hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forrytter som ikke gjør opp for seg - hva skal jeg
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Forrytter som ikke gjør opp for seg - hva skal jeg
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Sipsey
» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  00:32:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hatt en 1/2 forrytter som har vært grei nok, MEN som ikke har betalt på 3 mnd og derfor skylder meg noen 1000-lapper nå. Da jeg minnet henne på det IGJEN fant jeg plutselig en lapp på stalldøra med at det ikke var mer tid til forhest bla, bla, bla.

Har fått høre at hun har funnet seg en annen hest på for i en annen stall i distriktet her. Og da lurer jeg på - skal jeg tipse eieren der om at hun er en dårlig betaler, slik at de ikke får samme trøbbel som meg? Eller skal jeg bare konsentrere meg om å få inn pengene hun skylder meg?

Er veldig i tvil.. Ville du visst det hvis det var din hest hun skulle ha på for???

~Vi må alle bidra for å få en bedre verden~

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  00:33:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Jeg ville ha visst det ja. Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort begge deler, få inn pengene - og tipse eieren av den andre hesten!
Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  01:12:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Synes også du absolutt bør tipse eier av hennes nye forhest.

En annen ting som ikke trenger å være så dumt er å ta betalt per måned i forkant. Eller ha et depositum, og en slags kontrakt som gjør at du har krav på din betaling, og forrytter også har en avtale på hva vedkommende skal betale, og hva dette gjelder for. Nå finnes det kontrakt for hestekjøp, men desverre ikke så mye innen å være forrytter. Spesielt vanlig er det heller ikke å ha det, men jeg hadde faktisk bare oppfattet det som seriøst og helt greit om jeg kom over en hesteeier som ønsker å knytte en forrytteravtale med meg via en kontrakt. Dessuten ville det være veldig ok med hensyn på hva forrytteravtalen egentlig går ut på. Det er f.eks. ikke uvanlig at hesteeier skifter mening om hva som er forrytters rolle, og da er det greit at man er enige fra starten slik at begge er fornøyde og inneforstått med hva en ønsker av hverandre.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  01:13:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Hmmm, ville nok også gjordt som vixi, men også gitt personen en god porsjon pepper...
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  01:20:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Du ja Stormy... , men jeg er ingen sadoengel da...
Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  01:40:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
ehehehehe
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  03:36:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg syns du skal si fra til den nye hesteeieren hun er i ferd med å lure. Ta gjerne med lappen og vis den frem. Når man ikke kan stole på folk, så kan man ikke stole på folk...
og folk man ikke kan stole på ville ihvertfall ikke JEG hatt som fórrytter!
Hva kan de ikke finne på med hesten bak din rygg???

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Sipsey
» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  11:05:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det værste er at jeg HAR forkontrakt med henne, og hun skulle betale for en mnd av gangen også. Min feil at jeg ikke har sagt helt STOPP før. Jeg har hørt på og trodd på "joda du skal få pengene i kveld".
Har opprettet egen hestekonto hvor alle kr vedrørende hesten skal inn og ut fra.

Jeg hører på dere og skal advare hesteeieren. Får ta meg en tur ut til den andre stallen i dag på besøk..

~Vi må alle bidra for å få en bedre verden~ Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  11:43:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har hatt en sånn fòrrytter jeg oxo, og jeg sendte tilslutt en giro til henne... Kanskje du burde gjøre det oxo? Ganske iriterende ja... Du burde absolutt advare det nye "offeret"

~Camilla~ Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  14:37:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Uff. Høres fælt ut å ha en sånn fôrrytter. Pass på å ikke gi deg, pengene er dine. Fint at du tipser den andre hesteeieren, folk som eks-fôrrytteren din fortjener ikke å ha hest på fôr.
Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  17:22:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nåveit ikke jeg alderen på forrytteren din, men hvis hun fortsatt er under 18 år så kan du jo ta kontakt med foreldrene hennes og fortelle dem det..?
Ta også en prat med den andre hesteeieren som har henne som forrytter...

Håper du får pengene dine =) Du får holde oss oppdaterte om hva som skjer...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 04/01/2004 :  17:47:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig dårlig gjort av denne forrytteren, håper du får pengene dine, og at den andre hesteeieren blir advart. Tror jeg hadde blitt ganske sint hadde det vert meg, enig med stormy, litt pepper hadde gjort seg....Men selvfølgelig, det beste hadde vert å sende henne en giro slik at hun ikke slipper unna. Gå til toppen av siden

Sipsey
» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  20:06:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sendte en SMS med en liten påminnelse, og da påsto hun at alt var betalt. FLOTT tenkte jeg, og sjekket kontoen som inneholdt de samme 25 kr som sist. Sjekket ALLE mine kontoer for sikkerhetsskyld, joda ingen innskudd der heller... Og mht giro - jeg HAR sendt ut giro en uke før betalingsfrist hver eneste mnd... Men det hjelper ikke. Har også snakket med foreldrene som sier at "joda, den blir betalt i kveld!" uten at noe skjer. Jeg skjønner jo hvorfor noen unger blir som de blir, for å si det sånn... ARGH dette er SÅ irriterende. Kjenner dere noen pliktoppfyllende snille og ordentlige jenter i Drammen, syng ut!!!
~Vi må alle bidra for å få en bedre verden~ Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 05/01/2004 :  00:51:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmmm, ville nok også gjordt som vixi, men også gitt personen en god porsjon pepper...

Opprinnelig postet av Stormy

Jepp, enig!

Hadde samme problemet en gang (og denne stjal i tillegg), men det fikset vi kjapt med litt 'pepper' som Stormy så fint kaller det..

Redigert av - Ida KR den 05/01/2004 22:50:26 Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2004 :  15:21:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
jeg syns du skal tipse eieren snakke me foreldrene til forytteren å si i fra til henne selv..... hun kan ikke forsette med det der:D
Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 06/01/2004 :  11:08:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Er enig med resten av gjengen, du kan opplyse på en pen måte om at du ikke fikk betalt for den tiden hun var forrytter for deg, uten å rakke noe mer ned på noen (siden det ikke gagner deg selv heller iom at de heller ikke kjenner deg)

Ang mor og far som da heller ikke betaler for gullet er jeg redd det kommer av at mødre og fedre ikke alltid kan forstå hvorofor gullet skal betale for "å hjelpe til".
Men så lenge kontrakten sier hva hun skal betale og når går det jo ann å foreslå for moren og faren til eks-forrytter at de bør betale, iom at du har svart på hvitt at det skal betales!!

Lykke til!!

Guro
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.