hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ideer?:/
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Ideer?:/
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tassen4Ever

» VIP

Innlegg: 507

Skrevet - 07/10/2008 :  20:07:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ei jente i "nabostallen" (ikke den Tassen var oppstallet på før), har sin egen hest. En stooor kjempe av et eller annet slag. Hun kommer fra byen, så hun kan bare være hos hesten sin i helgene.

Nå er det noen som driver og rir hesten hennes, og til venninna si (som også er bekjentskapet mitt) har hun sagt at hun tror at det er JEG som har ridd hesten hennes! Vedkommende som rir hesten hennes rir ham tydeligvis veldig hardt slik at han blir dyvsvett, og utstyr blir ødelagt...

Jeg tviler ikke på at hesten blir ridd; "ingen" her syns at hesten får det han fortjener siden hun kun er her lørdag og søndag.

Men likevel; hun tror at det er JEG som har ridd hennes hest, og hun sier også at hun vil ta hevn. Da ringer det jo en bjelle hos meg, det kan jo være at det er HUN som har vært på besøk hos Tassen!! (Les nedenfor)

Jeg har sendt et laaaangt brev til henne på Nettby.no men hun har ikke svart (jeg vet at hun har lest brevet, for hun har vært pålogget der mange ganger etter at brevet ble sendt).
Jeg kan jo anstrenge meg litt for å få tak i nummeret hennes, men jeg vet ikke hva annet jeg kan si enn det som står i brevet. Der står at jeg har hørt at noen har ridd hesten hennes, og at hun tror det er jeg. Jeg sier også at det er det IKKE, og at jeg ikke har noe imot henne i det hele tatt (kjenner henne ikke). Og så skrev jeg også at jeg vet hvordan hun har det, for nå nylig var det nettopp noen som gjorde faenskap med min hest, og at han nå har fått varige men av dette (jaaaaaaada, jeg vet at jeg lyger litt, men jeg har et håp om at hun skal få dårlig samvittighet om det er hun)

Hva syns dere jeg bør gjøre?
Ringe henne? La det være?

Jeg må jo selvsagt nevne her at det så klart IKKE er jeg som har ridd hesten hennes! Jeg har kun ridd min egen Tassen i 1 år, og når sant skal sies så er jeg faktisk litt skeptisk til å ri andre hester, siden jeg er vant med ham (han er jo så snill og rolig!), og aldri i livet om jeg ville ha ridd hennes hest - han er jo så stressa og rett og slett UMULIG.

Men dere vet nok at det ikke er meg likevel, så jeg slipper nok å forklare meg:) Det jeg lurer på er i alle fall; om det hadde vært en av dere som trodde at det var jeg (eller noen andre) som hadde ridd hesten deres, hva hadde dere foretrekt at jeg gjorde da?

Noe må jeg i alle fall gjøre.. Tørr ikke at hun skal gå rundt å tro at jeg stjeler hesten hennes!

Elsker deg, Tassen<3

_Amanda_
» VIP

Innlegg: 195

Skrevet - 07/10/2008 :  21:30:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
for ei røre....

hadde jeg vært deg ville jeg tatt hagla og flytta inn i stallen for å jakte på ridetyver......

(lett å si , vanskelig å gjøre)

Du bør oppsøke henne og si rett ut som det er... Ellers må du vel regne med at tassen blir flittig brukt...

huff så irriterende folk kan være??? lurer på hva som foregår i hodet på sånne folk...

du får gjøre det du tror er riktig.. i en sånn situasjon er alt rett og galt.
Gå til toppen av siden

jaska

Innlegg: 13

Skrevet - 07/10/2008 :  23:27:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner meg ikke på "nabolaget" ditt. Alle er i mot deg, så kanskje på tide at du vurderer din holdning mot andre? Jada, jeg er ny her inne, men har da lest en del tråder her inne før jeg meldte meg inn her. Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway
Innlegg: 386

Skrevet - 08/10/2008 :  00:28:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror kanskje dine foreldre må komme mer inn på banen, for dette funker jo ikke? Du blir beskyldt for mye og har "alle" i mot deg i nærmiljøet.

