hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Treningsdagbok for laura
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Treningsdagbok for laura
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

ida-e

» VIP

Skrevet - 07/08/2007 :  21:13:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseida-e  Svar med kopi av melding
Til nå har jeg akkurat begynnt å kjøre 2 års hoppe min.. og hun tar det virkelig bra..reagere ikke på vognen,men det er al vi møter på som er skummel

Idag longerte(er ikke helt sikker på hvordan det skrives) henne for dørste gang,og hun var ikke helt sikker i hva hun skulle gjøre med det første,men det tok ikke lange stunden før hun sjønte det,vi tok det i både skritt å trav. hadde innspennings tøyler på henne,men bare for at hun ikke skulle vimse sånn med hode

nå har jeg tenkt til å dele vidre framgang og treningsøkter med dere, og det hadde vært veldig gøy å få kommentarer og hjelp. og om du vet om noe gøy som d går ann å gjøre med en 2 åring, så hadde jeg vært veldig gla om du skrev det inn her..

Jeg kommer sikkert også til å skrive inn hvis hun får nytt utstyr osv.
Det hadde vært gøy om flere av dere gjorde det semme,for jeg synes det er spennende og lese om hvordan dere trener hestene deres, kansje vi andre kan få noen tips og hva, eller hvordan vi kan gjøre ting

laura..skjønne hoppa mi med stjernebless

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2007 :  09:35:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
em, vi har dagboka på VIP'en til dette da..

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

ida-e

» VIP

Skrevet - 08/08/2007 :  09:45:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseida-e  Svar med kopi av melding
men der er det ikke mange som svarer eller skriver inn i gjesteboka..
laura..skjønne hoppa mi med stjernebless Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 08/08/2007 :  20:23:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
nydelig hoppe det var Hun er vel ikke renraset fjording ??
Jeg ville nåkk også leid henne på noen turer i skog og mark, så hun måtte konsentrere seg litt om hvordan hun plaserer beina osv...
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2007 :  20:48:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Det der ser da ut som en veldig renraset fjording spør du meg`?

Synes det er bra å legge sånt inn her hvis man vil ha hjelp og kommentarer på hva man kan gjøre annerledes.
Det er jo ikke det gjesteboka er til egentlig
Gå til toppen av siden

ida-e

» VIP

Skrevet - 08/08/2007 :  22:09:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseida-e  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hei
nydelig hoppe det var Hun er vel ikke renraset fjording ??
Jeg ville nåkk også leid henne på noen turer i skog og mark, så hun måtte konsentrere seg litt om hvordan hun plaserer beina osv...

Opprinnelig postet av mariakaogcindy

hehe,jo hun er nok det mor henne er 2.preimert og har ei lita stjerne og far henne er 1.preimert hingst..

ja, d var lurt..hadde faktisk ikke tenkt den tanken engang på å leie henne i ulent terreng..men det er jo en kjempe ting å gjøre da

ida-e

» VIP

Skrevet - 08/08/2007 :  22:11:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseida-e  Svar med kopi av melding
takk hestefreek.. synes det er veldig koselig med sånne kommenarer,for som du sier..så er det ikke mange som kommenterer sånne ting i gjesteboka=)

mariakaogcindy

Skrevet - 08/08/2007 :  22:24:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja hun så ut som en fjording men syntes hun hadde litt mer skjarm en de fjordingene jeg har vært borte i også bless Ja er ikke så dumt å leie i ulent terreng Gå til toppen av siden

ida-e

» VIP

Skrevet - 08/08/2007 :  22:56:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseida-e  Svar med kopi av melding
hehe ja, har fått mange kommentarer på den blessen.. også at hun bare skulle ha blitt slanka.. men jeg synes at den blessen gjør henne spesiell,å at hun er søt med den.. hadde så absolutt ikke vært somme hesten hvis ikke det hadde vært for den.. hun er nok av den fjordhest typen som er mer lik den sportslige typen

