hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Heste forsikring ved død, hvordan funker det?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Heste forsikring ved død, hvordan funker det?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

hebebba

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2007 :  19:31:29  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldinghebebba  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehebebba  Svar med kopi av melding
jeg har en hest som har fått slått opp noe i senene. hun haltet før og har hatt dyrlege opp til henne og skal ha rønken. men jeg har forsikret henne hvis hun dør. og noen har sagt at hun kansje må avlives jeg vi ALDRI avlive henne hvis ikke jeg MÅ! men er bare greit å vite at hvis dyrlegen må avlive henne og hun vet at det ikke er min feil at denne hesten kunne ikke få mer behandling og at det er hestens selv som har påført seg skadene. får du dekket det som om hvis hun skulle ha dødd plutselig? v betalte 20.000 kr for henne og ved plutselig død skulle vi få disse igjen, får vi de hvis det er at hun må avlives? eller er det noe annet? Jeg er nesten helt sikker på at jeg ikke må avlive henne, men det er bare godty å vite det for jeg elsker hesten min av hele mitt hjerte og vil bare det beste for ho!
eirin heddeland :-)

summer

Skrevet - 15/07/2007 :  19:54:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
det avhenger av hva slags forsikring du har, og hva den dekker. Dyrlegen kan sannsynligvis svare deg på det spørsmålet om det blir aktuelt. Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 15/07/2007 :  23:51:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke helt inne på det, men såvidt jeg vet er det slik at du får tilbake forsikringssummen dersom hesten må avlives av dyrevernmessige årsaker, når du har dødsrirkoforsikring. Altså, dersom veterinæren sier at denne hesten er det ikke mulig å få frisk, og at den er så kraftig skadet at man må la den slippe å leve mer. (Slik jeg da forstår evt blir tilfellet her)

Men ta en prat med dyrlegen din, du, de vet nok stort sett ganske godt hvordan dette fungerer, og kanskje også forskjellene fra selskap til selskap.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

hebebba

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2007 :  18:20:15  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldinghebebba  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehebebba  Svar med kopi av melding
Takk for gode svar
eirin heddeland :-) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.