Du har vel mer enn nok med dine bekymringer rundt Tassen, om du ikke skal bruke tid på å ri fremmede hester andre steder.

Nei, du får konfrontere vennene/bekjentskapet ditt. Ikke annet å gjøre. Jeg hadde ikke latt noen behandle meg slik!

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Innlegg: 3062

Skrevet - 08/10/2008 :  02:30:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehh - hvis denne dama har ridd din hest, må det jo ha skjedd i helga - hvilke dager ble Tassen så ridd?

Og en hest "døøøør" ikke av å ikke bli ridd 4 - 5 dager, og så få mosjon i 2 - 3 dager - selv om det ikke er det ideelle.

Prøv heller å bli venn med denne damen, og si at du har samme problem med "tjuvridning", og uten å "beskylde" henne. - Kanskje kan denne hesten få en for-rytter - som kan ri SAMMEN med deg og Tassen...?

Tid for litt "teambuilding"...?
Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway
Innlegg: 386

Skrevet - 08/10/2008 :  10:26:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Boysen; tror kanskje teambuilding er det beste ja, og ikke direkte konfrontasjon. Det er ikke hyggelig å bli beskyldt for alt mulig, og ikke ha noen å støtte seg på.
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Innlegg: 507

Skrevet - 08/10/2008 :  13:28:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jeg vet at jeg har mange imot meg, men jeg kan jo mer enn gjerne fortelle deg hvorfor!:)


1. Min tidligere stalleier ble først sur på meg fordi jeg sa min mening om narkotika. Og så tenkte hun at hun skulle "teste meg litt" så hun gav meg ansvaret for å innri ei ganske så vilter hoppe, men den utfordringen tok jeg med et smil; jeg har da innridd hester før! Og jeg innridde hesten og fikk henne slik jeg ville, men så red denne stalleieren henne med pisk - noe hoppa ikke var vant med. Hun kastet stalleier av, om igjen og om igjen selv om hun sluttet med pisk. Hun selgte hesten, og er sint på meg på grunn av det.

2. Hun la ut rykter om meg. Rykter om at JEG var narkoman og at jeg mishandler dyr. Hun sa at jeg aldri var i stallen, og at når jeg først var der så gav jeg blaffen i hesten min og alt arbeidet jeg hadde. Dette resulterte i at jeg kom sjeldnere i stallen, selv om jeg vet at jeg skulle ha gjort det annerledes, men alt dette gikk VELDIG inn på meg.

3. Jeg fikk vite av en tilfeldighet at Tassen over lengre tid hadde blitt ridd, slått og pisket mye. Så en dag spionerte jeg, og fikk bekreftet det verste. Da "klikket jeg" på henne, og hun hater meg enda mer. Jeg ringte etter henger, og fikk flyttet hesten min på sommerbeite på en annen øy.

4. Siden jeg gjorde det, la stalleier ut ENDA flere rykter, og det resulterte i at jeg ikke fikk ha Tassen oppstallet på noen annen stall rundt omkring, fordi de ikke ville ha ei på stallen som ikke viste ansvar, som aldri var der og aldri gjorde jobben.


Heldigvis fikk jeg to gigantiske beiter og en stall full av muligheter med en kompis:) Nå kunne jeg ikke ha vært mer lykkelig - bortsett fra dette da..

Jepp, jeg skal prøve å bli venn med henne:) Jeg skrev det brevet til henne, og da skrev jeg at Tassen hadde blitt ridd av en ukjent person og at jeg er såååååå redd og at han har blitt veldig skeptisk og er ikke den samme hesten som han var=P


Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Innlegg: 195

Skrevet - 09/10/2008 :  16:59:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du har hatt litt av et liv!! *tar hatten av*....

alt pga. denne stalleieren!!! jaja. jeg har sagt mitt om henne
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Innlegg: 507

Skrevet - 10/10/2008 :  15:16:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Det kan du si, Amanda.. Jeg er nesten overrasket over at jeg ikke har gitt opp alt som heter heter hest..!

