hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "Navnkonkurranse" i nye medlemstitler på MIX
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 "Navnkonkurranse" i nye medlemstitler på MIX
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

MIX

Skrevet - 05/01/2004 :  11:05:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Per i dag er MIX-forumet slik at medlemene får tildelt en tittel utifra hvor mange innlegg vedkommende har skrevet. "Nivået" en bruker har oppnådd er betegnet med stjerner (til venstre for brukerens innlegg, under nicket), og på medlemsoversikten ser du hvilken tittel medlemmet har oppnådd.

Dagens nivåer er som følger:
  • Starting Member: 0 - 49 innlegg, ingen stjerner.
  • New Member: 50 - 99 innlegg, en stjerne.
  • Junior Member: 100 - 499 innlegg, to stjerner.
  • Average Member: 500 - 999 innlegg, tre stjerner.
  • Senior Member: 1000 - 1999 innlegg, fire stjerner.
  • Advanced Member: 2000 eller flere innlegg, fem stjerner.
Hestemarked er ikke helt fornøyd med dagens titler. Vi mener titlene burde ha norske navn, og kanskje også ha litt relevans til noe som har med hest å gjøre. Har du som medlem noen ideer? Hva slags "tittel" kunne du tenke deg? Titlene bør også være av en slik art at de kan kategoriseres, slik at tittelnavnene tilsier at et medlem med en tittel har oppnådd et høyere nivå enn et medlem med færre innlegg.

Vi håper dere har noen kreative forslag

MIX, administrator

Christie

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2004 :  20:23:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChristie  Svar med kopi av melding
Starting member - ny i stallen
new member- ny i stallgjengen
junior member- ponnirytteren
average member- klubbmesteren
senior member- kretsmesteren
advanced member- mester

ehhh..... tåpelige forslag, I know :P

Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 22/01/2004 :  18:11:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Synes at
Starting member - ny i stallen
new member- ny i stallgjengen
junior member- ponnirytteren
average member- klubbmesteren
senior member- kretsmesteren
advanced member- mester

var flotte forslag jeg! :-)

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2004 :  18:53:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Vel... Jeg synes at det kan være litt feil å gi "kreditt" på grunnlag av antall innlegg... Jeg mener; om man legger inn hundrevis av "intetsigende" eller "kranglete" innlegg, så skal man på grunnlag av dem oppnå en tittel? Da kan man jo likegjerne skrive * og sende innlegget og etterhvert skaffe seg en "mester-tittel".

Hvis man skal sette "tittel" på folk utfra aktivitet og antall innlegg, så bør man kanskje heller la det gjenspeile antall innlegg?
"Ny bruker", "Fersk bruker", "Aktiv bruker", "Gammel bruker" og "Gjenganger"??
Eller noe lignende?
Je bære spør, je...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 22/01/2004 :  20:35:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig med Cowgirlchris. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2004 :  21:35:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt enig. jeg er vant til at antall stjerner betyr et bra innlegg... hva om jeg hadde vært ny, ung og kommet hit, og så hadde jeg sett er høl-i-hodet - inlegg med 5 stjerner bare fordi den personen hadde vært her lenge? og så hadde jeg fulgt den til punkt og prikke fordi den får alltid 5 sjterner?? det er litt teit... blir alltid glad når jeg ser at jeg har fått stjerner på et inlegg, det betyr (for meg) at jeg endelig har sagt noe vettugt hvorfor ta fra meg (og sikkert mange andre) den gleden?

nei, jeg viser til ellen ofstad sitt forum (og sikkert fler), hvor det står æersmedlem, moderator, registrert bruker o.s.v. under nicket. når det gjelder bildene også, de ligger også under nicket, det hindrer bildene å bli så utrolig store (hint hint Julie91...).

