hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Champion
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Champion
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 09/08/2007 :  17:41:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding

Jeg var innom på felleskjøpet her en dag og oppdaterte meg på de ulike typene Champion pellets. Synes dette virker som et greit merke, og det er jo i tillegg rimelig og lett å få tak i

Noen som har erfaringer og/eller anbefalinger å komme med?

Jeg skal begynne å kjøpe fôr til en snart 3 år gammel hoppe som kommer til å være i lett trening og blir svært glad om noen vil meddele fôrerfaringer

Hilsen Inga

Black Baily <3

ida-e

» VIP

Skrevet - 09/08/2007 :  23:59:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseida-e  Svar med kopi av melding
du kan vel kansje bruke oppdrett il hun er 3,5 /4 år.. så gå over til komplett..siden hun bare skal være i let trening.. også kan d være lurt å kjøpe champion multivitaminer.. jeg liker å gi hestene mine salt i foret,for da hvet jeg nøyaktig hvor mye salt de får i seg,og at de får i seg nok
laura..skjønne hoppa mi med stjernebless Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2007 :  05:33:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Oppdrett er ikke anbefalt å gis over 3 års alderen, jeg vil si max 3,5 år om nødvendig. Det er vel vertfall når hesten settes igang i trening det skal skifte til annet. Komplett kanskje?
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 10/08/2007 :  10:02:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ikke også tilstrekkelig med vitaminer og mineraler i oppdretten (vel og merke, dersom man gir anbefalte mengder)? Men det var vel kanskje det du mente? :)

Komplett er vel det vanligste kraftforet og bruke på hobbyhester i lett trening og normalt hold, men du finner veldig god hjelp og anbefaling:

http://fk-butikken.no/article/articleview/5811/1/462/publish

F.eks. :)
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2007 :  12:04:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Oppdrett inneholder omtrent like mye vitaminer og mineraler som Champion energi og Ch.gull. Men det er mer proteiner og kalsium i forhold til de andre pga at avlshoppa må lage føll, og senere melk. Hvis grovfôret inneholder for lite proteiner er oppdrettsfôr fint å gi til voksne hester også.
Komplett inneholder mindre vit/min enn de andre champion-fôrtypene, og Ch.Ekstrem inneholder mest. Derfor må man gi mer av komplett enn av de andre for å dekke inn vit/min-behovet. Ekstrem inneholder også minst stivelse og er derfor sunnest for hestemagen, men det er en del dyrere enn de andre championtypene

Redigert av - Asbjørg den 10/08/2007 12:04:56 Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2007 :  15:30:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker Champion på alle mine 5 og er veldig fornøyd.
Jeg forer derimot ike den anbefalte mengde da jeg er tilhenger av godt grovfor fremfor kraftfor.
Men hesten vokser og er i utvikling skal den ha anbefalt mengde ja, men fra 3,5-4 år, ville jeg gått ned på kraftforet, brukt Multitilskudd for å dekke opp vitaminer og mineraler og så foret med Betfiber i tillegg (som også er Champion.)
Min kraftige kaldblods på 170cm og 600kg får ikke mer enn 1l kraftfor for dag når han er i hard trening. (distanse 4 mil)
Han får i tillegg Betfiber, olje, Multitilskudd og salt.

Anbefaler deg å få tilsendt foringsbrosjyren fra Champion, den er veldig bra, står masse lurt der!!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 10/08/2007 :  18:23:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Jeg bruker også ch.komplett på de hestene uten særskilt behov. Akkurat som Harneshaug får de litern om dagen og gir olje, betfòr, etc. i tillegg. Hestene har fritt grovfòr.
Men fullbl.hoppa og to-åringen fòres med andre ch.typer.
Jeg har ingen negativ erfaring med champion.
Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 15/08/2007 :  11:24:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker champion gull på hesten min da han er litt små-allergisk mot kompletten. Har vært veldig fornøyd med kompletten bortsett fra dette. Det skal nok mye til før jeg bytter til noe annet enn champion. Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  13:33:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Tusen takk for gode svar

Virkelig til god hjelp.. Fikk ikke så mye vettugt ut av de som jobbet på felleskjøpet, så jeg fant ut at det var lurt å rådføre seg her!

Tar gjerne imot flere tips, også om andre fôrtype!!

Får man kjøpt vitaminer og sånn på FK også, eller må det bestilles?

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 16/08/2007 :  19:19:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
hallo
Vitaminer og kalk og alt er å få kjøpt på FK
Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 20/08/2007 :  19:46:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Okidoks:) Har liksom ikke vært borti så mye sånt før..

Tusen takk for mange innholds-/lærerike svar!! :D

siliussa

Skrevet - 12/09/2007 :  13:48:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
du skulle ha kjøpt oppdrett når hun var ett år gammel, så det er lurt å begynne med det nå. Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 13/09/2007 :  13:02:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Fikk henne for noen dager siden, og hun har fått oppdrett før :)

Fikk med litt oppdrett, men tenkte at jeg skal kjøpe komplett neste gang og sjekke hvordan det går!

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.