hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva betaler dere for skoing?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Hva betaler dere for skoing?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

ElleM

Skrevet - 22/01/2004 :  13:29:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flere av de riktig gode hovslagerne jeg kjenner, skor fremdeles litt for mange hester pr.dag. Dette vet jeg er fordi de gruer seg for å sette opp prisene , både på grunn av reaksjonene de ofte får, og at de selvfølgelig ikke ØNSKER å flå folk.

MEN; stadig flere hovslagere driver hvitt arbeid. Om de så tar en og annen skoing svart, så bryr ikke jeg meg om det, men unner dem gladelig noen ekstra kroner.

Og jeg har aldri vært borti en hvoslager som gjør seg ferdig i en fei - tvert imot, faktisk. Jo bedre hovslager, jo lenger tid tar det. De prater og forklarer, titter på hele hesten, legger seg på knærne for å få en god titt på diverse vinkler, instruerer evt. lærling...
Å ha hovslager på besøk er som regel en koselig stund for både hest og eier.

Derimot hadde jeg et tilfelle hvor en oppstallør som skulle bruke en bekjents kompis til å sko, fordi "han kunne jo sko, han hadde jo traverhester selv".
Fyren kom, dro opp beina til hesten, hogget og kappet litt på høvene (jeg overdriver ikke!), og spikret på skoene. Det så ikke ut!
Og for å avslutte det hele, og bevise for oss hvilken unik hestemann han var, så tok han jammen og hoppet bukk opp på hesten bakfra, og landet med et dunk på ryggen dens. Og dette var en over tjue år gammel, stivbeint stakkar.
Men han brukte ikke lange tiden, da.

Nei, det finnes fremdeles hovslagere som er billige, og mange av dem er ufaglærte. Det finnes garantert noen gode, men det er IKKE garantert at du finner en av dem.
Jeg betaler det jeg må for å få det beste til min hest.
Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 24/01/2004 :  21:37:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hovslageren jeg bruker er faglært. For sommersko bet. jeg ca 800,- inkl. moms dersom han skifter ut alle 4 skoene(kan hende jeg kan bruke de samme skoene over to perioder da jeg har korte skointervaller på 5 uker, bet mindre dersom han ikke skifter ut alle skoene).

Vinterskoene bruker jeg gjennom hele sesongen, det er kun broddene som skiftes ut. Da bet jeg i overkant av 600,- pr gang inkl. moms. Dersom jeg må ha helt nytt sett med vintersko bet. jeg ca 1000,-

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.