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2004 :  22:51:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Enig med kristy, synes stjernene er teite! Likte forslagene til cowgirlchris best! Selv om navnene til christie var mer "hestete" :D Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 23/01/2004 :  00:29:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehhmm... En liten oppklaring bare...
Antall stjerner har ingenting å gjøre med om innlegget som er skrevet er 'bra' eller ikke... (Vet det fungerer slik på hest.no, men systemet her er altså ikke identisk - og takk og lov for det - systemene her er adskillig mye bedre!)
Observer brukernes antall innlegg - sjekk antall stjerner, og oppdag følgende:
Under 50 innlegg = 0 stjerner
Over 50 innlegg = 1 stjerne
Over 100 innlegg = 2 stjerner
Over 500 innlegg = 3 stjerner
Over 1000 innlegg = 4 stjerner

Er forøvrig enig med Cowgirlchris ang. emnet i denne debatten..

Gå til toppen av siden

MIX

Skrevet - 23/01/2004 :  00:42:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes dere vi skal ha, eller ikke skal ha stjerner? Det er lett å gå vekk fra bruk av stjerner hvis det er et ønske.

Det går forsåvidt ann å gå vekk fra titler også dersom en anser rangering i "mester-roller" som et problem. Alternativet er å ha titler ala det Cowgirlchris nevner (de likner litt på hva vi har i dag, men er iallfall norske).

Hva synes dere?

Vi ønsker selvfølgelig å ha debattforumet vårt slik medlemmene ønsker å ha det

MIX, administrator Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2004 :  10:37:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Jeg vet at stjernene på innleggene ikke har noe å gjøre med om innlegget som er skrevet er 'bra' eller ikke. Men så har jo jeg vært her i forumet en stund også da! Men for første gangs brukere av forumet og de som kommer nye her, så kan det fort bli oppfattet feil! Da synes jeg at cowgirlchirs sine forslag er bedre å ha! Istedet for å ha masse stjerner så står det heller aktiv bruker og ny bruker av forumet. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2004 :  10:38:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Antall stjerner har ingenting å gjøre med om innlegget som er skrevet er 'bra' eller ikke... (Vet det fungerer slik på hest.no, men systemet her er altså ikke identisk - og takk og lov for det - systemene her er adskillig mye bedre!)

nettopp! det er det jeg synes er litt dumt, når mange er vandt til at stjerner = bra innlegg...

synes ikke det skulle vært stjerner, er helt enig med forslaget til chowgirls.

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2004 :  10:56:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

nettopp! det er det jeg synes er litt dumt, når mange er vandt til at stjerner = bra innlegg...

Opprinnelig postet av kristy

At en oppfatter stjerner som gode innlegg eller en som har postet mange innlegg kommer mer ann på hvor du har vært før eller ikke. Jeg vet om en hesteside som benytter et mer simpelt debattsystem enn vi gjør her, og som benytter seg av denne stjernetaktikken hvor bra innlegg blir belønnet med stjerner. For meg er dette debattsystemet denne hestesiden bruker alt for simpelt og lite brukervennlig (de ønsker f.eks. ikke innlogging) at jeg benytter meg ikke av dette forumet selv. Dessuten klarer de ikke følge opp med å lese samtlige innlegg i debatten, og mange gode innlegg forblir "ubelønnet". Jeg synes denne stjernetaktikken denne hestesiden bruker derfor også er ubrukelig.

Men jeg har vært på andre hestesider (utenlandske) hvor en benytter seg av liknende definering som her. Antall innlegg blir angitt ved stjerner, og/eller ved en "tittel". Og da ikke en tittel hvor en tittel gir deg høyere rang enn en annen, men rett og slett for å gjøre dette litt morro. Et eksempel er Bukefalos, som jeg synes har et svært bra debattforum.

