hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Varmblodstraver
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Varmblodstraver
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/01/2008 :  00:07:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Det er vel ikke så rart Janita_Rosalind at jeg mener du rir på pessoa bitt. Du kan jo bare gå tilbake i dine gamle innlegg, ting du har vært med å diskutert. Du har jo skrevet at du rir din gamle fjordinghoppe 19/20 år på pessoa hele tiden for å bevise at du har kontroll...videre sier du noen mnd etterpå at pessoa har du sluttet med for leeenge siden, til det nok en gang dukker opp en tråd der du legger ut om en kaldblods som du rir på pessoa.. på bildene på vipen din er det jo omtrent avbildet pessoa på halvparten av bildene--og at du aldri har hørt noe "negativt" om pessoa...hallo, du har vært ganske ivrig i debatter omkring pessoabitt -- og jeg tror du har fått med deg advarslene/ meningene.

Jeg gir meg nå, dette var en tråd om travere og ikke pessoabitt :) Men har du jo sluttet å ri med det så er jo det flott!!!!

Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 27/01/2008 :  13:52:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes ikke pessoa-bittet skal inn i denne debatten, den handlet om travere.
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 27/01/2008 :  18:00:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Ehh, unnskyld meg..!
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 29/01/2008 :  14:00:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Men tur det er greit at vi setter en stopper på dette emnet?
hehe :P

Lurer på om det går an å slette et emne?

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 29/01/2008 :  22:23:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan man ikke bare gå tilbake å diskutere varmblodstravere da? Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 30/01/2008 :  11:45:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Hehe, joda... :)

Missgadget

Skrevet - 20/02/2008 :  10:46:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes traverne er supre turhester og hobby hester generellt. Har mange gode minner fra de, men eg har fremdeles til gode å se en traver som gjør det godt i de skikkelig store klassene. Mange av traverene er alt for stresset. Tornado Spin (varmblodsen på 2 av bildene) var feks for stresset til å være håndterbar på travbanen og da ble han en ridehest. DET var mye jobb å legge ned i omskolering men han fungerer nå veldig bra, og han blir helt sikkert mye bedre i framtiden. Men takker meg til fullblodsen jeg, de har en "av og på knapp" som traverene ser ut til å mangle fullstendig.

Redigert av - Missgadget den 20/02/2008 10:50:31 Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 21/02/2008 :  11:57:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Oi, dritpene de hestene dine da..

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2008 :  12:25:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Ridelæreren jeg hadde gjennom flere år i Oslo hadde en mening om varmblodstravere: Hun skulle aldri i livet ha seg en slik en. For noen år siden skaffet hun seg nettopp en slik ung varblodstraver, og i dag har den blitt en knallfin ridehest som går både sprang, feltritt og dressur så det jomer etter. Ja ridelæreren har nok forandret helt mening nå og hun er bare såååå fornøyd med denne hesten.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Frk Fryd

» VIP

Skrevet - 12/03/2008 :  23:03:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
For å gå tilbake til den egentlig diskusjonen:

Ja, jeg har varmblods.

Hva jeg synes om varmblods?

Som travhest: Supre! Mye enklere å trene enn kaldblodsen. Enten så fungerer varmblodsen, eller så fungerer den ikke i banen. Ifht en kaldblods. De kan stadig gi deg inntrykk av at "det ligger mere under og venter på å slippe ut". Noe som gjør at man fortsetter og fortsetter og fortsetter treningen i håp om at "nå, nå begynner hesten å fungere skikkelig her"...

Som ridehest: Takke meg heller til kaldblodsen. De er MYE enklere å omskolere... Det er vanskelig å få vekk "grise-passgangen" til varmblodsen. De legger seg ned, skyter ut skuldra (vrangstiller seg) og vil helst ikke jobbe med bakparten. Ikke så rart, siden de er avlet for å flate seg ut og virkelig strekke på beina, i banen.
Vårt store problem er at hesten har "milevis med rygg". Ikke lett "å samle" en hest, som det kjennes ut som er satt sammen med en uavhengig fram og bakpart.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.