hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Komentarer til forplan?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Komentarer til forplan?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2007 :  09:00:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Her hjemme har vi to hester hvor begge går på utegang. Den ene er ei drektig fjording hoppe (ca.130 dager på vei nå) på 11 år og den andre er en haflinger vallak på 7 år. De brukes ca. 1 times lett trening daglig (tur, kjøring, klatring og litt bane arbeid). Når det gjelder foring syntes jeg faktisk at dette er det vanskeligste med det å ha egne hester hjemme. Jeg er alltid usikker på om de får nok, om de får riktig, om de får for lite og om de får dekket hele sitt behov av vitaminer og mineraler.

Slik ser forplanen til hestene våre ut nå:

2 kg høy morgen + 2 kg høy til middag + 2 1/2 kg høy til kvelds. Fri tilgang på halm og mineralstein hele døgnet.

Hoppa får ca. 1/2 kilo oppdretts for og 1 kg gullrøtter fordelt gjennom hele dagen. Vitaminer, salt, litt jerntilskudd (går på en jern kur nå) da hun pleier å få lave blodverdier om høsten/vinteren og øllgjær (for smakens skyld da jerntilskuddet hennes smaker æsj). Hun får også kokte linfrø.

Vallaken vår får det samme bortsett fra at han får hestesport pellets istedet for oppdrettsfor og ikke noe jerntilskudd.

Jeg vet det er mye dilldall de får som de sikkert kunne klart seg foruten (eks; øllgjær/linfrø/gullrøtter) men jeg liker å lage istand et skikkelig smakelig måltid til dem hver kveld. Og gullrøtter får vi gratis så det virkelig monner i lange baner, he he.
Hestene virker friske og raske med glansfull tykk vinterpels. De er begge to i godt hold (litt for godt hold) men jeg ser de begynner å normalisere seg nå som jeg bruker dem daglig.

Får hestene dekket sitt behov med denne forplanen?
Er det noe som ikke er bra ved den?
Hva er dine synspunkter?

Blir glad for svar

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Redigert av - *Skogli_Western_Riders* den 18/10/2007 09:02:38
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.