hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fluer og klegg!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Fluer og klegg!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

squwat

Skrevet - 01/07/2007 :  13:52:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå i sommer er hesten min plaget av mangen flyer og klegger. Hvordan kan eg få stoppet dette? Hesten min kaver att å fram av denne plagsomheten. Eg hørte at det går an å smøre på solkrem, for det holder vekk fluer og klegg. Men virker det? Er det noe annet eg kan bruke for å holde fluene vekke fra hesten min?

mariakaogcindy

Skrevet - 01/07/2007 :  20:42:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
for det første er det MANGE som spørr om dette så er bare og lese litt her og der

Men jeg ville kjøpt et fluedekken da plager de henne ikke mer...

Eller så finnes det masse fluesprayer (som ikke virker på min hest)

Men hvitløk har funket bra... Du kan ta feks en krem som ikke skader hesten som helosan eller spenol osv og ha i MASSE hvitløk og blande godt og smøre inn hesten... det funker på min har ofte det under fluedekkene da holder de seg langt unna Vi også
Gå til toppen av siden

squwat

Skrevet - 06/07/2007 :  14:49:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok Eg skal gjøre det.. Eg har nå kjøpt fluedekken og fluespray, og håper dette virker!

Takk for tipset
Gå til toppen av siden

IdaHau

Skrevet - 07/07/2007 :  03:34:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke vetrinærer gjør dette overalt, men du kan høre med din vetrinær om h*n gir en slags sprøyte i ryggen (Kommer ikke på navn), det er ett middel som skal holde fluene unna.

Ellers har du jo som overnevt fluespay. Vil ikke anbefalle fluedekken på beite med mindre hesten er sterkt plaget.
Gå til toppen av siden

Hangover

Skrevet - 08/07/2007 :  13:45:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt at isekts spray for hest ikke er bra for hesten:S At det var etsende eller noe..
Jeg gir hesten min hvitløk og hun står med flue dekken med hals.. Hesten min er allergisk mot insekter så jeg må beskytte henne mest mulig mot det.
Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 08/07/2007 :  20:29:10  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
hmm..jeg har også hørt om at insektsspray ikke er så bra for hesten:S Men jeg vet ikke om dette er sant eller ikke, men jeg vet at det er mange hester sprayen ikke funker på. Jeg ville anbefalt hvitløk, som er nevnt over. Solkrem vet jeg ikke om holder insektene borte;p
Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.