hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forrytter som ikke gjør opp for seg - hva skal jeg
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Forrytter som ikke gjør opp for seg - hva skal jeg
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

litle lines

Skrevet - 02/02/2004 :  21:33:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg kjenner faktisk denne rytteren, og jeg vet at det du skriver her ikke er sant.. når du faktisk går til eieren av stallen av stallen go sier at hun har misshandlet en av skolehestene uten å ha sett det med egne øyne, så viser det bare hvor usriøs du egentlig er.. det hjelper ikke å spre falske rykter for å få folk til å tro på deg.. jeg veit at dette bare er en stor missforståeles og at dere kan løse problemet ved å prate ordenlig sammen i stede for å komme med falske beskyldninger...

hilse en opprørt
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 03/02/2004 :  00:48:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Det er som regel ALLTID 2 sider av samme sak, og trolig i dette tilfellet også...

Uansett er det helt umulig å vite dette her på forumet,så man svarer den som spør..
Uavhengig av hvem som har sagt/gjort feil eller ikke,tar jeg utgangspunkt i det som var problemstillingen her i utgangspunktet.

Ville sendt en regning på tilgodehavende,samt kopi av skriftlig avtale.Deretter ville jeg tatt en tlf.til jentas foreldre, (om hun er under 18 år)og fortalt om situasjonen,slik at de kan "irettesette" henne.

I tilegg ville jeg også tipset den andre hesteeieren om forholdet,det er tross alt dyr i bildet og uansvarlighet
Gå til toppen av siden

redwell
» VIP

Skrevet - 09/02/2004 :  19:11:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei...
viss det hadde vært min hest ville jeg fått penga mine så snart som mulig og selfølgelig tipset de hun har på fôr hos nå..
når mangår inn en fôravtale skal man holde den.. det koster jo å ha hest, og da er det vanlig å ha en fôrrytter så utgiftene blir litt mindre når man ikke har tid å ri hesten hver dag..
det som er lurt å gjøre når man skal ha fôrrytter på hesten sin er å ta forhåndsbetalt.. sånn at de betaler i begynnelsen av måneden.. da slipper man ihvertfall slike irriterende episoder..
*klemmzy*
Gå til toppen av siden

Lille_moi
» VIP

Skrevet - 18/02/2004 :  18:10:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så utrolig dårlig gjort av x-fôrrytteren din!
Jeg er selv fôrrytter, og har en enorm respekt for eieren av hesten jeg rir på! Jeg kunne aldri i verden oppført meg slik mot henne! Så snill som hun og lar meg ri hesten hennes, så fortjener henne jammen en god behandling tilbake!
Sånt går bare ikke ann som du forteller om...! Jeg syns du bør ta det ORDENTLIG opp med foreldrene til jenta og si at du SKAL ha de pengene de skylder deg. Hvor gammel er x-fôrrytteren din? Blir helt sinna av sånne mennesker! Uansett, lykke til!
Gå til toppen av siden

VelvetVamp

» VIP

Skrevet - 10/03/2004 :  21:41:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan du anmelde saken da? inkasso? Gå til toppen av siden

Sipsey
» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2004 :  13:41:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som en opplysning i saken kan jeg fortelle at saken nå er anmeldt. Jeg fikk ikke tak i eier av ny forhest før det skal seg der også.

Saken gikk til forliksrådet hvor foreldrene ble dømt til å betale meg forpenger. Forrytteren var under 18 år, så da var det foreldrene som måtte "til pers" Til tross for dom fikk jeg fremdeles ikke penger (sendte nytt varsel) og saken ligger nå hos Namsmannen. De hadde snakket med foreldrene som "skulle betale i kveld" (Dette har jeg jo hørt siden november 2003). Nå ligger saken på vent fordi de har 4-5 mnds ventetid og etter det så blir det trekk i lønn hos foreldrene.

Etter mine egne sørgelige erfaringer har jeg følgende to tips til de som skal sette hest/ponny ut på for:

Tips 1: Sørg nå for å ha vanntett kontrakt når du setter hesten din bort på for. Det hadde jeg og jeg får pengene mine tilbake, selv om det tar vinter og vår.

Tips 2: Ta betaling på forhånd og la ikke forrytter ri hvis ikke pengene er satt på konto. (Jeg likte forrytteren min så godt at jeg valgte å "tro på" at pengene kom. Det kommer jeg aldri til å gjøre igjen.)

Jeg kommer nok ikke til å sette hverken hesten eller ponnien ut på for igjen på en god stund. Da får de heller stå et par dager i uken... Men det er det med tiden da. Deilig å kunne ta seg stallfri noen dager. Dette er en livsstil, men det er godt å ha tid til noe annet også.

