hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tragedie!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Tragedie!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

T. Boysen

» VIP

Innlegg: 3062

Skrevet - 01/09/2007 :  02:41:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ali ble bare 10 år. Den vakre hvite araberen tråkket heelt feil på et helt flatt jorde-beite, og plutselig hadde han brukket et forbein på to steder! Nødslakt var eneste, og tragiske utgang.
Familien er nå i sjokk, og eier Julianne i bunnløs sorg.
Hun hadde eid ham i bare litt over et år, hvor de hadde deltatt i innridning og skolering mot høyere klasser i dressur, sprang, og ja, kanskje terrengritt og distanseritt - med sin skjønne araber.

("Ali-Julianne" har side her på Hestemarked, så dere kan se hvilken fantastisk hest som brått møtte sin skjebne.)

Jeg som skriver dette er hennes tante, og jeg har LOVT å finne en "ny araber" til henne - siden det var jeg som "fant" Ali til henne i fjor sommer.

Jeg "tråler" nå alle media med "hest til salgs" - i håp om å finne en ny hest til min kjære niese.

For å si det sånn: Det må være "verdens beste araber" .....

Ja, bare to dager etter den forferdelige hendelsen har Julianne sagt at hun bare "må" få seg en ny hest - for å GI Ali en "fortsettelse".

Det er bare såå trist at den vakre hesten ble borte, og vi kommer til å preges av dette i laaang tid.

Ja, jeg må innrømme at tårene triller når jeg tenker på Ali og den grusomme skjebne han fikk - og hvilket TAP min niese har lidt.

Det som er "bra" er at hun ikke "gir opp" - hun er HESTEJENTE - og innser at hun bare MÅ finne seg en ny hest. Den FINNES jo "der ute et sted"......

Gamle "Tante Trine" har LOVT å søke "high and low" for å finne en ny araber til sitt fadderbarn (som skal konfirmeres til helga).....

ALLE som har tips eller vet om en mulig aktuell hest bes melde seg.







Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 01/09/2007 :  10:21:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10674117&sid=xz1abc8OxD2650648&WT.svl=Link Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway
Innlegg: 2364

Skrevet - 01/09/2007 :  10:42:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg føler så med Julianne/ dere alle.
Forferdelig at Ali sitt liv skulle ende så brått.

Stor trøsteklem fra Renate

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 01/09/2007 :  11:18:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hør oppe på fredensborg stutteri
driver ikke de med araber oppdrett?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway
Innlegg: 2272

Skrevet - 02/09/2007 :  00:03:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Tror ikke det er mange Arabere igjen på Fredensborg, de trapper ned på hest nå. Tror det er mest pintoer igjen der nå, eller paint... Og de har jo for det meste unghester.

Vet selv hvordan det er å miste hest på den måten, da vi selv mistet Nordlandshesten vår Pinoccio på denne måten.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway
Innlegg: 2272

Skrevet - 02/09/2007 :  00:10:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=10625523&sid=xz2bacI2sIH319554&WT.svl=Link

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=10570827&sid=xz2bacI2sIH319554&WT.svl=Link

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Sarha

Innlegg: 78

Skrevet - 04/09/2007 :  13:37:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff så trasig.
Har en bekjent som mista sin hest på samme måten for noen år siden.

Regner med du har sjekket Finn og NAHF?
Hjelper om du skriver mer om hva dere ser etter.
Alder, kjønn, nivå og prisklasse.
Samt om den kan stå hvor som helst i landet, eller sentralt i sør.
For det er mange gode arabere til salgs!

Her er noen som ligger annonsert på Forum hest:
http://www.hestene.no/forum/showthread.php?t=15900
http://www.hestene.no/forum/showthread.php?t=16570
http://www.hestene.no/forum/showthread.php?t=11772
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Innlegg: 3062

Skrevet - 05/09/2007 :  03:20:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å ja - Tante er i ferd med å studere alle hester til salgs nå om dagen, og mottar mange tips.
Min niese skal nok få seg ny hest - og til helga skal hun konfirmeres. Da vil nok mange av de pengene hun får i gave "lukte hest".
Ja, forsikringen var i orden også, så det "økonomiske tapet" er ikke det som gjelder nå om dagen - det er savnet av en kjær og god hest.

