hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken rideskole rir du på?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Hvilken rideskole rir du på?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mix1

Norway

Skrevet - 19/02/2003 :  01:05:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMix1  Svar med kopi av melding
Hvilken rideskole rir du på? Fortell litt om rideskolen!
  • Hva heter rideskolen?
  • Hva heter skolehestene/skoleponniene der?
  • Hvilken skolehest/skoleponni liker du best?
  • Hvor ofte rir du på rideskolen? Hvilke(n) dag(er) og klokkeslett rir du på hvis du rir fast?
  • Hva pleier dere å gjøre på ridetimen?
  • Hva har dere lært til nå?

--
Mix1, Moderator hestemarked.no

colombus

Norway

Skrevet - 19/02/2003 :  22:04:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Ca to år siden jeg slutta på rideskolen, men svarer for den rideskolen, i allefall det jeg husker.

- Hjørgunn Gård.
- Dem jeg husker nå: Brunis, Fela, Herkules, Lucas, Arnold, Pippi, Lady, Pernille, Frida, Dolvin, og sikker noen fler...
- Jeg likte Brunis. Jeg ble kalt for Brunis-Jenta...
- Nå rir jeg ikke der mer, men før red jeg en gang i uka, torsdager 7-8. Ble ofte igjen og stelte hestene og fôra dem, + kosa med dyra på låven.
- Vi gjorde alt, hadde annhver gang sprang og dressur. Innimellom gymkhana eller tur istedenfor. På dressurtimene drev vi med økninger, versader, traver, bak og fordelsveninger, sjenkelvikninger, kontra-galopp osv. På sprangtimene øvde vi oss på kombinasjoner, hindere på en volte, gymnastikk hopping, osv. Opp til metern.
- Vi lærte alt det jeg har nevnt over. Vi lærte foresten også galoppbytter, men ikke etter hvert steg.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  19:06:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg rir på Skauen ridesenter

stjerna,seckond chance,streken,camomilla,lillemor,bagera,reddy,barham,hvitis,geisha,kawashi stjerna og kikki

jeg liker camomilla best

jeg rir en gang i uka på torsdager fra 6-7

vi rir sprang fast men varmer opp med litt dressur

vi lærer mest om sitsen og hvordan vi skal komme mot et hinder med en brå sving bak og sklikt
Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  11:37:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
- Jeg rir på Lefdals Rideskole.
- Skolehestene heter: Double Max, Zerenad, Concord, Canacara, Anastasia, Ellington, Urban, Patrik, Aniwal, Lugano, Aldakis og Lorenzo. Skoleponniene og mindre hester: Abu Bakir, Blackie, Chess Allegro, Trygg, Gorm, Billy boy, Junior, Den Lille, Mini, Petit, Odin, Turbo, Tiffany og Hockey. Shettisene heter: Dokka, Knerten, Pepsi Twist, Kræsj Pink, Snow Boy og Isabell.
- Liker nesten alle sammen best. Men Anastasia og Concord er mine favoritter.
- Rir en time dressur i uken.
- Vi pleier å gjøre masse forskjellig på hver ridetime og også mange ganger nye og også morsomme øvelser. Vi rir versader, travers, sjenkelvikninger, økninger, slangelinjer, cavaletter, bakdelsvendinger osv..
- Jeg har ridd på rideskolen i 7 år,, dvs.. jeg har lært alt jeg kan der, fra å ri på nybegynner til å ri på dressurtime.
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  14:02:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
JEG GIKK PÅ ROGALAND RIDEKLUBB...
HADDE LÆRT,SPRANG,DRESSUR OSV..,MEN KUNNE DET MESTE JEG LÆRTE, PGA. AT JEG HADDE LÆRT D MESTE AV MIN EGEN HEST,,
HESTEN HET ALT FRA FARAZ-MAZADA-QUICK STEP-SNOWFLAKE OSV..
ALLE VAR NESTEN BLANDINGER,
JEG RIR PÅ RIDEKLUBBEN FORTSATT,MEN PÅ PRIV. SPRANGTIME PÅ MIN EGEN HEST,FOR EN SOM HETER GEIR JENSEN (NM vinner)... MANDAGER FRA 6-7!
VELDIG KJEKT!! :O)
Gå til toppen av siden

Elisa

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  13:56:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
SKOGTUN. SONNY,ZENTA,SAMANTHA,BALDER,BITSI,SØLJE,ØGN,PRINS,NILLE. ØGN OG ZENTA LIKER JEG BEST. JEG RIR PÅ ONSDAGER KL.7.VI PLEIER Å SKRITTE,TRAVE,GALLOPERE,RI PÅ TUR OG HOPPE. VI HAR LÆRT Å HOPPE. Gå til toppen av siden

Ragnhild=o)

Skrevet - 18/03/2003 :  22:39:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hesten min oppstallet på Stall Fredøen på Kvalvåg.

