hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Din yndlingshesterase?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Din yndlingshesterase?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Tone_

Skrevet - 13/07/2005 :  22:41:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns det er mange flotte raser.. men jeg liker best kaldblods travere.

Ikke bare fordi de kan brukes i trav, som jeg er interessert i, men også fordi det er en hest med en motor og et såpass variert bruksområde som passer meg. De er fine i størrelsen, er gode i tarrenget og greie ridehester. Syns også at kaldblodser er veldig pene hester!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  23:57:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Fjording
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 17/07/2005 :  00:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja siden alle skriver om sine favoritt heste raser så får jeg gjøre det også. Mine er Amrikansk Varmblods,Arabere og Islandshest Gå til toppen av siden

mi@ K.

Skrevet - 18/07/2005 :  09:13:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
1.Eng. Fullblod
2.Halvblod
3.Masse varmblod..
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 18/07/2005 :  12:44:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Har ingen yndlings hesterase, er mer opptatt av godt gemytt enn av utseende.
Men hadde jeg hatt råd så ville jeg nok ha kjøpt en frieser, liker veldig godt gemyttet på de frieserne jeg har vært borti og i tillegg er de jo vakre.

Selv har jeg hatt både nordlandshest, shirehest, shetland/welsh blanding og halvblods.

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  13:49:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
hei hei,tror egentli at yndlings hesterasen til folk er basert på hvilken rase de har drevet mest med eller hva de drømmer om...for alt folk vet er yndlings rasen deres en de aldri har møtt før.....selv har jeg ikke noen spesiell rase jeg liker best,går mere på gemytt og personlighet
har selv en varmblodshingst og en nordlandsvallak og syns selfølgeli at disse rasene e mega herli,men er jo også fordi det er de rasene jeg driver med...

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  20:26:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mulig det er slik du sier brun best, at yndlingsrasen er den man har drevet mest med. Men kan jo osgå være omvendt.

Yndlingsrasen min er islandshest, og det er også denne rasen jeg har drevet mest med (nettopp fordi den er yndlingsrasen min). De er små, men for meg gjør ikke det noe, siden jeg ikke er så stor selv heller, de er hardføre, "billige i drift" (fordi de er små og hardføre og derfor ikke trenger allverdens med mat og fancy utstyr), men tross i alt dette som gjør dem til det mange ser på som en liten, lodden koseponni, så er de "hest i hodet". Og så er det selvfølgelig gangartene...:)
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2005 :  14:56:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
det er det eg mener...om du fks. har drevet med en kaldblods og syns den var kjempegrei å grei å holde på med er sjangsen stor for at den neste hesten blir en kaldblods...men i bunn å grunn er det jo personligheten demmes som teller:)
vet om folk som kjøper hest etter farge-det blir jo litt teit lissom-om ikke det har noe med avl å gjøre(der oxo det spiller inn)

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  00:29:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
trives best med kaldblodstraver(hvertfall min) fordi den er så allsideig og fin å jobbe med, men samtidig er en utfordring på grunn av travtrening og tempramang=)
liker også godt fjordinger, connemaraer, haflingere, arabere og oldenburgere.. litt forskjellig igrunn. men personligheten som får meg til å like en hest, ikke rasen=P

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  11:58:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Araber Selv om det koker litt i toppen for noen, er de utroolig vakre, ridbare og følsomme. Tror kanskje muligens det er en liten araberblanding jeg har kjøpt meg nå:p Er usikker på rasen, men hodet hans er prikklikt, og en instruktør vi var på kurs med engang sa at jeg ikke skulle bli overrasket hvis det var noe fullblod i han. Gå til toppen av siden

~Christina89~

Skrevet - 21/08/2005 :  11:24:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker helt klart araberhester best!!

Ikke bare er de vakre men de blir også lett knyttet til sitt menneske. De er hardføre, utholdende, tåler store temperatursvingninger og kan klare seg godt med lite fôr! Det er også en super allround rase, som kan gjøre det godt innen de fleste grener

Men jeg er også litt svak for kaldblodstravere også

Før jeg begynte å elske hester, hadde jeg ingenting å leve for. Nå elsker jeg hester, og kan ikke holde opp med å finne noe å leve for!
Gå til toppen av siden

*Vonarstjarna*

» VIP

Skrevet - 21/08/2005 :  18:19:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min yndlingshesterase er islandshest og tinker<3!!! islandshester er så gode å sitte på fordi de tólter!!! ikke alle da, islandshoppa mi, Mirakel, tólter ike, men traver, vi er nå innom tólten noen ganger da!!! Gå til toppen av siden

NinaHildingur&Wendy

» VIP

Skrevet - 26/08/2005 :  11:38:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinaHildingur&Wendy  Svar med kopi av melding
Islandshest, og ja jeg har en selv men har alltid hatt sansen for de hestene lenge før jeg fikk min egen. Personlighet og gemytt betyr mye det også og jeg har ridd mange andre raser men faller alltid tilbake til islandshesten.

Tølten er jo et + i tillegg

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  14:12:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Vanskelig å sette fingeren på hvilken rase jeg liker best, da det finnes så utrolig mange flotte raser!
Men jeg har alltid likt araberen kjempe godt, mest pga utseende, ikke dens måte å være på. Har hatt flere arabere og vært borte i en del forskjellige, å ingen av de har vært mine ydnlingshester. Men en MEGET flott rase er det, å hadde ikke vært meg imot å eid et eksemplar igjen En annen flott rase jeg har fått øynene opp for er American Painthorse. Den er både vakker å se på, å har et herlig lynne.

Men ellers så er jeg veldig glad i mine egne raser Pinto(halv paint:), Shetlandsponni og Welsh Cob.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  19:32:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Når jeg tenker over det; jeg vet ikke helt om jeg har noen spesiell favorittrase! Har selvsagt alltid hatt et godt øye til araberhester, uten tvil de flotteste! Men favorittrase? nei, da stemmer jeg heller for favorittHEST :)!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.