hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Muskelspenninger
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Muskelspenninger
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Shambam

Skrevet - 23/12/2007 :  17:45:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har tidligere lagt ut et emne om at hesten min bare glefa hvis jeg ville prøve å ri henne, også senere skreiv jeg at dette hadde fiksa seg. Nå ser det ut som det er tilbake, men ikke av samme grunn.. tror ikke jeg da. Hun ser helt frisk og god ut, tannkjøttet er fint og rosa og hun har masse energi. Men- hun legger på øra hvis jeg viser antydning til å hoppe opp. Og da begynte jeg å se veldig nøye på hva hun gjorde, for å se om hun gjorde noe spesielt som kan forårsake "angsten" for å bli ridd. Jeg har nå en stund slitt med muskelspenninger, pga at jeg hadde en skade jeg nekta å gå til legen med( noe som var ekstremt dumt gjort!), og fikk muskelspenninger når jeg gikk rundt og anspente meg når jeg hadde vondt. Dette førte videre til betennelse osv, og er ennå ikke kvitt det, men er på bedringensvei. Da begynte jeg å tenke på om Stjerna kunne ha noe lignende? Hun har hatt magesår, og det er jo vondt, og da går hun jo anspent. Og jeg merka at hun legger hodet på bokskanten på en måte slik at musklene spenner seg i nakke og rygg. (Vet dette pga at jeg har på en måte gjort det samme). Kan dette forårsake at hun har "angst" for å bli ridd? Er ingen ekspert, men siden hun ikke er syk(sånn som influensa, magesår osv.) så må det være noe mer? Har liksom på følelsen at hun prøver å si meg noe, for hun er som regel en engel på alt annent, og ser på øyene hennes at det ikke bare er en måte å lure seg unna på.. Høres teit ut, men jeg husker hvordan blikket hennes var da hun var sur og sint, og hvordan det var når hun var syk med magesår. Helt forkskjellig. Så er det muskelspenninger tro?

summer

Skrevet - 23/12/2007 :  18:39:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kan det absolutt være. Eller en låsning et eller annet sted. Få noen til å sjekke henne du! Gå til toppen av siden

Shambam

Skrevet - 23/12/2007 :  19:13:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei, men hvor får jeg tak i en som er ekspert på dette da? Gjennom dyrlege?:) Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 23/12/2007 :  23:17:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg ville absolutt fått sjekket dette! Ta kontakt med en massør, equiterapeut, dyrlege med kiropraktorutdanning etc. Ville også ha fått sjekket tennene, da tannproblemer ofte henger sammen med ryggproblemer/smerter.

Hvor i landet holder du til?

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Shambam

Skrevet - 24/12/2007 :  19:33:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei:) Jeg holder til ca. 45 min uten for Tr.heim. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 27/12/2007 :  04:12:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det selve oppsittingen som er problemet? Prøv å endre på dette, ved å bruke rampe/noe høyt å stå på, så du kan sette deg "pent ned" i salen uten å bruke stigbøyle for å komme opp.
Prøv også å veksle side.
Siden du selv har erfart at muskler blir stive, vonde, når man ikke gjør noe for å rette på en skade, er det helt riktig at hesten har akkurat samme muskelfysiologi som oss (ja, alle dyr har det).
Og som fysioterapeut har jeg sett en del dårlige rygger, ja. Og hvis det er en skade eller en skjevhet i en rygg, må en eventuell behandling holdes ved like, dvs. trene lenge etter at de verste smertene har gitt seg, for sjansen for tilbakefall er ganske stor.
Gå til toppen av siden

Shambam

Skrevet - 27/12/2007 :  16:53:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det har jeg ikke tenkt på! Det må jeg prøve! tusen takk!:) Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 29/12/2007 :  15:21:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Okei:) Jeg holder til ca. 45 min uten for Tr.heim.

Opprinnelig postet av PonniseneogKita

Finnes både massører og equiterapeut(er?) i Trondheim som sikkert kan undersøke hesten din. kan gi deg kontaktinfo til en massør, ihvertfall, så kan sikkert hun tipse deg om andre hvis hun ikke kan selv. Bare ta kontakt på mail (står på vip'en min) dersom du er interessert. Ellers er det bra tips T.Boysen kommer med ang oppsitting, dette er noe alle bør gjøre, uansett.

Shambam

Skrevet - 30/12/2007 :  20:02:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sender deg mail når jeg får tid, hvis det er greit?:) Takk!=D Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 02/01/2008 :  02:25:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gjør bare det.
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.