hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Værsyke hester
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Værsyke hester
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 24/01/2004 :  17:49:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det bare jeg som har værsyke hester?

Hestene på stallen går ute fra morgen til det blir mørkt om kvelden. I godvær kan de ikke vente med å få komme ut. Men er det vind eller regn, eller verst av alt begge deler, må jeg nesten dra dem ut av boksen, de står i en krok og håper jeg overser dem, stikker ikke muletuppen over boksdøren en gang (har slik Engelsk system med todelte dører). Og når jeg skal ha dem inn om kvelden kan de ikke komme fort nok inn.
Molly som vanligvis en flue kan leie, går som et tog for å komme inn.

Kjenner noen seg igjen??

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2004 :  19:16:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Hos oss vil alle fortsatt gjerne UT, men de vil omtrent like fort inn igjen.
Hvis det er jeg som setter ut hestene så tar jeg stort sett to i slengen, og disse er like entusiastiske som vanlig.
Men når jeg har gått tilbake til stallen (hvor det humres og mases) og kommet ut med neste "pulje" så virker det som om de begynner å lure på om det er så kult allikevel.
Innen alle hestene er ute står flesteparten og henger ved porten og lurer på om de kan få bli med inn igjen...

I helgene har jeg ofte min egen hest ute bare en snau times tid mens jeg slipper, møkker og ordner i stallen.
Vanligvis må det ropes, men nå for tiden er hun klar som et egg, og hvis hun ikke står og venter ved porten kommer hun løpende det øyeblikket hun ser meg...

Paddock er rett og slett ikke så veldig stas når rullingen er unnagjort og de har stadfestet at det ikke er gress der idag heller.
Men heldigvis er hestene like blide og glade ellers, og det smitter heldigvis over på en tobent som er møkklei årets dårlige vintervær!
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2004 :  04:25:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Som Elx sier, de vil gjerne ut - men gjerne inn igjen også. Hos oss vil de gjerne være ute til frokosthøyet er borte da.

Forøvrig er jeg innehaver av århundrets pingle da. Lille stakkarslige Rosin hater regn, snø og vind. Stakkaren fryser jo ihjel om en vanndråpe tilfeldigvis skulle treffe pelsen hennes. Hun er en ganske takknemlig innehaver av utedekken .

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2004 :  09:22:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Kjenner meg igjen... Miriam HATER å bli våt, men Storm syns at det er såååå gøy å drepe alle vanndammene som dannes, og VÅT, skikkelig sørpete gjørme er jo bare helt NYDELIG å rulle seg i. Så Miriam går med regndekken ute, men Storm kan gå uten, for hvis ikke har dekkenene et 20 cm tjukt gjørmelag både på utside og innside. Men bruker å la han gå i den reineste luftegården, ettersom det er lett å bli syk i dette vestlands- og bergensværet
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2004 :  18:12:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, ja værsyke hester kjenner jeg godt til.
Værst er det med vind og regn, ellers går det greit.

Dessverre er stalldøra mi så tung, at det er et slit å få den opp/holde den i storm samtidig som jeg skal overtale en uvillig arabermann til å pelle seg ut.
Shettisen er litt mere likegyldig til været når han går ut, men han blir fort lei i dårlig vær.

Merker at hestene er surere enn vanlig, de har ikke mye toleranse for hverandre de som ellers er verdens beste venner

Heldigvis har jeg stallen hjemme, så de værste dagene lar jeg hestene gå inn en tur midt på dagen.
Det setter de pris på, og det hjelper på min til tider dårlige samvittighet, for noen dager ser de ut som drukna katter

Er selv værsyk, så jeg skjønner dem godt.

Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 01/02/2004 :  01:33:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Merker ikke noe særlig til dette,bortsett fra når det blåser og regner/snør samtidig og sidelengs,da står de med hodet lavt og henger. Hos oss har de dekken og nok av høy,og da er det ikke så ille virker det som,de går stort sett ute nå fra kl.09 til 19 hver dag.Hesten min har faktisk fortsatt nokså kort pels,og det tyder på at hun ikke har hatt det for kaldt og utrivelig..(har dekken med høy hals da..)
Gå til toppen av siden

sammy
» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2004 :  13:34:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesammy  Svar med kopi av melding
hehe.. ja kjenner meg (eller hestene da) litt igjen i det her.. de går som regel greit ut, men står som regel å henger ved grinda... å når jeg skal på ridetur en dag vinden og/eller regnet er som verst, så er det så vidt hesten vil være med.. å når han går, så går han med hodet sidelengs å ned, bort fra vinden... hehe.. er litt morsomt å se på.. ;-) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.