problem. 99% sikkert at det kommer ridevei på store deler av denne strekningen iløpet av nærmeste fremtid.

I tillegg er det rideveier fra stallen til Øvrevoll hvor fullvaksinerte ridehester og ponnier har anledning til å bruke dirt-tracken til trening lørdag ettermiddag mellom 16.00-18.00.

Østern Brug har gode fasiliteter, men det er som Amicelli skriver både rideskole, kurs og privattimer så det er klart at det blir begrenset tilgang i ridehuset i vinterhalvåret. I min erfaring er det stort sett mulig å få ride inne selv når det er undervisning, men det sier seg selv at man ikke får trent slik man ønsker når man feks rider samtidig med at det er sprangtrening etc.

Senteret generelt er godt vedlikeholdt, stallene har bra inneluft og OK størrelse på boksene. Da jeg sto der (for noen år siden nå) var det bra med låsbare skap og oppbevaring for utstyr. Inbiller meg at det, til å være et såpass stort senter, er et bra miljø.

Men - og dette er et stooort men - Østern Brug er lagt ut for salg og hva som skjer med senteret når det er solgt er det ingen som vet. Endringene kan bli store - og det vites ikke om det blir i hestenes og oppstallørenes favør eller ei.

Redigert av - elx den 22/03/2004 16:58:12 Gå til toppen av siden

CamillaogGranFerina

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  16:18:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamillaogGranFerina  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar, det var virkelig til hjelp. Håper virkelig ikke det skjer så mye med det etter det blir solgt. Men prisen for oppstalling kunne blitt litt lavere.. Den var ganske dyr.. Gå til toppen av siden

cecilie86

Skrevet - 22/03/2004 :  16:26:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skulle bare stikke huet mitt inn her for å si at jeg ikke synes 5500 kr/mnd er så fryktelig dyrt! Tross alt er dette i Bærum(jeg bor her selv), og man kan ikke forvente seg billige staller her. Satndarden er faktisk god på Østern, OG at det møkkes for deg 5 dager i uka er BRA! Der forhesten min står er det 3000 kr/mnd uten møkking, og uten ridebane og ridehus i nærheten. Greit, det er et ridehus i nærheten, men evt. bruk av dette kommer i tillegg. Sats heller på at det ikke blir dyrere hvis Østern selges!

Cecilie
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  16:51:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
5500 kroner er mye penger uansett hvordan man vrir og vrenger på det, men er enig med Cecilie at man faktisk får endel igjen for pengene på Østern.
I et såpass tett befolket, og populært, strøk vil det stort sett alltid være større forespørsel etter bra stallplasser enn hva det er dekning for, så prisene er og blir høyere enn i andre kanter av landet.
Til sammenligning er prisen på Nordhaug Ridesenter, som ligger rett borti veien, bare 1000 kroner mindre i mnd og der er det bla selvmøkking alle dager (ellers koster det ekstra). Det legges snart ned så vedlikeholdet har vært dårlig, men uansett er fasilitetene generelt dårligere, både stall og ridehus.
Gå til toppen av siden

CamillaogGranFerina

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  22:22:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamillaogGranFerina  Svar med kopi av melding
Skal ikke Nordhaug legges ned? Det er dårlig at de skal legge ned bare for å bygge enda større golfbane.. Den som er ved siden av er jo kjempestor..

Men er det noen andre gårder der oppe i nærheten som ikke er så dyre som det? Jeg kan jo møkke selv og slik, men jeg har nok ikke mulighet til å slippe ut hesten og fore..
Gå til toppen av siden

cecilie86

Skrevet - 23/03/2004 :  15:29:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går MASSE rykter om at Nordhaug skal legges ned ja, men jeg vet ingenting sikkert om dette. Men interessante fakta om dette er at golfbanene taper penger, så hvis ENDA en golfbane er planlagt, er dette en grunn til at den ikke blir bygget da! Håper jeg... Men ingenting er sikkert før det blir lagt frem av eierne selv, Camilla

Cecilie
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2004 :  12:13:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Nordhaug Ridesenter legges ned. Og det er dessverre sikkert, uavhengig av golfbanen.
Rideskolen flytter visstnok nå i april, og stallen generelt stenges i sommer en gang.

Utebanen tilhører ikke senteret men Bærum Rideklubb som har forpaktningsrett for ca 20 år til. Såvidt jeg vet er avtalen med kommunen og gårdeieren at klubben kan bruke utebanen til det foreligger et alternativ.

BRK er, i samarbeide med kommunen, på god vei med å finne et sted for å bygge et nytt senter. Men dette er en omstendelig prosess og kommer nok til å ta noen år til... Men hvis det klubben ønsker, og kommunene er positive til, går i orden kommer det et nytt KJEMPEFINT senter ikke langt unna der Nordhaug ligger... *krysse fingrene*
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.