Ja, det vil jeg tro.. Hun er ikke god i hodet, i alle fall!;)

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Innlegg: 195

Skrevet - 13/10/2008 :  17:21:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er det nok mange som ville gjort, men ikke la henne ødelegge for deg:) Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Innlegg: 507

Skrevet - 14/10/2008 :  17:19:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Nei, hun får ikke ødelegge NOE:) Hesten er MIN, og om jeg hadde ville ha vært slem mot ham, så hadde også det vært opp til meg. Skjønner ikke hvorfor hun legger seg slik borti meg og mitt! Jeg gjør en MYYYYYYYE bedre jobb med mine dyr enn det hun gjør med sine.. Riktig nok har jeg "bare" en hest, to hunder, to katter, fem kaniner og ei hetterotte, men jeg tar i alle fall vare på dem;)
Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway
Innlegg: 386

Skrevet - 14/10/2008 :  23:33:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hesten er MIN, og om jeg hadde ville ha vært slem mot ham, så hadde også det vært opp til meg. Skjønner ikke hvorfor hun legger seg slik borti meg og mitt! Jeg gjør en MYYYYYYYE bedre jobb med mine dyr enn det hun gjør med sine..

Opprinnelig postet av Tassen4Ever



STORE ORD... Og viser at vi alle har evnen til å gi b*** i "alle andres mening", og at janteloven lever i beste velgående Kunne ikke dy meg, liten avreaksjon etter en bisettelses-seremoni idag...

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Innlegg: 507

Skrevet - 16/10/2008 :  20:24:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hehe! Ja, jeg blir så frustrert.. Jeg er da selvsagt ikke slem mot dyrene mine, men om jeg vil være det så er også det MITT valg. Hun er jo dyremishandler selv med alle de tusen dyrene hun har, så hun har IKKE rett til å snakke uansett hvor slem jeg måtte være med mine. Minner selvsagt på å i si at så vidt jeg vet, så er jeg ikke slem mot dem:D Hadde jeg aldri klart=)<3
Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Tremill

Innlegg: 13

Skrevet - 08/11/2008 :  20:13:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff! At noen kan være sånn mot noen! du er jo "bare" 16 år gammel! (skal ikke si sååå mye, er bare 14 selv) men at noen faktisk kan være sånn er vanskelig å forstå. Ja du å nok finne ut av dette ganske kjapt, for det er snakk om hesten din sin trygghet.
ivertfall; Lykke til, og så håper jeg du finner ut av dette!
Gå til toppen av siden

Tremill

Innlegg: 13

Skrevet - 08/11/2008 :  20:13:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff! At noen kan være sånn mot noen! du er jo "bare" 16 år gammel! (skal ikke si sååå mye, er bare 14 selv) men at noen faktisk kan være sånn er vanskelig å forstå. Ja du å nok finne ut av dette ganske kjapt, for det er snakk om hesten din sin trygghet.
ivertfall; Lykke til, og så håper jeg du finner ut av dette!
Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Innlegg: 195

Skrevet - 08/11/2008 :  21:37:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om noen jeg visste om faktisk var slem mot dyrene sine, eller ihvertfall visst de mishandlet dem, ville jeg nok blandet meg og laget MASSE bråk Det syns jeg er riktig. Jeg syns ikke at folk som mishandler dyr kan si: Det er min sak hvordan jeg behandler dyrene mine, det er min eiendom, pass dine egne saker osv. Dette gjelder selvsagt ikke om det bare er forskjellige måter å behandle dyr på, jeg snakker om Å VÆRE SLEM MOT, eller MISHANDLE dyr. Håper alle her inne er enige med meg, og ikke misforstår..... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.