hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Slakte gromgutten.....???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Slakte gromgutten.....???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2008 :  14:23:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Fikk noen ord i en av gjestebøkene min som er verd sin vekt i gull akkurat nå:

God saw you getting tired
and a cure was not to be
so he put his arms around you
and whispered,
"Come with Me"

With tearful eyes we watched you
and saw you fade away
and although we love you dearly
we could not make you stay.

A Golden heart stopped beating
hard working feet now at rest.
God broke our hearts to prove us
he only takes the best

De to siste bildene av han tatt her hjemme på stallen, rett før han reiste til Blixland.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Redigert av - *Skogli_Western_Riders* den 04/12/2008 14:29:24 Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2008 :  13:31:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vakkert dikt... jeg må også ta farvel med en av mine hester nå...
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2008 :  16:55:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vakkert dikt... jeg må også ta farvel med en av mine hester nå...

Opprinnelig postet av Tinkalis

Uff så forferdelig leit. Hva har skjedd? Føler virkelig med deg. Stooooor trøsteklem fra oss på Skogli Stallen.
Om man bare kunne hatt dem hos seg for evig.

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 06/12/2008 :  03:10:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det heter seg at man står sammen i sorgen. Det er alltid godt å vite at man ikke er alene, og klemmer kan man overføre "teoretisk" - dvs at man GIR en klem - uansett hvor mottaker befinner seg.
Har selv en 25 år gammel hest, og hvis jeg skulle begynt å "se for meg at hun dør" - så har jeg tapt. Jeg må bare håpe at hun har enda mange gode år foran seg.
Det er alltid vanskelig å "miste" - uansett om det er en person eller et dyr.
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2008 :  09:19:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Tusen tusen takk for all støtte. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten dere.

Mannen min og jeg dro opp til Blixland i går og fikk tatt et aller siste farvell med verdens beste venn. Han vil mest sansynlig bli tatt i dag, ble jeg fortalt da jeg var der. Trodde først jeg ikke skulle greie å se han før det skjer, men nå er jeg veldig glad jeg gjorde det. Det ble en tårevåt avskjed, men jeg fikk med meg et håndfast minne, en lang flette fra mana hans og et skikkelig mulekyss som han ga meg da kom. Bilder ble det også tatt masse av.

Vil alltid være glad i deg gutten min................................

Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 08/12/2008 :  12:02:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
å herregud så trist:( han ser jo så ung å frisk ut ellers....

tenk at en liten tann kan drepe en stpr hest='( Kondolerer kjempemye
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2008 :  15:14:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
å herregud så trist:( han ser jo så ung å frisk ut ellers....

tenk at en liten tann kan drepe en stpr hest='( Kondolerer kjempemye

Opprinnelig postet av _Amanda_

Uff, ja dette her er helt ubegripelig. Tenna var det siste jeg trodde skulle ta livet av gromgutten min. Her er det jo snakk om 3 tenner med rotbettenlese som har gjort permanente skader på kjeve beinet. Men helt klart, tannproblemer høres jo så uskyldig og ufarlig ut. Men så ille kan det altså gå. Det er ikke så vanlig å sende hester til røntgen for å sjekke tenna, så at det finnes mange mange flere hester der ute med slike smerter, som ingen vet om. Ja det er jeg ganske så sikker på.

Ennå vi har vært såååååå nøye med å følge opp med regelmessig tannsjekk og rasping hvert eneste år. Men for å avdekke slike problemer som dette må det til med en som har ekstra innsikt i tannhelse hos hest. Det var en kjempeoverraskelse å høre om dette fra tannspesialisten, for vi hadde jo ikke mistenkt noen ting om dette. For å si det slik, det var ikke bare jeg som stod med stort hakeslipp den dagen. Det er mange som kjenner denne hesten godt nå, så det er vanskelig å forstå at han kan ha hatt så vondt. Men smertene hans har uten tvil vært grusomme og langvarige når man ser røntgenbildene.

Jeg sitter igjen med så mange tanker, spørsmål og skyldfølelse. Hvorfor fant vi ikke ut dette før? Hvordan kunne jeg ha oppdaget dette tidligere? Hadde jeg bare sendt han til en tannspesialist da jeg fikk han, så kanskje ting hadde vært helt anderledes i dag. Men hvordan kunne vi vite om dette når gutten skjulte smertene sine for alle. Han skjulte dem så altfor god. Vi hadde jo ingen mistanke engang. Og vi raspet jo tenna regelmessig. Trodde ikke det var noe problem der inne i munnen hans. Om hester bare kunne fortalt oss hva som plager dem? Tenk så mange hester som kunne vært reddet da.... Inkludert min lille Lomp....

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/12/2008 :  02:43:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så godt at du fikk sagt farvel - samme hvor grusomt det er der og da. Du vil huske dette senere med "god vemod".
Ellers var det også fint at du fikk med et minne om ham, i form av manfletta.

