hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dyrt høy i år.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Dyrt høy i år.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2007 :  19:46:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
På grunn av det dårlige været vi har hatt i år blir høyprisene her i traktene dyrere enn vanlig. Bare få bønder fikk inn høyet tidlig nok, før den tunge regn sommeren kom som kasta over oss. Er høyet ekstra dyrt i dine trakter i år? Hva ligger kilo prisen på hos dere?
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2007 :  22:44:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
betaler 62,50 kr pr høyball - ballene er mellom 20-30 kilo..så det blir ikke så dyrt en gjsnittspris på 2,5 pr kilo. Vi betaler 3,50 pr kilo til en annen leverandør. Men prisene her i trøndelag ligger gjerne fra 2,70 og oppover. Bor i nord-trøndelag- og her har vi hatt en veldig fin sommer.
Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

Kjersti+Cometen

Skrevet - 06/09/2007 :  09:03:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på..
er det vanlig å kreve fòranalyse når man kjøper høy? Hadde skikkelig uflaks i fjor ( ganske høye fòrpriser da også ), kjøpte høy for full pris langveisfra som viste seg å være nesten halm. Vil derfor gå nøyere til verks i år og sjekke litt rundt. Men får inntrykk av at mange selgere gir blaffen i kvaliteten på høyet, " vil du ikke ha det så får jeg solgt andre plasser " er ofte det man får som svar om man spør om kvalitet/ analyse..

Skal man betale mer- ev. hvor mye mer- for høy med analyse?

Forøvrig ligger prisene ( så langt jeg har hørt foreløbig ) opp mot 3 kr/ kg her oppe i Hallingdal. Uansett " kvalitet ".
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/09/2007 :  00:11:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis man kjøper høy fra en forhandler, bør man alltid kreve en nydatert og underskrevet fòr-analyse. Ja, man bør si til forhandler at man tar inn et prøveparti og får det analysert - før man kjøper mer høy - med stadig beskjed til selger om at fòret vil bli analysert.

I år vil det være mange fòr-avlere i Sør- og Øst-Norge som har fått små, dårlige - ja, ingen gode avlinger med høy, og blir nødt til å kjøpe høy.

Kjenner hestefolk i Trøndelag og Nord-Norge som nå sitter og gnir seg i hendene, med tanke på at de - for en gangs skyld - kan SELGE høy "te søringan"....

Og JA - det kommer til å koste!!
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 07/09/2007 :  11:10:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glad jeg bor i nord-norge
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2007 :  17:02:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gla vi har grovfor inkl i prisen i år jeg, og at stalleier fikk inn alt sitt velberget :)

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2007 :  19:25:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Veldig lurt med foranalyse- vi fikk bla et parti høy som var helt på grensa -inneholdt mugg, osv...mange av hestene ble dårlige, hoste mm...det høyet ble analysert som et ledd i å finne årsaken til de syke hestene.
Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 08/09/2007 :  09:44:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Glad jeg bor i nord-norge

Opprinnelig postet av Molly

Ja, for EN gangs skyld!! Aldri hatt så fint høy som i år, vi...
I fjor var det smått med høy her pga dårlig avling, men ser desverre tendenser til at folk her oppe har problemer med å få tak i høy i år også, ihvertfall de som trenger større mengder. Nettopp fordi de største produsentene har fått høyet "revet vekk" sørover for lenge siden... Så som man sier, "er det ikke det ene, så er det det andre!"
Men prisene her oppe har vel ligget omtrent på det samme som vanlig, vil jeg tro..
Glad vi har kjøpt eget småbruk hvor vi er sikret mat nok til gutta boys de neste årene!

(edit; skriveleif)

Drep ikke fluen på din venns panne med øks....
Redigert av - Spendas den 08/09/2007 09:45:42 Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 08/09/2007 :  16:07:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Tror vi skal greie oss sånn nogelunde i Møre&Romsdal, men har hørt at det kan være vanskelig å få tak i høy..

Bra for dere i Nord-Norge da ;D

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 13/09/2007 :  22:19:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Jeg fikk tak i finfint høy her i Buskerud til 2,- pr.kg.+mva. Men har ellers ikke sett høy til under 3,- pr.kg rundt om. Så synes jeg var heldig der:) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.