hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp hesten min tar ut når eg leier den?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Hjelp hesten min tar ut når eg leier den?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

zandah

» VIP

Innlegg: 9

Skrevet - 30/11/2008 :  00:34:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hjelp hesten min tar ut når eg leier den? Ka gjer eg galt? prøver den å fortelle meg nåke eller er den berre frekk?
Er det åken som har gode råd eller forslag for dette er eit problem.

T. Boysen

» VIP

Innlegg: 3062

Skrevet - 30/11/2008 :  02:22:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det når du leier på tur? - Hvilken hest er det?
Hvis du leier en hest på tur, så MÅ du bruke hodelag. Grime er ikke sikkert nok.

Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Innlegg: 706

Skrevet - 06/12/2008 :  11:30:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det første jeg tenkte på er at hesten ikke har respekt for deg. Den ser deg rett og slett ikke...

Den kan også være usikker/redd...
Stikker hester når du rir på samme sted som du leier den ?
Gå til toppen av siden

summer

Innlegg: 1167

Skrevet - 06/12/2008 :  17:44:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trenger litt mer informasjon for å kunne komme med noe råd ... Hva slags hest snakker vi om her ? Alder ? HVor lenge har du hatt den, har den gjort dette hele tiden, eller begynt nå ? Og hva spesifikt gjør den ? Når tar den ut og hvordan ? Og hva gjør du når den gjør det? Gå til toppen av siden

kawa9

Innlegg: 0

Skrevet - 12/12/2008 :  10:40:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg kommer i situasjoner der jeg ikke forstår mine dyrs atferd så har jeg tatt kontakt med noen som driver med dyrekommunikasjon feks www.lotusgaarden.com Jeg har fått utrolig god hjelp der. Gå til toppen av siden

kawa9

Innlegg: 0

Skrevet - 12/12/2008 :  10:41:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg kommer i situasjoner der jeg ikke forstår mine dyrs atferd så har jeg tatt kontakt med noen som driver med dyrekommunikasjon feks www.lotusgaarden.com Jeg har fått utrolig god hjelp der. Gå til toppen av siden

kawa9

Innlegg: 0

Skrevet - 12/12/2008 :  10:42:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg kommer i situasjoner der jeg ikke forstår mine dyrs atferd så har jeg tatt kontakt med noen som driver med dyrekommunikasjon feks www.lotusgaarden.com Jeg har fått utrolig god hjelp der. Gå til toppen av siden

kawa9

Innlegg: 0

Skrevet - 12/12/2008 :  10:43:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg kommer i situasjoner der jeg ikke forstår mine dyrs atferd så har jeg tatt kontakt med noen som driver med dyrekommunikasjon feks lotusgaarden.com Jeg har fått utrolig god hjelp der. Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Innlegg: 92

Skrevet - 21/12/2008 :  00:03:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
brukte hingstebitt i ca 1 års tid på hoppa mi som alllltid stakk da jeg leide henne. det hjalp,hun stakk alldri mere da jeg begynte å leie henne i grime igjen. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 21/12/2008 :  10:05:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kan også være lurt å kombinere hodelag/hingstebitt med bruk av longeringstau. Da har du mer å holde igjen med om den skulle finne på å ta ut. Kan være lurt for deg å ha på hansker :) Det du ønsker er å komme i situasjonen hvor du faktisk klarer å holde hesten igjen, og hesten etterhvert får det for seg at her går det ikke lengre ann å dra i vei. Om du faktisk alene ikke vil klare å holde igjen hesten.. Hvis det er så ille liksom, kanskje dere faktisk bør leie to stk på tur.. To stk i samme longeringstau.

Mangler nok litt info her, men longeringstau er uannsett greit. Hvordan er forresten hesten når den stikker? Er den rolig og du har følelsen av at den gir deg fingern og stikker? Eller er den usikkert/redd/nervøs og stikker fordi den er redd? Skjer dette når du leier den til paddocken/ridebanen, eller når du våger deg ut på lengre turer? Er det ting som skremmer den?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.