hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Høy til hesten min:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Høy til hesten min:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 24/10/2007 :  12:07:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Alder: 3 år
Kropp: Tykk
Rase: Veldig liten fjording
Høyde: 135cm

Jeg vil gjerne gi ham 6/7/8 kg høy per dag nå som han skal stå inne om vinteren, men hun som eier stallen syns at jeg skal gi ham 5 kg eller mindre:O
jeg syns det høres altfor lite ut..
hva mener dere?

greit nok at han er tykk, men han kommer til å slanke seg veldig til vinteren når han ikke får spise på beite hele dagen...

Elsker deg, Tassen<3

Brum

Skrevet - 24/10/2007 :  21:41:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Fjordhester er veldig nøysomme, og klarer seg på lite grovfor. Synes likevel du burde gi han rundt 7kg høy av god kvalitet og heller droppe kraftfor ol. Fjordhester trenger ikke kraftfor om de ikke er i veldig hard trening. Gi kun vitamintilskudd/saltstein ved siden av. Og hold han i form.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 25/10/2007 :  22:57:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei.. samme problem her, litten fjording på 135, men en kraftig kar. Han får av meg 2kg morgen, 2 kg middag og 3.5kg til kvelden. Også blir han selvsagt ridd hver dag for å trimme litt.
Men jeg er enig at han ikke bør få så lite som 5 kg i løpet av dagen. Han skal ned i vekt men ikke sultefores.. å slanke hest er ikke gjort på dager.. jeg har hatt min i ett år og først nå begynner han å bli normal.
På stallen der jeg sto først påsto også noen at min hest skulle få minimalt med høy fordi han var så tykk, men jeg kontaktet veterinær og han fortalte at hesten må ha så å så mye grovfor for å kunne fungere, og en skal ikke brå slanke hester siden det kan føre med seg problemer og hesten kan bli syk....

lykketil:)

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 26/10/2007 :  14:07:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Glemte å si at jeg har hatt ham i to år, og siden dag en jeg fikk ham har han vert sååååå sykelig tynn at ALLE unntatt meg ville avlive ham..
Alt av bein på hesten viste, og det var ikke måte på til ekkel han så ut egentlig.. Men dette var jo min første hest, og kjempes skulle det;)
Så når jeg kastrerte ham i mai og satte ham på sommerbeite, ble han ganske tykk og slik har han holdt seg til nå:)
Begynte å ri ham i juni;)
Merker at han begynner å bli litt tynnere siden han står på et beite uten gress, men får bare 2,5 kg høy om morgen, og det samme om kvelden.
Jeg prøver å si ''nei, han skal ha 3 kg om morgen og 3,5 kg om kvelden'' men neeeeeida.. hesten får fremdeles ikke det han skal ha, så det ender opp med at jeg må dra ut i stallen senere og gi ham enda mer..
dette er sykt irriterende for det er faktisk MIN hest, og jeg bestemmer!
Han får ikke kraftfor, men jeg vet ikke om jeg skal begynne med det heller.. Han blir ridd godt (men ikke hardt) en del men med pauser da han er nyinnridd...
Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, for jeg ser at han begynner å bli tynnere...

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.