hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Å utdanne en unghest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Å utdanne en unghest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2004 :  11:40:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Hanne - det er heldigvis lov til å ha flaks All ære til deg som betaler hesten din selv, det er ikke mange på din alder som gjør det. Og uavhengig av hva du har betalt så har du jo fått "en million", og gjort et røverkjøp Hun ser ihvertfall ut som en herlig hest på bildene på vipen din, og jeg håper du får masse glede av henne fremover!

Om Guro og Kristy har formulert seg utydelig/uheldig så vet vi jo alle at det aldri bare handler om penger. Som med alt annet i livet blir det naturligvis enklere å kjøpe og holde hest hvis man har økonomien på topp, og man kan sikkert utvikle seg raskere når man er mer eller mindre fri til å velge og vrake i dyktige hester og trenere.

Vi har vel alle vært litt smågrønne av misunnelse når vi har sett drømmehesten under en annen rytter, enten det er venninnen på stallen som har fått en nydelig ny ponni eller alle de fantastiske hestene man ser på OHS. Hvem har vel ikke drømt om hva man skulle gjort og kjøpt hvis man vant noen millioner...

Det er trist at noen (og her anklager jeg hverken Kristy eller Guro som jeg VET er for fornuftige til sånt!) dømmer en annen basert på hva hesten evt har kostet eller fordi de er heldige nok til å ha god råd (eller foreldre med god råd) og dyktige trenere sånn at de kan satse på et høyere nivå enn hva man kan selv. Men det er nok ofte lettere å se og innrømme sine egne begrensninger i lys av økonomi enn talent og innsatsvilje...

Men når alt kommer til alt er det ikke pengene som kontrollerer vilje og evne til å løse oppgaver og utfordringer etter beste evne. Har man begrenset med talent er det klart at man kan få "hjelp" til å bli flinkere hvis man kan kjøpe en kjempegod hest og ha masse instruksjon, men man kan ikke kjøpe seg talent og rytterfølelse! Og man trenger ihvertfall ikke være rik for å ha glede av å utvikle et samarbeid med hesten! Hvis økonomien skranter så er det klart at praktiske problmer kan oppstå, men hesten bryr seg heldigvis filla om hva vi har på kontoen...

Dette viker ganske kraftig fra debatten her, men det er fryktelig trist hvis noen sitter igjen med følelsen av at de blir kritisert fordi de har vært heldige nok til å ha både fin hest, oppbakking og tilgang på gode trenere. Alle vet vi hvor mye arbeide og ansvar det er å ha hest, så selvom vi kan være litt lysegrønne av misunnelse av og til så unner vi absolutt hverandre gleden og suksessen. Gjør vi ikke
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 04/03/2004 :  11:52:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
ELX-Takk, jeg er helt enig med deg og jeg unner alle det å få en god hest og masse hjelp for det trenger vi alle uansett hvor gode vi er, gjør vi ikke?

Guro og Kristy- Jeg mente ikke no stygt med at jeg tok opp dette, men følte meg litt tråkket på.
Mulig jeg har misforstått,men da beklager jeg.

Vi må alle huske at ikke alt kan kjøpes for penger som Elx sa!!!

Lykke til videre folkens

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 04/03/2004 :  12:03:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg hintet da ikke til at du absolutt måtte ha mye penger...Unnskyld hvis det var mulig å oppfatte slik. Det jeg hintet til var at om _jeg_ skulle gjort noe sånt så måtte jeg hatt nok penger til å kunne sette hesten vekk til tilridning når den skulle lære øvelser jeg selv enda ikke kan.

Ingen her har prøvd å fortelle at vi tror du har mye penger, vi har prøvd å si at du er en av de heldige som bor der det er mulig å få hjelp av flinke mennesker.
Gjennom prioriteringer vil man da ofte ha råd til å få hjelp, nettopp fordi ressursene finnes der.

For egen del har jeg også påpekt min totale inkompetanse til å ri inn, eller lære opp en hest, og derfor ville _jeg_ vært avhengig av en større måndtlig utbetaling til min konto enn jeg har per dags dato, slik at både hesten og jeg kunne få rett veiledning, jeg har ikke sagt at noen andre er avhengig av det

Ellers takker jeg for alle svar og innspill, og siden jeg enda har noen år å fordøye det hele på før jeg har noe i min eie så skal dere se at det går bra med meg også

Guro
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 04/03/2004 :  12:11:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Da beklager jeg at jeg misforstod.

Du kommer nok til å greie det en dag du også...

Hanne

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 04/03/2004 :  12:41:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Det er vel i grunnen det som er så fint med all idrett, penger kan bare hjelpe deg et stykke på veien...

Ellers er jeg ei skikkelig skravlebøtte, så jeg sier og skriver innimellom ting som lett kan misoppfattes, men prøv å ta ting i beste mening!!

Jeg kan godt misunne folk hesten deres, og innimellom ønske at jeg var i deres sko, men så og si alltid går det over til å glede meg på deres vegne, og heller ta det som et bevis på at det går ann...

Tusen takk for at du forsvarte meg Elx , og det du sier er sant: jeg er innimellom litt utydelig..sånn er det å alltid skulle si så innmari mye *sukk*

Guro
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 04/03/2004 :  13:41:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
no har d feelings på noen av oss,sant?

Jeg er også skravlebøtte og har en tendens til å missopfatte ting litt fort.
Hanne

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 04/03/2004 :  15:38:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Velkommen i gjengen , her er du i godt selskap...det er mange av oss som alltid har noe på hjertet

Selvfølgelig er jeg ikke sur, hvorfor være det...da blir jo livet bare kjipt
Neida, jeg er bare glad til at vi stadig blir flere som kan dele på ansvaret med å si masse rart jeg

Guro
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.