~Vi må alle bidra for å få en bedre verden~ Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2004 :  11:53:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det er bra at du fikk medhold i saken og at dettte ordner seg.

Det er jo ting her som tyder på at foreldrene har dårlig råd siden de må pålegges lønnstrekk på en slik sak. Kanskje de burde nekte sin datter å gå inn på avtaler som koster penger? Hun kunne jo prøve seg som hestepasser i stedet...
Håper ikke enda flere kommer i problemer med denne jenta, da...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Sipsey
» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2004 :  15:36:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
De har tydligvis dårlig råd ja. Men de bor i stort hus i byens fineste strøk og jeg vet husleia der fordi vi var og tittet på stedet selv. (..og den er ikke liten..)

Jeg ville aldri avtalt noe med en som er umyndig så moren var med ut da hun prøvered første gangen og vi laget avtalen. Har hatt kontakt med foreldrene hele tiden. Og de har virket helt greie - bortsett fra fra det med betalingen da. Og jeg syntes at de og ikke minst jenta var så ok at jeg ga de en sjanse.

Derfor ikke stol på noen du ikke kjenner veldig godt - uansett hvor greie og ordentlige de virker. Forferdelig synd, men slik er det. Hadde vi ikke vært i en litt vanskelig økonomisk situasjon ville jeg latt jenta ri gratis, men å sette hesten på for var faktisk den muligheten jeg hadde til ikke å måtte selge han.

irja_balder_lotta

Skrevet - 03/11/2004 :  18:13:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann

Bruker ikke å ta så mye betalt for forrytterne mine jeg, da men....
Men jeg synes du absolutt bør "advare" den andre hesteeieren.. OG du bør ta kontakt med foreldrene hennes og vise denne kontrakten...
Det er ikke sikkert at foreldrene hennes vet om dette i det hele tadt, for å si det sånn...
Har man en avtale, ja så har man det

*klæms*
Gå til toppen av siden

~*Solrun*~

» VIP

Skrevet - 14/11/2004 :  22:59:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff!!!

æ syns at du ska kræve pængan tbake !!
Å tipse d nye "offre" om at ho ikkje betale!!
æ e shøl forrytter å ho mamma kain glømme å ze inn pængang nån gang mn da går d bare 1-2 daga så e d betalt!!
æ syns d e VÆÆÆÆÆLDI dåli jort av ho jeinnta Å førreldran!!

**lykke tell!!***
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/11/2004 :  23:22:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Synes det er veldig dårlig og tarvelig gjort av noen å ikke gjøre opp for seg, men jeg synes heller ikke noe om "jantelov"-tankegangen med å dømme folk etter hvor de bor og om de bor i "byens fineste strøk". Det er noe som heter fasade, og for mange er dette veldig viktig. Men absolutt ikke noe man skal ta med i en evt. anklage. Da kan jeg like gjerne si "Åh, du som bruker Jean Paul-klær må da ha råd til å betale regningene dine!".

Men, godt at noe ble gjort med dette og håper at du får fremgang i saken.
Gå til toppen av siden

Sipsey
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2004 :  10:52:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm, fremgang og fremgang.. Saken ligger i Forliksrådet. De har så mye å gjøre at det er flere måneders ventetid på å få opp saken.. Så jeg kan tidligst få opp saken min i juni 2005 (og pengene det er snakk om er ubetalte forpenger for november og desember 2003 +januar 2004.
Er jeg riktig heldig blir de trekt 100 kr pr mnd til beløpet er ferdig betalt.. SUKK! Bra jeg fant meg et billigere stall alternativ slik at jeg ikke trenger forrytter for å beholde hestene mine.

Sipsey
» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2004 :  20:59:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Årets julepresang - Fikk papirene tilbake fra Namsmannen - De kan ikke trekke mer av lønnen til vedkommende og ikke ta pant i noe, siden de ikke eier noen ting. (Vet de har kjøpt hest men...) Og i tillegg - en regning på 1690 kr til meg - GOD JUL hilsen Namsmannen...

Hipp hurra! NÅ ble jeg glad Nei folkens - pass på å ikke havne i denne suppa her!! DET er lettest!!!

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 21/12/2004 :  16:43:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
da synes jeg du bør forlange at de selger hesten slik at de får råd til å betale deg tilbake...dette er uhørt, og skikkelig uforskammet...hvis de har råd til å kjøpe en hest har de da råd til å betale deg...
hest er dyrt, og har de råd til det, osv...
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 21/12/2004 :  16:43:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
i det minste bør du sende regningen til dem....

eller informere den stallen de har hesten på om saken din, så tviler jeg på at de får ha hesten der lenger...ingen som vil ha folk som ikke kan betale for seg..har det skjedd en gang kan det fotr skje igjen...

Redigert av - Mona_Wendy den 21/12/2004 16:45:11 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.