hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jobb i utlandet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Jobb i utlandet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Gitte F

Innlegg: 77

Skrevet - 30/01/2003 :  12:18:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
Jeg står ovenfor et kariereskifte og lurer på om jeg kanskje skal jobbe ett år i utlandet - for erfaringens skyld.

Det jeg ønsker er tilbakemeldinger fra folk som har jobbet med hester i utlandet. Ønsker gode tips og forslag til steder å jobbe. Og fremgangsmåte for å få seg en jobb med hester i utlandet.

Jeg vil primært lære mer om avl og NH.




Redigert av mix1 den 14/05/2003 14:52:09

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 30/01/2003 :  13:13:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Har aldri jobbet med hest i utlandet selv. Men har en venninde som har vurdert det. Hun snakket med Rytterforbundet og fikk en del kontaktpersoner hun kunne kontakte. Hun var da interessert i England. Ellers er kanskje det aller lureste å finne en jobb via noen du kjenner. Da vet du gjerne litt mer om hva slags sted du ender opp eller ikke.

Fortell gjerne hva du finner ut Kan være interessant for andre.. Har bitte-litte-granne lyst til å dra utenlands å gjøre noe helt annet (altså hest) når jeg er ferdig med å studere. Dvs.. Hvis ingen jobb bare dumper oppi fanget mitt. Og det er det jo godt mulig det ikek gjør liksom..

--
spoff
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway
Innlegg: 1568

Skrevet - 31/01/2003 :  19:07:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det kan være lurt å be om referanser fra andre som har jobbet der før deg dersom du får tilbud om jobb!

Selv drømte jeg en periode om å få meg jobb på ranch i USA... Tenkte med meg selv at det vel måtte være en eller annen "Dude-Ranch" der ute som trengte en Sykepleier som kunne ri...
Men, men... Drømmen er der fremdeles, selv om det nok blir noen år til jeg kan gjennomføre det...
Gå til toppen av siden

amayan

Norway
Innlegg: 382

Skrevet - 02/03/2003 :  13:21:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
har aldri jobbet i utlandet, men en i stallen har det. 1 år i tyskland. hun lærte masse, men det var visst et slit å måke for mange hester hver eneste dag, osv...

Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia
Innlegg: 362

Skrevet - 13/06/2003 :  09:33:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Jeg jobber ikke i utlandet, men bor her... Hjelper til en god del paa stallen, kjenner en del til folkene som jobber her. Vi har snakket litt om dette:

Det er veldig viktig aa kunne litt "hestespraak" paa spraaket til det landet du skal jobbe i. Det hjelper kanskje best om det er ett land der folk snakker ett kjent spraak(spansk, tysk, engelsk eller fransk),i tilegg til sitt eget spraak. Kroppspraaket kan ogsaa hjelpe endel(har selv erfaring med dette;))

Tror om du vil ha jobb i utlandet boor du ha en ganske god utdanning, spesielt om de skal importere deg dit?
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 13/06/2003 :  21:53:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hvor bor du egentlig Beauty?

Noen som har erfaringer med USA? Hørt det ikke er bare, bare å få arbeidstillatelse. Men snuser litt på dette som et alternativ når jeg blir ferdig med å studere og ikke får meg jobb likevel. Engelsken trenger å bli bedre også..

--
spoff, (prøv min dressurquiz)
Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia
Innlegg: 362

Skrevet - 13/06/2003 :  23:24:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Bor i Malaysia jeg...

I england har jeg ogsaa lyst paa jobb! Der er det saa mange fine staller paa landet! Snakker engelsk bedre enn norsk, saa spraaket burde ikke vaere noe problem. Egentlig tenkte jeg aa dra paa ett universitet der, saa har jeg ganske god utdanning,og i fritiden kan jeg jo utforske stallene!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 13/06/2003 :  23:28:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ok

England er jo også et alternativ.. Men tanken om USA har slått meg da jeg har noen fjerne slektninger som gjerne vil ha meg på besøk. Og det er jo hyggelig.. Men kortere vei til England da. Men tipper det er fint i USA (sånn hestemessig) også da.. Surfet på nett og kom iallfall over endel bra. Det er vel heller Norge som er et dårlig hesteland

--
spoff, (prøv min dressurquiz)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.73 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.