Jeg er selvfølgelig enig i at stjerner som forteller om hvilken skravlebøtte igrunn ikke er noe poeng (uff.. Jeg er en skravlebøtte..). Det er igrunn like greit å gå bort fra det, som å ha det. Uheldig er det også om enkelte misoppfatter denne bruken. Men jeg synes at grunnen til at en velger å gå bort fra dette skal være at "stjerner har jo ikke så mye å si, og enkelte kan kanskje bare si masse vås fordi de oppfatter stjernegiving som en ting som gir deg høyere rang eller gjør deg til en mester" (litt av dette Cowgirlchris kommer inn på). Og ikke av den årsak at en annen norsk hesteside, som forøvrig (etter min mening) har et så elendig debattforum at det ikke kan sammenliknes med vårt, har en annen bruk av disse stjernene. Dette debattforumet er dessuten basert på et annet konsept når det gjelder innlegging av debatter, og er heller ikke et skikkelig debattforum på lik linje som hva MIX er.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 23/01/2004 10:57:33 Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2004 :  14:54:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Synes ikke at stjernene er hverken viktige eller misvisende. Forsto raskt at det var de mest aktive brukerne som hadde stjerner, og av disse var det helt klart noen som hadde mer fornuftig å si enn andre. Ergo lærte jeg meg å se på nicket framfor stjernene ;)
Fint om systemet kan vise om man er fersking eller aktiv bruker, og synes at diiigre bilder (feks Julie91) er ganske irriterende så et lite et på siden hadde vært å foretrekke.
MIXdebattene er generelt informative og interessante, og det er svært sjelden jeg irriterer meg over useriøse brukere eller innlegg. Spiller absolutt ingen trille hva slags navn de forskjellige brukerne får, men det er jo naturlig med norske navn slik som Cowgirlchris foreslo.
:)
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 05/02/2004 :  23:12:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke dette forumet kan sammenlignes med det 'forumet' spoff nevner i det hele tatt!
Det holdes en adskillig mye høyere standard her, samt at det etter min mening er et høyere nivå blandt brukerne. Det er også mer oversiktlig og ryddig her.

Jeg synes det ble stusselig uten stjerner jeg.. (Også akkurat nå når jeg snart skulle få enda en selv... )
Men klart: Stjernene hadde jo egentlig ingen praktisk betydning.

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 06/02/2004 :  10:09:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Vil bare legge til at jeg er enig med Spoff, hvordan man oppfatter stjerner etc kommer av hvor man ellers henger!!!
I grunnen er stjernene bare en raskere måte å få oversikt over "post-counten" på...så lenge dere har post-count så spiller det i mine øyne liten rolle om stjernene er der eller ei...

Forøvrig så er enda dette forumet så lite, og vi er såpass få aktive brukere at jeg tror de fleste av oss ikke bryr seg med stjerner...jeg tror vi vet hvem som sier noe fornuftig eller ikke...
Dette vil nok langt heller bli et problem den dagen de 100 mest aktive brukerne har 4000 innlegg, ikke når _en_ bruker har over 1000:-) (selvom jeg syns det er ganske bra med tanke på hvor lenge, i hvilket land dere eksisterer og hvilket tema vi diskuterer )

Slik sett, titlene betyr ikke så mye for meg, jeg må jo likevel oppsøke medlemsoversikten for å finne dem. Men jeg liker forslagene som eksempelvis Cowgirlchris kommer med. De mer hestete forslagene er også søte..men ikke helt min stil

Guro
Gå til toppen av siden

MIX

Skrevet - 06/02/2004 :  13:01:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har nå fjernet innlegging av stjerner og tittel i margen på hver innlegg. Etter at vi har fått inn både link til VIP og knapp for "Upassende"-innlegg blir det også litt mye å ha i denne kolonnen. Dessuten har det kommet frem mange forslag og meninger om hvorvidt stjerner er riktig eller galt å bruke. Det er selvfølgelig mulig å gå tilbake til stjerner om en ønsker det, men inntil videre har vi fjernet dette. Tittel vises kun under oversikten over "medlemmer", og vi har byttet ut titlene med norske navn med mye inspirasjon fra de forslagene Cowgirlchris kom med.

I margen ved siden av innleggene en skriver vises fremdeles antall innlegg brukeren har skrevet, og slik det står nå bør heller ikke dette kunne misoppfattes.

Håper dere er fornøyde med avgjørelsen vi tok. Kom gjerne med tilbakemeldinger på dette.

MIX, administrator Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.