hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest på fôr for en lengre periode
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Hest på fôr for en lengre periode
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Opal

» VIP

Skrevet - 13/03/2005 :  10:41:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Venninna mi skal sette hesten sin ut på fôr for en lengre periode (1-2 år). Vi har en formening om hva vi skal ha med i kontrakten (leita litt på forumet her bl.a...) men er det vanlig å "tidsfeste" en slik langtidsleie..? Mener da at det står i kontrakten at den løper frem til dato sånn og sånn med evt mulighet for fornyelse...

Dersom hesten og helfôrrytter trives sammen er det mulighet for at vedkommende kan få kjøpe han. Bør det skje etter 1 år likegodt som etter to? (Man har vel en formening etter 1 år om dette..) Er det vanlig med en prøveperiode og hvor lenge bør denne vare??

Denne hesten må dopes ved transport. Hvem bør/skal betale for dette?
Når det gjelder utstyr kan man vel ikke forvente at annet enn sal og hodelag skal "overleve" - alt annet blir vel forbruksvarer? Dekken, børster, belegg osv osv..

Hesten er ikke forsikret pr i dag (grunnet tidligere skade og heving av forsikring er det begrenset hva han kan forsikres for, men en vet. forsikring er vel uansett lurt å ha). Hvis kontrakten pålegger vedkommende som har hesten på fôr å bære veterinærkostnader, bør da denne personen forsikre hesten eller bør den stå på opprinnelig eier?

Redigert av - Opal den 13/03/2005 10:42:48

Ullsokken

Norway

Skrevet - 13/03/2005 :  15:44:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Siden hesten må dopes ved transport syns jeg at de skal dele den utgiften 50/50. Skal fòrvert transprotere senere mens han/hun har hesten bør han/hun betale hele beløpet selfølgellig..

Jeg syns faktisk at sal og hodelag skal være et punkt i kontrakten (vertfall salen). Har tenkt litt på dette selv (hvis jeg hadde en hest jeg skulle satt bort). Noen/en del gir blanke i å holde ved like utstyret. "Jobben er jo så kjedelig, og så er det ikke mitt utstyr egentlig"-innstilling.
Bedre å ha det med i kontrakten enn at fòrvert kan si etterpå at det aldri var sagt noe om.
Annet utstyr er forbruksvarer ja, dersom hesten ikke har noe mer spesielt dyrt utstyr.

Jeg vet ikke hvilket nivå hesten er på innen sprang/dressur/etc, men om hesten er på et høyt nivå kan man kanskje også ha med et punkt i konstrakten ang at hesten skal være på (minst) dette nivået? Dersom hesten har "forfalt", vil også verdien synke dersom venninna di senere skal selge han.
Eller?

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 13/03/2005 15:46:29 Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/03/2005 :  19:42:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Ville heller skrevet litt for mye i kontrakten enn litt for lite...
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 29/03/2005 :  14:41:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
I kontrakta til hesten jeg har på fòr nå står det at jeg skal ha hesten til august 2006. Jeg synes i allefall det er godt å ha dato eller tilnærma datoen, slik at både leier og eier har noe å forholde seg til.

Til fjordingen som jeg har satt bort på fòr for en lengre periode har jeg også med dato.
Men for min del er det veldig viktig med god kontakt mellom leier og eier. Jeg har vært veldig heldig der:)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.