Han var liksom perfekt for henne, og hun hadde regnet med minst 10 år til med ham som kamerat.

Og nå må jeg finne frem mine "hestehandler-øyne" igjen, for jeg har lovt å bli med og se på nye hester - og resten av familien stoler på meg når det gjelder å "se" en hest.

Det aller første jeg ser på er ØYNENE - deretter vurderes beina - så kommer hestens rase/stamme/papirer - så dens bruksegenskaper - og så er det meget viktig å "se" om det er "god kjemi" mellom hest og ny eier.

For det var DET som stemte så godt med min niese og Ali - de "fant tonen" fra første stund, og det "så" jeg. Bare så synd at lykken bare varte et år - og nå må vi finne den nye hesten som vi vet er "out there somewhere".

Ja, da jeg fikk den grusomme nyheten, dro jeg rett hjem fra Arendal til Bærum, og på turen hadde jeg en CD med Moody Blues i spilleren, og jeg spilte - om og om igjen, den vakre sangen "I know you're out there somewhere" - hver gang med en tåre i øyekroken.

ALLE som har opplevd å miste noen, enten det er dyr eller menneske, bør kjøpe en CD med Moody Blues, med denne HELT spesielle sangen på. Det er en sang/melodi som trøster og gir håp - OG en tåre for sorg og HÅP....

Forresten - selv om Ali var araber, så har jeg fått signaler fra min niese om at det ikke MÅ være araber - det må være "en hest for henne".....
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 06/09/2007 :  17:15:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Føler virkelig med Julianne og håper hun snart kommer over den værste sorgen over tapet av Ali. Det er forferdlig vondt når noe slikt skjer og det er jo nettopp enhver hesteeiers mareritt at noe sånt skal skje. Selv om det vil være vondt en lang stund så vil sorgen iallfall bli lettere å bære med tiden. Det er kansje liten trøst akkurat nå, men jeg håper hun finner en ny firbent bestevenn som kan hjelpe henne over tapet av sin kjære Ali.

Niesen din høres ut som en veldig fornuftig og klok jente når hun sier at hennes nye hest ikke nødvendigvis må være en araber men "en hest for henne". Ikke alle ville tenkt slik.

Masse trøste klemmer fra alle oss på Skogli Stallen

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Ammymy

» VIP

Innlegg: 27

Skrevet - 06/09/2007 :  20:46:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er en annonse: http://hest.rubrikk.no/annonser.Fullblods_Araberhingsten_SR_El_Patron_til_salgs.3653049.aspx?ft=Show

Synes hesten var utrolig søt! Men VELDIG dyr.

Men ellers så finnes jo det veldig mange fine hester til salgs
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Innlegg: 831

Skrevet - 07/09/2007 :  16:21:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes personlig denne http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=11096396&sid=xz11abcHjIoo144843&WT.svl=Link var en rålekker sak! Skulle nesten ønske jeg var såpass liten at jeg kunne passet den selv, jeg...
Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Ammymy

» VIP

Innlegg: 27

Skrevet - 10/09/2007 :  17:34:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11110322&sid=xz2bacKcG-U789884&WT.svl=Bilde Denne var kjempe søøt da!
Gå til toppen av siden

serinemor

» VIP

Innlegg: 22

Skrevet - 14/10/2007 :  22:46:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff det var trist å lese håper hun finner hesten for henne igjen :D hun er virkelig heldig som har deg:D du må si i fra hvis dere finner hest til henne .. har opplevd noe lignende men det var min søster sin hest å blir enda litt trist en dag i dag m tanken på henne:S
alle kan hvis de vil Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Innlegg: 3062

Skrevet - 15/10/2007 :  02:01:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hest funnet, og vel i hus, dvs. i stall. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 15/10/2007 :  14:11:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
gratulerer.
hva ble det til?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Innlegg: 3062

Skrevet - 16/10/2007 :  00:39:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dansk varmblod. Pen gutt, gul, 8 år, kan brukes til det meste. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.