hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - vorter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 vorter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

serinemor

» VIP

Innlegg: 22

Skrevet - 21/08/2007 :  17:32:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min begynte for 3-4 mnd siden å få vorter på mulen. og nå har e spredd seg. det er ikke noen av de andre hestene som har fått det.
vetrinæren mente de ville gå bort men de gjør ikke det!
håper på råd om noen vet hvordan jeg kan få fjernet dem. da det virker som det plager hesten å det plager virkelig mæ. håper på svar

alle kan hvis de vil

Polaris79

» VIP

Innlegg: 254

Skrevet - 21/08/2007 :  18:08:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor gammel er hesten din? Unghester får ofte vorter rundt mulepartiet, og dette er på ingen måte farlig.
Er hesten din kommet over ungheststadiet kan den ha fått noe som kalles sarcoider. Disse kan være ondartet, og må tas alvorlig. Med andre ord er dette en form for hudkreft.
http://www.rimfakse.no/forum/read.php?f=1&i=4642&t=4621

Min hest hadde også vorter, særlig under magen og på innsiden av lårene. Han ble undersøkt på klinikk, og veterinæren ble urolig. Vi fikk time til å ta vevsprøver, slik at veterinæren kunne sende dem inn til Veterinærhøyskolen. Men når dagen kom, var samtlige vorter så og si borte. Og han har heldigvis aldri fått dem tilbake. Dette er nå tre år siden.

Jeg vil på ingen måte gjøre deg urolig, ondartede sarcoider er relativt sjelden. Men dersom vortene sprer seg eller vokser ville jeg tatt med hesten på en seriøs klinikk umiddelbart.

Merete
Gå til toppen av siden

serinemor

» VIP

Innlegg: 22

Skrevet - 21/08/2007 :  22:49:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
han har på mulen han er 12 år gammel.. de blir stadig større å sprer seg i ansiktet hannes.
det har ikke spredd seg til det andre. vetrinæren min mente det ikke var noe med det.. å det har ikke gått bort vet ikke hva jeg skal gjøre.. den ene er nesten inni nesebore. å den er svær. du kan se den på god avstand:S

alle kan hvis de vil Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Innlegg: 706

Skrevet - 22/08/2007 :  16:57:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da ville jeg kontaktet en annen vetrinær eller ringt vetrinær høyskolen... Gå til toppen av siden

serinemor

» VIP

Innlegg: 22

Skrevet - 14/10/2007 :  22:49:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå har alle vortene trukket seg tilbake. så nå får jeg se om de dukker opp igjen.
alle kan hvis de vil Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.