hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesteraser som er generelt smale ved salleie?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hesteraser som er generelt smale ved salleie?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Nikita

» VIP

Skrevet - 07/02/2004 :  22:55:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ei jente på 24 år som skal kjøpe meg hest igjen om ikke så lenge...

Jeg har en kunstig hoft etter en bilulykke.

Jeg har fått beskjed av legene at det ikke er bra å ri! Det stillingen på hesten de sier ikke er bra for meg... Jeg må nå se etter en hesterase som generelt er smal ved salleie.

Vil gjerne høre fra dere hvis dere vet noe om dette? Jeg vet at forskjellige individer innen samme rase har forskjellig størrelse og form og noen er smale og noen breie... Men jeg vil fram til en generelt smal rase ved salleie, hvis dere skjønner...

Jeg har også vurdert damesal... hehe... virker veldig rart å ri på den måten når man er vant til det vanlig. Men har også tenkt på kjøring, selv om det er noe jeg helst ikke vil drive med.

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 08/02/2004 :  11:59:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns ideen om damesal var kjempe bra, da spiller det ingen rolle hvor bred eller smal hesten er, du kan også ri dressur og sprang til et vist nivå på denne måten.

Ellers så er arabere, fullblods hester og mange edle ponnier smale over ryggen.

Lykke til med hestekjøp
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 08/02/2004 :  22:38:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo, det er jo sant, at hvis jeg skal satse på damesal, så har det ikke noe å si om hesten er smal eller brei... Men det virker skremmende, og balansen min er ikke så god fra før. Så da ser jeg for meg at det md damesal kanskje ikke helt er tingen for meg.

Jeg rir nå islandshest, og synes den er ganske smal...

Så arabere og fullblodsen er smale.... hmm... Hadde egentlig tenkt på noe litt mer rolige raser hvis det var mulig. Men så er det det at de må være smale også! Man får ikke alltid i pose og sekk... hehe!

Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2004 :  10:28:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Det finnes rolige individer av edle raser også, akkurat som enkelte fjordinger kan være rene kruttønnene Jeg ville satt igang med å lese annonser, ringt, og reist rundt og prøvd forskjellige hester helt til du fant en som passet. Den perfekte hesten for deg finnes helt sikkert der ute et sted bare du leter litt

Å kjøre med hesten innimellom er sikkert ikke så dumt, sånn at hoftene kan få noen fridager innimellom. Jeg syntes heller ikke at kjøring var så veldig artig, men når man først begynner så er det ikke så verst. Så er det lettere å ta med seg venner på tur som ikke selv har hest, og variasjonen er bra for hesten. Mange hester elsker å få dra vogn og slede
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 09/02/2004 :  10:35:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg rir nå islandshest, og synes den er ganske smal...

Mange islandshester er ganske smale ja, mer som er liten hest. Dessuten er de ofte enkle å holde balansen på. En god ide syns jeg..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.