hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Alternativer til høy?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Alternativer til høy?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

sisselle

» VIP

Skrevet - 10/10/2007 :  19:47:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville porsjonert ut foret og ikke gitt fri tilgang på høyensilage el rundball.Hestene blir gjerne stående å spise så godt som 24/7 på rundball og det er ikke bra for dem å fråtse i mat.Forskning viser at villhester har to store måltid,et om morgenen og et på kvelden mens de resten av dagen riktignok spiser..men de bare smånapper litt her og der.
Jeg ville gitt feks to måltider med rundball(posjonert ut) og et kveldsmåltid bestående av høy og litt halm.Mikrobene i tarmen liker grovere for og vil trives bedre m litt å jobbe med.Ellers kan man bruke speedibeet eller betfiber(ikke betfor),..som er grovfor.Nå kan jo ikke din hest spise vanlig høy..så da hjelper jo ikke dette.Hester skal helst ikke ha så kraftig høy,men gjerne høy fra ugjødlet natureng.GG høres ut for meg å bli for kraftig.Tenk på at villhester spiser tørrt gult høy og ikke saftig grønt og de sliter ikke med forfangenhet feks.
Jeg gir også harmoni vit.og min.tilskudd og linfrøolje til hestene mine.Det har en gunstig virkning på tarmsystemet og hesten utnytter foret bedre.

Hilsen Sissel(som nylig har vært på kurs om foring
Gå til toppen av siden

sisselle

» VIP

Skrevet - 18/10/2007 :  20:15:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen.Leste om at speedibeet kan erstatte alt eller deler av foring med høy.Men det blir jo litt kostbart da.Men om høysilage går bra til han,..så foreslår jeg å fore han på dette to-tre måltid og et måltid med speedibeet.Bruk champion ekstrem for å få han opp i vekt.Kan du ikke skrive hvordan det går etterhvert?Hadde vært intressant. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.