hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - skoene kladder...hva gjør jeg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 skoene kladder...hva gjør jeg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 06/12/2003 :  18:56:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
heizann!!!
hoppa jeg ri har selvdølgelig brodder på skoene....men hun kladder så...og da blir dt ubehagelig for henne...hun har ikke snøsåle under....
noe jeg kan smøre på så dt ikke kladder?

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2003 :  20:36:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du kan prøve å smøre høvene med hovfett eller soyaolje under. Men så lenge snøen er veldig kram er det begrenset hvor effektivt dette kan være. Hoofgrip er min beste erfaring, men litt vanskelig om det ikke er bare å bare å legge dette på.

Se også ann hvor du rir. F.eks. i gater med hardpakket snø vil det ikke kladde så mye som ute i løssnøen.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 06/12/2003 20:51:41 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 06/12/2003 :  23:31:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Hoofgrip er det beste alternativet.
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 07/12/2003 :  13:47:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoofgrip er ikke bare det beste alternativet, det er også det eneste hvis du skal kunne ri hver dag uten å bekymre deg for at hesten din skal snuble og skade seg, eller gå på trynet. Hoof-grip koster vel en 100 kroner ekstra ved skoing, og er absolutt verdt det.

Den viktigste grunnen til at det kladder, er nemlig at varmen fra hoven kommer inntil
metallet i skoen. Dette gjør at snøen innerst mot skoen blir til is og fryser fast, og det finnes ikke noe du kan smøre med som hindrer dette. Hvis det ligger veldig mye inni hoven og man lar være å ta høvene før man rir, kan dette av og til hjelpe hvis det som ligger inni hoven er så hardpakka at det ikke faller ut med en gang.

Det finnes forresten et alternativ, det er å ri uten sko. Det fungerer veldig bra i snø, men ganske dårlig på is. Men så er det heller ikke alle hester som kan gå uten sko.

Redigert av - eligj den 07/12/2003 13:56:08 Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2003 :  14:50:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
jeg har lest at det skal gå ann å bruke silikonfett, men har ikke prøvd selv....
selv bruker jeg såler, funker *gull*

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 08/12/2003 :  00:46:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Verken siliconfett,vaselin eller div.annet fett funker like bra som Hoofgrip."Been there,thone that.."
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2003 :  11:21:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Sverger til snøsåler og lærsåler. Ingenting kan måle seg:)
Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2003 :  18:40:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Det går an med tran oxo!
=D Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 21/12/2003 :  02:01:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Verken siliconfett,vaselin eller div.annet fett funker like bra som Hoofgrip."Been there,thone that.."
Opprinnelig postet av chess

.. didn't bother to buy a t-shirt..
Helt enig chess. Hoof-grip er enkelt og billig, og det funker. Jeg trodde faktisk at "alle" brukte det nå for tiden.

Det er forresten noen butikker som selger hoof-grips i fall man skulle ha behov for å kjøpe selv. Jeg vet om Fossum i Oslo, og jeg tror Hooks også har dem.
Gå til toppen av siden

Laila K.

Skrevet - 12/01/2004 :  12:48:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
På to av hestene mine bruker jeg hel plater dvs gummiplate som legges mellom hov og sko.Disse to hestene (døl) har så dype høver at hoofgrip ikke hjelper så mye.Platene legger jeg på fram beina og hoofgrip bak pga kladder skjelden bak.

Lykke til!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.