Jeg må innrømme en sak: Jeg har bevart en flusk av mana til Pernille - som døde i 1994, 29 år gammel. Ja, jeg har også klippet av en liten dusk av halen til de føllene jeg har solgt - som et lite minne. Har dem bevart i et spesielt album, og når jeg tar dem frem, får jeg gode minner.

Jeg er selv humanetiker - men kanskje - kanskje - Pernille møter Heffalompen på de evige gressganger - ihvertfall inni hodene våre.

Tenker på dere.

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2008 :  04:48:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også hår fra mine hester. Godt å ha, jeg inbiller meg at det lukter av Snorre enda jeg, selv om det er mange år siden gamlegutten døde. Godt å ha uansett.
Lompen løper nok i Trappalanda semmen alle de andre elskede hestene vi har mistet :)

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2008 :  20:01:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
At heffalompen snart ville vært avlivet var vi alle sikre på. Jeg har bare gått å ventet på telefonen. Den ene telefonen som ville fortelle at alt var over. Helt siden forrige uke har den vonde telefonen vært ventet. Men ting har muligens tatt en overraskende vending. Tørr ikke håpe for mye, og kan ikke si noe mer om utfallet enda. Men jeg holder pusten og krysser alt jeg har av fingre og tær.

For noen dager siden var vi oppe å hentet Heffalompen (Hakim) hjem hit. Det har seg slik at vi har fått ordnet med at flere tannspesialister skal få vurdere han på nytt. Og i samarbeid med tannspesialisten han har vært hos, skal han til ny vurdering på Mjøsa Hesteklinikk 2. januar. Vetrinærhøyskolen skal også få titte på saken, mulig Bjerke også, og i tillegg blir et par tannspeialister fra nederland også med i vurderingen om hva som kan, bør og skal skje videre med gogutten. Papirene og røntgen bildene er nå på vei over til Mjøsa Hesteklinikk, så de er forhåpentligvis klare der når vi kommer med Heffalompen (Hakim).

Jeg tørr ikke håpe eller tro for mye ennå, er bare så redd for å bli skuffet nok en gang. Men det er mulig at det finnes alternative løsninger på dette foruten avlivning. Akkurat nå er jeg bare overlykkelig over å ha han hjemme, så frem til 2. januar skal han få kose seg og falle til ro igjen her hos oss.

Det blir visst en svært spesiell jul her i år da, med tanke på at det kan være den siste jula vi har med gogutten, men ikke sikkert.....

Oppdatering vil følge så snart vi vet mer........

Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2008 :  21:45:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi, oi, ja dette blir spennende å følge med på! Hadde vært utrolig artig dersom det går ann å berge han Jeg skal krysse det jeg har av fingre og tær for han!
Johanne Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 15/12/2008 :  22:18:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det må være utrolig godt å ha fått ham hjem, så ikke utenforstående kan bestemme noe - før ALT er undersøkt - av EIER. (Må si jeg lurte litt på bildene av ham: Han ser ikke ut som en hest som ikke får i seg mat pga. tannproblemer...)

Kan love at vi er mange som krysser alt vi har, og - hehh - kanskje har alle fjøsnisser sendt hilsninger til han som passer på Heffalompen - om å ta ekstra godt vare på ham....

Det er ihvertfall sikkert at Heffalompen & co får en GOD JUL!
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2008 :  14:38:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Takk takk Trine og J.Sandbak
Ja det er mye spenning i lufta her for tiden, men akkurat nå nyter jeg bare det å ha han hos meg. Gutten ser ikke ut til å lide, han både spiser (med god og glupsk apetitt), er glad og aktiv, men det eneste symptomet man kan merke på han er at det iblandt lukter svært vondt av munnen hans.
Det er helt klart at dersom han skal være iblandt oss videre så må noe gjøres, men "hva" er det store spørsmålet som vil bli besvart på nyåret.
Alt jeg egentlig ønsker meg til jul er at gogutten min skal bli frisk, men det er ikke akkurat en slik gave "julenissen" kommer med. Men enn så lenge nyter jeg julen og hvert sekund sammen med gullgutten min

Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 17/12/2008 :  00:54:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
å herregud, da... !!!!!!!!!!!!!!!!! tro vist de finner ut av det jeg krysser fingre og tær of\g dets som værre ær... lykkelykkelykketil å hils heffalomp Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2009 :  10:07:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hakim (Heffalompen) på Vetrinærhøyskolen
I dag morres ringte de fra vetrinær høyskolen og spurte om vi kunne komme med han i morgen. Da vil han bli undersøkt først og deretter satt opp på oprasjons programmet. Gutten vil bli stående der til han er ferdig behandlet om alt går bra. Er bare sååååååå nervøs nå. Tenk om det ikke går bra.... :O

Nei huff, får bare krysse alt vi har av fingre og tær, så håper jeg på å få han hjem smertefri og frisk :)

Vi reiser herfra med han i morgen tidlig ved 5.30-6.00 tiden. Blir nok ikke særlig mye søvn på meg i natt vil jeg tro.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.