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 10/08/2007 :  18:59:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Hei! Synes det er en fin idè å dele treningsdagbok med andre på forumet. Det gir et fint innblikk i trening av unghest og er lærerikt både for deg og vi som leser! Også er det deilig med en treningstråd med en avslappet tone, og det ikke er om og gjøre å vite mest og best
Lykke til med Laura!
Gå til toppen av siden

ida-e

» VIP

Skrevet - 10/08/2007 :  20:12:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseida-e  Svar med kopi av melding
tusen takk for det

var akkurat det samme jeg å tenkte når jeg startet dette emne, og jeg håper at folk vil gjøre det samme.. for da kan vi diskutere/snakke sammen om ulike trenings metoter, like mye som vi kan hjelpe hverandre

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 11/08/2007 :  20:26:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Dette var arti :) Har selv en toåring :)
Gå på turer er veldig fint, ulendt terreng som en annen her nevnte. Vike for press er også veldig fint, både forpart, bakpart, å rygge og å komme til deg ved minste vink.
Miljøtrening generelt, gjøre den vant med flagrende plastikk rundt seg, gå på "oppdagelsesferd" og vise hesten alt mulig "farlig" du kan tenke deg du kan komme borti når du kjører/skal ri. Skriver sikkert mer om jeg kommer på, og kommer til å følge denne tråden :) Koselig å lese om andres erfaringer med unghester på den alderen!

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

ida-e

» VIP

Skrevet - 11/08/2007 :  20:50:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseida-e  Svar med kopi av melding
Idag tok vi en liten treningsøkt og trente litt bakkearbeid.. først så startet vi med litt rygging,noe hun ikke synes var så gøy til å begynne med,men så når hun skjønte hva hun skulle gikk årene rett fram å da ville hun nesten løpe bakover.. men jeg gjordet det i flere økter på en måte,først rygging,så litt frammover,så litt rygging igjen.

så avsluttet vi økten med at hun fikk strekke på seg å løpe litt fra seg inne i ridehallen..noe hun virkelig synes er gøy. halen opp i være å løpe alt hun har.. og mens hun var i farta så hoppet hun over noen bommer som lå på bakken inne i ridehuset.. er kjempe gøy å se på når en hest tar av på denne måten

tidligere i uka har vi kjørt litt,og med kjempe mange unger rundt oss(siden det er rideleir her) men det brydde hun seg ikke så mye om.. og litt rygge trening må til med vogn å,så vi fikk noen av de ungene til å legge litt press på bogen samtidlig som leg tro litt i tøylene og så komando oret..ett setg bak å kjempe masse skryt så veldig fornøyd med seg selv da ja. etter kjøre treningen fikk jentene vaske henne,siden det var så varmt ute, hun var svett og skitten.. gjett om det var ei da som stoor koste seg med 5 unger rundt seg som bare børstet og klødde henne..

AinaRainaNico

Skrevet - 11/08/2007 :  22:05:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
For en sjarmerende fjording

Jeg har også en 2-årig hoppe som jeg så vidt har spent på vogna, men jeg har ikke satt meg bak ennå. Hun er ikke helt sikker på den dingsen bak der ennå Vi går en på hver side foran sammen med henne. Jeg har lagt merke til at hun går veldig med hode til venstre for å holde et øye med vogna bak.

Elllers går vi mye tur i skogen og langs trafikkert vei, tømmerkjører og lange tøyler. Det har kanskje blitt litt mye fri i sommer, men pytt pytt hun er jo bare 2 år
Vi prøver å gjøre mye variert så hun skal like treningen og ikke for lenge om gangen. Går vi turer blir det gjerne litt lange økter men det blir litt annerledes da bare koooser vi oss
Gå til toppen av siden

ida-e

» VIP

Skrevet - 11/08/2007 :  22:16:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseida-e  Svar med kopi av melding
samme som med meg det da.. grunnen til at hun har blitt trent så mye i år er vell fordi at jeg jobber på norsk fjordhestgard, å der har jeg tilgang på alt av hjelpe utstyr,så da hvil jeg benytte meg av den sjansen.. og hjelpem jeg får da..

er gøy med unghester..og den tilliten de får til deg, mellom meg og min 2 åring er det en sterkt bånd nå kan jeg merke.. å d er heli:)

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2007 :  00:44:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Men man kan strengt tatt ikke avle / utstille / kåre hester som har avtegn som IKKE ska ha, er det ikke samme greia med Frisere ? Husker nøyaktig ikke hav det gjaldt, men synes å huske at det var noe strengt på slikt?

Men nydelig frøken

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.