hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestens oppdragelse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hestens oppdragelse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

xxxx

Skrevet - 02/09/2004 :  19:15:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun ser annerledes på det nå, (se de siste innleggene) så de første innleggene hennes var i veldig frustrasjon, da hun ikke visste, (men antok) hva det kunne være. Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2004 :  22:46:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du gjør forresten ikke hesten noe godt ved å pakke den inn i masse dekken ol, du tar bare ifra den dens naturlige beskyttelse og hardførehet. Behandler du hesten som en svak liten dukke, så er det det den blir! Tror nok hestene er gladere uten masse bevegelseshemmende dill dall De er tross alt hardføre dyr laget for et tøft utdendørsliv.

Det spørs jo helt BabyLunah... det er som regel med hester som med mennesker, jo bedre form vi er i, jo dårligere immunforsvar har vi.
Husk også at hester som skal yte får div. ting og tang i fòret som gjør at den ikke tåler det såkalte sunne og naturlige hestelivet.

Og mange hester er dessverre i dag svake dukker. Foretrekker å kle på hesten min fremfor at den blir syk fordi hun absolutt skal "være naturlig". En hest som skal brukes må også behandles deretter. Dette var veldig off topic, men det får vel våge seg, hehe

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 03/09/2004 :  12:22:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet åssen det er å overdrive ting når man blir frustrert ja.. Hehe... Uff..
Så lenge hun innser at hesten hennes ikke er dum så er det jo greit..
Gå til toppen av siden

supreme magic=)

» VIP

Skrevet - 06/09/2004 :  22:03:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Puh... dette var maange laaaange innlegg...

Kunne ikke hjelpe for at jeg hang meg litt opp i det Supreme Magic skrev... "hesten min er dum"
Jeg har til dags dato aldri (!) støtt på en dum hest, bare dumme eiere!(Som f.eks tror hester er tankeløse maskiner)

Hestene finner fort ut hva rytterens svakheter er, og er det en smart hest utnytter den gjerne disse svakhetene. Så den hesten du kaller dum er kanskje like smart (eller smartere? ) enn deg selv lille frøken!

Å selge hesten kan være en løsning hvis man ikke klarer å ri den riktig, men hvis den er så super som du sier, hvorfor ikke prøve å lære deg å ri den?

Du gjør forresten ikke hesten noe godt ved å pakke den inn i masse dekken ol, du tar bare ifra den dens naturlige beskyttelse og hardførehet. Behandler du hesten som en svak liten dukke, så er det det den blir! Tror nok hestene er gladere uten masse bevegelseshemmende dill dall De er tross alt hardføre dyr laget for et tøft utdendørsliv.

"å når hun bare gjør det på stevne så kan jeg ikke piske henne for mye heller.. sånn hun får respekt" Du får ikke respekt fra hesten ved å piske den by the way. Ved å slå hesten viser du bare din egentlige fysiske underlegenhet.

Og en liten ting til; Du skriver mye om konkuranse og å vinne og sånn (ikke at det er noe galt med å konkurere!!!) Men du liker vel å være sammen med ponniene dine utenom konkuranser og? Det er vel ikke bare "vinn eller forsvinn" ?

Selv om man kun har hester for å konkurere bør man da i det minste sette seg LITT inn i hvordan hester fra naturens side fungerer mentalt....

Opprinnelig postet av BabyLunah

Gå til toppen av siden

supreme magic=)

» VIP

Skrevet - 06/09/2004 :  22:08:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
sorry nå klikka dataen igjenn!!!!! Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 06/09/2004 :  22:35:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
:) Gå til toppen av siden

supreme magic=)

» VIP

Skrevet - 07/09/2004 :  19:29:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei..det er ikke vinn eller forsvinn her i gården nei. det var mange problemer med henne,hadde kolikk en gang i uka minst, kryppebiter, hun la ikke på seg, ol. å den andre ponnien er det hvertfall ikke vinn eller forsvinn med..når ponnitia mi er over så beholder jeg han,skal ha han til kos kun.. å når ponnien elsker det og jeg elsker det så ser jeg det ikke som noe problem å starte.. Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 07/09/2004 :  20:14:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei det er ikke å konkurere jeg har noe imot.. Men hvis det å vinne går foran hestens velferd så er det selvsagt noe annet. Men det høres jo ut som du er glad i ponniene dine så da er jo ikke det noe problem :)
Gå til toppen av siden

olda

Skrevet - 08/09/2004 :  15:24:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
babylunah: også en annen ting om hempfling, siden du er stor fan; han er imot konkuranseridning i så godt som alle tilfeller. Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 08/09/2004 :  22:00:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selv om jeg ser opp til han er jeg ikke enig i alt han mener :) Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.