Hestene i må-gå-i-skole-stallen er (Klubbstallen):
Supreme Road(Suppe)
Julia
Scaran
Corea
Desana
Sunrise
Tuva
Tansey
Jørgen
Melinda
Pål
Tina
TenCC

Hester I Nystallen
Skarvinn
Saxonia Spring Song
Maenliech(Manley)
Cesar
Felicitation(Felicia)
Sebastian
Rheinzar(Loffe)
Bandero
Isabella
Zaragossas Gold(Zara)
Ymir
Zephyr Alexander

På Mandager, Onsdager og Torsdager er det rideskole.
På Tirsdager er det klubbtrening i dressur, og på Fredager er det klubbtreninger i sprang

Hjemmeside: www.kfhk.no
Gå til toppen av siden

horse-lover

Skrevet - 19/03/2003 :  16:45:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Molde Rytter Klubb.
Jeg rir hvor mandag fra 16:30-17:15.
Det er ikke Dressuer eller Sprang, men "vanlig" ridning.
Vi skritte,trave ganske masse, og vi galoppere så klart!
Hestene heter:
Pia, Oscar, Bonnie, Clyde, Sandy, Maja, Tamar, Rio mar, også fikk vi en ny ,liten,kjempe søt ponni på mandag, hat heter Lucky!
Jeg liker disse hestene best:
Rio Mar(han er kjempe snill,og heeerlig i galopp)!!
Pia
Bonni
Men jeg liker egentlig alle veldig godt! Men Rion Mar er aller best!
Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 22/03/2003 :  20:06:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
Jeg rir på Lillemorstallen i Sørkedalen!!
Ponniene hester
aldis, blesi, garpur, jomi, løpp, nøs,kolbakkur, gammur pluss ca 20 til!!
Jeg digger løpp og kolbakkur!!
Men jeg rir også på tangen og der har jeg en Islandshest på fòr som hester svanur.
Tilsammen rir jeg tre-fire ganger i uka.
På Lillemorstallen rir jeg onsdag kl.18-18.45!
Der trener vi masse på tølt, og med svanur rir jeg på tur!
Jeg har lært dritttt mye begge stedene!!
Klemz Hestefrik
Gå til toppen av siden

Mette88
» VIP

Denmark

Skrevet - 23/03/2003 :  18:15:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMette88  Svar med kopi av melding
Rideskole: Enggården

Elevhestene: Gabrielle, Maritza, Mickey, Bantam, Luna, Silver Flame, Pronto, Chantie, Flicka, Zar, Benjamin, Respect, Klaus, Zirona, Flacki og Bambi!

Jeg kan bedts lide Silvie(Silver Falme), Maritza og Bantam.*Dem passer jeg*

Jeg rider hver dag. Rider undervisning onsdag 17.00 - 18.00 (dressur)på Silvie!
Og fredag springer jeg på Bantam fra 19.45- 20.15!

Har lært det samme som colombus!

Knus Mette
Gå til toppen av siden

CamillaogGranFerina

Norway

Skrevet - 17/03/2004 :  20:22:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamillaogGranFerina  Svar med kopi av melding
Jeg rir på Stall Blakstad. (kjempebra!!)
Hestene heter Myria, Lizzie, Magnus, Frøya, Pontus, Veslemøy, Knekten, Mona Lisa, Chineaur, Lena og Klaus.
Jeg liker Myria best! Og Pontus!
Jeg har ridetime på tirsdager, men jeg rir også på lørdager ofte..
Vi gjør jo mye forskjellig.. Har mest dessur men også sprang. Vi rir hesten på tøylen, versader, sjenkelviklinger(vet ikke hvordan det skrives..) , bøyd sjenkelvikning, travær(uttales slik) og flere øvelser..
Har vel lært dette..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/03/2004 :  20:44:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg hadde valgfag på GK, som vel er det nærmeste jeg har kommet å ri 100% fast på en rideskole.

-> Sandbakken Ridesenter (Sulseter Rideleir om sommeren)
-> Er en stund siden, men de jeg husker er;
Goliat, Ronja, Gina, Mia, Maggie May, Gnisten, Odin, Nicky, Frøystjern, Julie, Gold Star, Happy Rainyday, og noen til. (14 til sammen om vinteren).
-> Likte best Frøystjern, selv om jeg bare fikk ri ham en gang. Ellers red jeg Gina, Ronja, Gold Star og Megge May (Ja, hun gikk under det navnet. Herk av en nordlandshest).
-> Red annenhver Onsdag i 4 timer. (13.35 ->) Noen ganger red vi på tur, noen ganger på bane og tur, noen ganger hadde noen hovpleie/hestens anatomi osv. mens den andre gruppen red. Når vi red på banen jobbet vi mest med grunnleggende ting, pirketing som satt i alle - sits, føtter, hender, fart, økninger/minskninger osv.

Ellers har jeg vært innom en del andre ridesenter; Sandslia Ridesenter (Verdal), Stall Monserud (Hønefoss), VoRK (Verdal Omegn Rideklubb, var medlem der i en del år), Lefdals Rideskole (Barkåker), et i Tyskland mens jeg var der, og et i Orlando, Florida.
Annet enn det; et 100-talls privatstaller; Sel, Otta, Verdal og omegn, Vinstra, Heidal, Oslo..

Har vel vært sånn ca. over alt ;P
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.